Daniel Porazil - eWRC.cz
13. 2. 2004 00:00 − 2337× − 0

RALLY BOHEMIA 2004 s jedním servisním areálem

Před dvěma lety jsme vám přinášeli každý měsíc nové informace z příprav mladoboleslavské soutěže. V letošním roce jsme se rozhodli tuto tradici obnovit, a tak na vás znovu čeká seriál rozhovorů s ředi

Před dvěma lety jsme vám přinášeli každý měsíc nové informace z příprav mladoboleslavské soutěže. V letošním roce jsme se rozhodli tuto tradici obnovit, a tak na vás znovu čeká seriál rozhovorů s ředitelem soutěže Zdeňkem Bělou. Nyní je polovina února a rozhovor číslo dvě je tady.

Jak napovídá nadpis, letošní Bohemka bude po letech měnit místo servisního areálu…
„Nejen v tomto ohledu jsme se znovu rozhodli vyjít jezdcům vstříc. Přesto, že oba naše loňské areály jak u 13. brány Škoda tak i v Turnově na autobusovém nádrží nabízely dostatek místa, zvolili jsme vzhledem k pozměněné koncepci tratě i nový servisní areál. Letiště v Hoškovicích je od Mladé Boleslavi vzdáleno asi 14 km a co se místa týče, nabízí prakticky neomezené možnosti. Po vzoru velkých světových soutěží budou Hoškovice servisním místem pro obě etapy.“

Diváci, ale i mnozí jezdci svým způsobem nutí nebo požadují od pořadatelů domácích „Evrop“, aby se vzdali svých koeficientů a statutů Mistrovství Evropy. Mimo jiné se nelíbí pauza mezi kategorií A8 a zbytkem pole, samozřejmě ani samotné omezení WRC. Co Vy na to?
„Již od roku 2001 jsme se netajili tím, že chceme pořádat jednu z nejkvalitnějších soutěží v Evropě. Za tři roky jsme urazili velký kus cesty a jestliže chceme mezi společnost nejvyšší, musíme po žebříčku koeficientů stoupat vzhůru. Proto nevidím důvod, proč by se měla Bohemka vzdát statutu ME. Vloni jsme na startu měli 30 zahraničních posádek, byla by škoda o ně přijít. Pokud by nás do něčeho takového nutili jezdci, asi bych byl trochu překvapen. Oni sami nejlépe vědí, jak složité je sehnat finanční prostředky, a koeficient 10 a příslušnost k vybraným evropským soutěžím je to, na co sponzoři slyší. Město Mladá Boleslav, celý region i další partneři mají zájem na tom, aby se o soutěži psalo i za našimi hranicemi. Na nás pak je, abychom zajistili mimo jiného také adekvátní jezdecké obsazení, což je nesmírně těžké. Zahraniční jezdci si s sebou nezřídka vozí celé televizní štáby, a tak jsme se v loňském roce objevili v norské, polské a německé televizi, o Bohemii se psalo v Argentině, ve Velké Británii a v mnoha dalších evropských zemích. Co se Vámi zmíněných 30ti minut týče, není snadné na to odpovědět. Vezmeme-li v úvahu, že šlo o jednu z podmínek FIA, která zaručovala zachování vozů skupiny A8 pro naše mistrovství, buďme za těch 30 minut rádi. Je jasné, že pro nás pořadatele to bude trochu oříšek, ale věřím, že i pomocí fanoušků, kteří k Vám do fóra píší, to vše zvládneme.“

V loňském roce byla RALLY BOHEMIA zařazena do poháru MITROPA, letos tomu tak není, proč?
„Vloni jsme byli zařazeni do tohoto seriálu jako jeden z možných adeptů na stálé členství. V letošním roce bude dána stejná šance i další soutěži a o trvalém členství se pravděpodobně rozhodne až v roce 2005. Potěšilo nás, že jsme na závěrečném vyhlášení vítězů MITROPY ´03 dostali cenu za výborně uspořádanou soutěž.“

Před měsícem jste naznačoval, že o prologu soutěže v Sosnové dosud není rozhodnuto…
„Zatím rozhodnuto není, ale s největší pravděpodobností v Sosnové pojedeme a navíc jinak, než diváci byli za poslední roky zvyklí. Víc zatím prozradit nemohu.“

Děkuji za rozhovor

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!