Naročný červenec bratrů Lapdavských

Posádku Deštrukt Projekt Racing Teamu čekal velmi náročný červenec. Ihned zpočátku měsíce čekala Lukáše a Julise Lapdavského Rally Bohemia

Posádku Deštrukt Projekt Racing Teamu čekal velmi náročný červenec. Ihned zpočátku měsíce čekala Lukáše a Julise Lapdavského Rally Bohemia, kde je nakonec zradil motor u jejich Peugeotu 207 S2000. O týden déle už stál Lukáš Lapdavský se svým bratrem Juliusem na startu další soutěže mistrovství Slovenska, kterou byla Beti Racing Rally Lubeník. V konkurenci vozů WRC si dokázali bratři Lapdavští dojet pro nejlepší výsledek sezóny, když obsadili celkové 7. místo a ve třídě 2 jim patřilo 3. místo.

Lukáš s Juliusem nezaháleli a po Lubeníku je čekal start na Rally Vysočina. „Rally Vysočina byla odměnou za Rally Lubeník, kde se nám v silné konkurenci mezi vozy WRC podařilo dosáhnou slušného výsledku, když jsme dojeli na 7. místě absolutně a na 3. místě ve třídě 2. To nám jen přidalo chuť do dalších soutěží, takže jsme nenechali nic náhodě a aby jsme neseděli doma, tak jsme se vydali, na pro nás dalekou, Rally Vysočina. Přesně jsme nevěděli, kde to je, ale těšili jsme se na ní, jako na každou jinou soutěž,“ říká Lukáš Lapdavský.

Rally Vysočina začala už v pátek 15. července, kdy na všechny posádky čekaly seznamovací jízdy a také technická přejímka. „Seznamovací jízdy proběhly bez problému. Sice během „seznamovaček“ vypadalo počasí nepředvídatelně, tak nakonec vyšlo na jedničku. Konkurence se sešla na Vysočině opravdu silná, takže jsme neočekávali, že se nám bude dařit stejně jako na Lubeníku. Ale rozhodně jsme chtěli bojovat,“ říká před startem soutěže Lukáš Lapdavský.

Rally Vysočina byla rozdělena do tří sekcí. Postupně se jeli rychlostní zkoušky Radíkov, Klenová a Stálkov. První sekce byla zahřívací a po ní patřilo bratrům Lapdavským celkové 13. místo. A jak viděl sám pilot první sekci? „Na první rychlostní zkoušce se nám podařil zajet 14. čas absolutně, což nás z jedné stránky zarazilo a z druhé zase překvapilo. Vůbec jsme to nečekali, protože jsem se nějak nemohl dostat do tempa a čekal jsem horší čas. Druhá RZ a opět 14. čas. Zase jsme to nečekali, takže jsme šli do třetího testu s tím, že skončíme znovu 14. Ale umístění na posledním testu první sekce jsme vůbec nečekali. Absolutně 8. čas a to byl rozdíl mezi 5.-8. místem jenom 1,5s., nečekaně nás to překvapilo.“

Vypadalo to, že číslo 14 je bratrům Lapvdaským opravdu souzeno, jelikož ve druhé sekci se jim opět podařilo dvakrát dojet na 14. místě a k tomu přidali jeden 13. čas. „Ve druhé sekci jsme chtěli zrychlit, ale znovu jsme dojeli na 14. místě. Ovšem časy se zlepšily a o to nám šlo. Průběžným pořadím jsme se nepropadli, takže nás těšilo i to, že se nám v konkurenci českých posádek podařilo zajet 14. čas, což sem nám dosud nepodařilo. Brali jsme to tedy všemi deseti,“ říká Lukáš Lapdavský.

Závěrečné tři rychlostní zkoušky přece jen znamenaly posun v pořadí pro bratry Lapdavské, když jim v cíli patřilo celkové 12. místo a 4. místo ve třídě 2. A jak hodnotí pilot závěrečnou sekci tří rychlostních zkoušek? „Ve třetí sekci se toho už moc nestalo. Posunuli jsme se sice na 12. místo absolutně, ale to jenom díky odstoupivším posádkám. Ale to je rally a výsledek se počítá až na cílové rampě.“

Na závěr hodnotí pilot Lukáš Lapdavský uplynulou Rally Vysočina. „Po celou soutěž se nám jelo dobře, neměli jsme žádné technické problémy, auto bylo fantasticky připravené a fungovalo na 100%. Za to patří velké díky Apid racingu. Taktéž bych chtěl vyzvednout závodní benzín Wladoil, se kterým máme zkušenosti a můžeme říci, že je konkurenceschopný a díky ceně je také výhodnější. Doufám, že jsme na Vysočině splnili náš cíl a hlavnímu sponzorovi dodali další chuť nás i nadále podporovat, za což mu velmi děkujeme, protože díky němu jsme mohli každý víkend sedět v autě a mohli jsme se zdokonalovat, což je i vidět. Vůbec jsem neočekával, tak pěkně zorganizovanou soutěž s tak pěknými tratěmi. Moc se nám tato soutěž líbila. Velké díky patří organizátorům a všem, kteří se podíleli na uskutečnění této pěkné soutěže. Pokud bude možnost, tak se sem určitě vrátíme.“

„Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří nás v tomto krásném sportě podporují a také atmosféra, která byla na Vysočině, nás hodně potěšila. Už se těšíme na další soutěž, která se pojede v Polsku – Rajd Rzeszow, jenž se započítává do mistrovství Slovenska.“

Posádku bratrů Lapdavských s jejich pestře zbarveným Peugeotem 207 S2000 budou mít opět diváci možnost vidět na Rajdu Rzeszowski, který se uskuteční v termínu 5. – 7. 8. 2011.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!