Vláďa Mandík Vysočinu po smůle nedokončil

Vláďa Mandík na Rally Vysočina startoval poprvé s novým spolujezdcem Romanem Niemetzem, ale cíl bohužel neviděl.
Vláďa Mandík je letos zařazený do programu na podporu mladých talentů Junior Sport Talent. S dieselovou Škodou Fabia RS dosahuje velmi pěkných výkonů, o čemž svědčí i časy na rychlostních zkouškách, které s tímto vozem dosahuje. Dravý jezdecký styl na Vysočině poprvé krotil Roman Nimetz, zkušený spolujezdec, který v minulosti navigoval třeba Josefa Semeráda, Petra Hozáka, či Milana Lišku. Tato nově sestavená posádka ale cíl Rally Vysočina neviděla. Co se stalo popíše už sám Vláďa Mandík junior.

„Po dlouhé době jsem vyrazil na závody s jiným spolujezdcem, než byla moje mamka. Ačkoliv to už bylo v plánu od začátku sezony, jak to bývá zvykem, něco se zkomplikovalo a mamka musela ještě na tři závody zaskakovat, jelikož měl těsně před začátkem sezony Roman Niemetz svůj kalendář zrovna na závody zaplněný.

Na Vysočinu už všechno klaplo a po tréninku jsem z pátku na sobotu nemohl ani dospat. Ráno jsme ze servisu vyrazili na poprvé na kombinaci tvrdých slicků vepředu a středních vzadu, i přes obavy mého táty, že se zadek, který se jen veze, neohřeje. Ale já jsem to chtěl vyzkoušet a stejně nebylo moc jiných možností. Krátký přejezd z rampy na start RZ1 nám ale trochu komplikoval plány a tak jsme odstartovali na studených gumách, které se projevily na mé nejistotě hned po prvním brzdění. Pak při přibrzdění levou nohou v rychlé pravé, vedoucí ke známému diváckému místu u rybníka, se vůz velmi rozklepal, a moje důvěra byla pryč, jelikož jsem si myslel, že to snad ani nemůže být křivými kotouči. Tomu také odpovídal čas, jemuž nepřidala ani širší stopa v jednom odbočení, nečekaně zalomená kamennou zídkou. Do druhé RZ jsme ale pořádně zahřáli gumy i brzdy a srovnali tlaky. Hned to bylo znát. Sice jsme ještě lehce ztratili nesoupeře v dieselech – Bočky, ale ne mnoho. Třetí RZ, která snad neobsahovala rovinu delší sta metrů, byla i tak velmi rychlá. Ta nám sedla nejlépe a dostávali jsme se zpátky do hry.

Ačkoliv se nám v tréninku erzety zrovna moc nelíbily, v závodě už to bylo výrazně lepší a ve druhém průjezdu jsme se chytli rytmu, na kterém jsme se vyvezli dokonce o 1,6 vteřiny před Bočky. V servisu nám stačilo pár přesných ran do ráfků, které jim navrátily kružnicový tvar.

Do třetí rundy jsme nastoupili s tím, že stačí udržet nastavené tempo. Bezesporu největší nevýhodou třech průjezdů jednou RZ je velké množství prachu a kamení, a nám se jeden o velikosti květáku dostal do vnitřní stopy v pravé rychlé přes horizont na RZ7. Moje reakce byla objet kámen zleva, ale to jsem nestačil a kámen prorazil gumu i ráfek. Zároveň jsme se tímto manévrem dostali zadními koly mimo čistou stopu a následoval smyk, který neskončil na asfaltu ale pozadu v houští. V tom bylo ukryto betonové stavidlo od zarostlého rybníka. Auto jsme bohužel museli odstavit.

Trochu smolně to vyšlo zrovna na první závod s Romanem, zvláště když si spousta lidí myslela, jak mě mamka brzdí, a až si ke mně sedne někdo jiný, bude z toho rána. Ale co se dá dělat i taková dokáže rally být,a já jen doufám, že stihnu dát Fabku s pomocí táty a rovnacího rámu do kupy, a s Romanem se postavíme na start v Pačejově."

Komentářů celkem: 1
21. 7. 2011 21:511
0 0
nevadí, příště se zadaří...byly to moc hezký průjezdy ;)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!