20. 7. 2011 14:06 − 2285× − 5

Pohroma favoritů na Rallye České Budějovice

Sobota 16. července patřila v okolí Netolic soutěžním vozům startujících na Rallye České Budějovice.

Sobota 16. července patřila v okolí Netolic soutěžním vozům startujících na Rallye České Budějovice, která byla 4. podnikem Volného poháru 2011 a Auto Design cupu. Na start soutěže se postavilo 40 posádek z VP a 44 z jihočeského Auto Design cupu. Servisní zóna byla situována stejně jako při loňském ročníku do obce Sedlec do areálu jedné z místních firem.

Ještě před startem bylo „živo“ ve stanu špičky třídy A4. Na Šiklově autě se přes noc měnila převodovka a Černý ráno pro změnu nenastartoval. Rallye odstartovala sedmikilometrovou RZ z obce Němčice, kde se pak konalo i slavnostní vyhlášení soutěže. Tato RZ byla pro posádky ideální pro získání soutěžního tempa, ale také znamenala stop pro Danyse z Polska. Na druhé z RZ pak došlo k lámání chleba. Podle reakce jedné z polských posádek jsou ostatní RZ z Volného poháru oproti této „chuj“. Jednalo se o RZ vedoucí převážně po asfaltových lesních cestách, kde na posádky čekalo překvapení téměř za každou zatáčkou. Bylo zde téměř vše co má správná RZ obsahovat.

Hned při prvním průjezdu touto RZ přišel o šance na slušný výsledek jeden z favoritů Kalista, když v první velké zatáčce poslal své Mitsubishi Lancer Evo VI do lesa. Kalista ale nebyl jediný kdo na této RZ pohřbil naději na slušný výsledek. Skončili zde další 4 posádky.

Po první sekci tak soutěž pozbyla několika předních posádek. V následující sekci ukončil svou pouť soutěží smolař Trojan s kitovou Felicií, když zase praskla poloosa. Ve třídě A3 s přehledem navyšoval náskok Kašpar s Octávií, před další polskou posádkou Wazynski-Kratka.

Třída A2 měla po výpadku Trojana jasného favorita Moravce, který však vydržel pouze do RZ 6, kde se mu odporoučela převodovka Mazdy 323. Vedoucí pozici pak převzal Kulička s Peugeotem následován ojediněle startujícím Buberlem.

V nejslabší třídě soudobých vozů vedla od začátku nově složená posádka Michálek – Maryška s tradiční žluto-bílou Suzuki Swift. Další místa na stupních vítězů obsadili Klinger a Buchar. Zde však umístění ovlivnily přidělované časy, kdy Buchar absolvoval 2 RZ pod žlutou vlajkou. Pak mohl jen „poděkovat“ Buberlemu z A2, který ho polovinu z jedné RZ brzdil a to ovlivnilo přidělované časy.

Třída H1 měla jasného favorita Haryho s Lidickým, kteří dovezli podle očekávání svou Škodu 130 RS na prvním místě následováni Heroldem s propastnou ztrátou téměř 8 minut. Třetí skončil po technických problémech radouňský Janů s Favoritem.

Téměř domácí Voldřich opanoval hodnocení třídy H2, když druhého Poláka Miziaka porazil o téměř půl minuty. Třetím do party na stupních vítězů byli Kužel se Sádlem na nově postavené Audi Quattro.

Do cíle českobudějovické soutěže dorazilo pouhých 26 posádek, což ukazuje náročnost celé soutěže. Nyní následuje ve Volném poháru letní pauza a další soutěží je Rallysprint Hořovice, který se odjede v novém termínu 3. září.

Komentářů celkem: 5
20. 7. 2011 14:18
0 0
Ale proč nenastartoval.... smajlík
20. 7. 2011 15:00
0 0
mas namysli ... že pod pojistkou na přívod paliva někdo záměrně podlepil elektrikářskou páskou !.... ???
jj je to pecka, na "amaterskejch" zavodech VP se takhle chovat a sabotovat soupere... takze tomu kdo to udelal smajlík
20. 7. 2011 15:30
0 0
Jestli to chapu: takze tomu kdo to udelal (jako palec nahoru), tak jsi asi lehce vedle ne? Nechtěl jsi tam dát něco ve smyslu nakopat mu zadek?
20. 7. 2011 15:42
0 0
Lukáši, myslim že Matěj to myslel ironicky. To je neskutečný, jestli je to pravda.
20. 7. 2011 15:53
0 0
Jestli ironicky tak mi tam chybí ještě smajlík nu ale tuto udalost spise vystihuje smajlik smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama