Letní přemítání Jirky Navrátila

Jirka Navrátil způsobem sobě vlastním glosuje nejen dva uplynulé závody ve sprintech, ale také prozrazuje, že se chystá do Finska – závodit !

Jirko, máš za sebou dvě letní soutěže ve sprintech. Po technických problémech v Krumlově se ti podařilo pěkně zajet jak v Krkonoších, tak na Vysočině. Užil jsi si ty závody?

Krkonoše se mi hodně libí a líbily se mi už v loni. Tratě jsou zde krásné a pořadatelé se opravdu snaží. Bohužel Julda potřeboval hned po závodě domů, a tak jsme se bohužel nezúčastnili prý pěkného vyhlášení. Závod jsme nerozjeli úplně ideálně, protože jsme na první sekci (stejně jako mnoho našich kolegů) špatně obuli. Jízda po suchu na mokrých nebyla nic moc a já jel za daných podmínek své maximum. I tak byly zadní pneumatiky v servisu na plátno. Druhou sekci, už jsme jeli na slicku a moc nám to chutnalo. Chvílemi jsme dokonce tlačili i na Luboše! Ten je v tuto chvíli naše jediné měřítko. V poslední RZ jsme ho dokonce o 0,7s překonali! Je potřeba říct, že to byla moje asi nejrychlejší dosavadní jízda na rozpis! Stejně jako nejlepší umístění se Sierrou v absolutním pořadí.


Rally Krkonoše v plném nasazení

Vysočina byla trochu jiná. Závod jako takový se nám moc povedl. Už si na sebe s Juldou zvykáme a kromě první RZ to myslím bylo během soutěže vidět. Jediným slabým místem tak jsou zbytečné hodiny na RZ8, které nás stály asi 12s. Na pěkném odbočení z širší silnice (věděl jsem že tam mám svoje lidi) jsem to trochu přehnal se smykem a přetočil se. Julda to patřičně ocenil, ale to se dalo čekat. Jinak 24.místo absolutně beru jako ohromný úspěch. V loňském roce jsem o takovém umístění nemohl ani přemýšlet. Erzety na Vysočině nás ale moc nechytly. 5, 12 a 6 km a navíc třikrát, to nebylo nic moc. Městečko samotné, stejně jako servis i tratě RZ nejsou pro rally místem zaslíbeným. Vůbec mě nebavily seznamovací jízdy, kde snad probíhala příprava na Giro di Italia. Tolik cyklistů jsem viděl naposledy loni (také zde). Zajímavostí také bylo stanovení maximální povolené rychlosti pro trénink 50km/h a její následné měření pořadatelem. Třešničkou bylo závěrečné vyhlášení v "kulturním" domě v Č.Rudolci. Navíc se mi zdálo, že soutěž přilákala pouze malé množství diváků. Jediným pozitivem tak pro mne byly malé přejezdy. Proti pořadatelům osobně nic nemám, ale příští účast zde určitě ještě zvážím.


APmotorsport/Chemopetrol Litvínov setkání generací: Pan Godfried, „Pilot“ a Michal

Jak na tebe působí nový a zkušený spolujezdec Julda Gál? Cítíš ho jako oporu a radí ti co se stylu jízdy týče?

Je jasné, že to markantní letošní zrychlení je z větší části zásluhou Juldy. Dává mi obrovský pocit jistoty! Je to velká radost a čest sedět v autě s někým takovým. Navíc Julda je bezvadný parťák, takže ten čas s ním je nejen přínosný, ale i příjemný. Už jsme se letos spolu hodně nasmáli! Samozřejmě kromě faktické pomoci na jednotlivé soutěži, je to pro mě hodně poučné i ve směru poznání, co vlastně všechno mám po spolujezdci chtít. Se stylem mi Julda ani moc neradí, ten mám už nějak vybudovaný, ale spíš mě nutí k důsledné jízdě na rozpis a držení stejného tempa po celou RZ.


Pneumatiky po první sekci na Rally Krkonoše

Porovnej závodění v historicích a ve třídě 13 (dříve S) ve sprintech? Jak by sis ideálně přál závodit?

Závodění v historicích loni bylo pěkné, možná to mám ale zkreslené proto, že to bylo první závodění s historikem. Navíc jsme celý rok měli někoho s kým jsem mohl měřit síly. Janota, Tichý, Petrášek,… to byli pro nás silní soupeři. Letos jsem však kousek dál a jízda za polem mě už dál neláká. Naše auto stálo hodně úsilí i peněz a startovní pozice 90 tomu neodpovídá. Bohužel po postupném odchodu většiny se silnými auty, toto mistrovství ještě více stagnuje a já jsem rád, že se ho neúčastníme.


Rally Vysočina 2011

K otázce jak ideálně závodit. Ideální by asi bylo tak trochu spojit obě třídy. Jet dle technických předpisů a ostatních úlev pro historiky, ale přitom v poli mezi novými auty dle vlastní výkonnosti. Tak jak tomu je běžně v jiných zemích, kde historiky ve startovním poli vítají a nejsou pro ně nutným zlem. Ve třídě 13 jsme bohužel poměrně dost znevýhodněni národními sportovními řády, které pro turbomotor o objemu 2 litry nařizují restriktor 34mm a minimální váhu 1230kg, nehledě k původní homologaci auta. V historicích je také restriktor, ale 38mm a váha dle homologace (1150). Takže auto musíme mít těžší než v době svého vzniku bylo, a motor má díky restriktoru menší výkon než by mohl mít.

Moc bych si přál aby se do budoucna povedlo historiky povýšit na respektovanou a obdivovanou součást rally závodů u nás. To se však určitě nestane pod stávajícím vedením. A tak dokud nepřijde někdo, kdo má o historiky opravdový zájem, budeme stále jen poslouchat, proč to nejde.


V cíli Rally Vysočina 2011

Dělá ti radost „tvůj svěřenec“ ve velkém mistráku ?

Je pravda, že přes všechny rozdíly v technice i věku, jsme vlastně týmoví kolegové. A vždy je dobré mít vedle sebe někoho lepšího než jsi ty, to tě přirozeně pořád nutí se zlepšovat. Ano mám radost z úspěchů mých kamarádů! To co kluci letos předvádí je něco neskutečného! Když nad tím přemýšlím, ani nevím jestli se mají jejich soupeři stydět anebo žasnout.


Rally Vysočina 2011

Plán pro další závody a pojedeš se někam podívat jako divák?

Dalším závodem sprintrally je Pačejov, ale tady nevím jestli pojedeme. Domluvil jsem si pronájem auta (Opel Manta GT/E) a start na EC Lahti Historic Rally ve Finsku. Vrátíme se až v neděli večer a Pačejov je už další víkend, takže asi budeme šetřit síly a peníze. V Třebíči se však určitě zase objevíme. Jako divák budu možná právě ve Finsku pokud Manta nedojede, nebo ji někam "zaparkujeme".


Jirka Navrátil v dobré náladě

Všem přeji hezké léto.

Komentářů celkem: 3
jac
21. 7. 2011 21:101
0 0
Jiříku, držím Ti palce v plnění snůsmajlíksmajlík ....a tak jak jsi na poslední fotce, zůstaň pořád a vybodni se na ty "kecy"smajlík
22. 7. 2011 00:582
0 0
nadherny auto!! smajlík
hbt
23. 7. 2011 10:393
0 0
Sice chápu, že toho ve veteránech moc nejezdí, a že má pocit, že tam nemá s kým závodit, ale zas na druho stranu, na Honzu Krejču s LRou najel jen něco kolem 45 vteřin. Já vím, dovážení a tak, ale stejně. To auto umí víc. Auto josmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!