16. 8. 2005 00:00 − 2306× − 3

Böttcher rally Vyškov ve stínu Evropy…

Sedmým podnikem letos devítidílného seriálu Mistrovství ČR ve sprintrally bude vyškovská Böttcher rally, která se letos pojede již po čtrnácté, tentokrát vsobotu 3. září, o týden dříve než vloni.

Sedmým podnikem letos devítidílného seriálu Mistrovství ČR ve sprintrally bude vyškovská Böttcher rally, která se letos pojede již po čtrnácté, tentokrát vsobotu 3. září, o týden dříve než vloni. Přidělený termín čtrnáct dnů po Barum rally, týden po MS vNěmecku, současně sEP Sliven a týden před ČST vNitře a ČMPR vBrně se nezdá být úplně ideální, ale organizátoři z Hanáckého rally klubu Vyškov nad tím nijak nebědují a věnují se své práci.

XIV. ročník Böttcher rally Vyškov je i letos započítáván do Mistrovství ČR ve sprintrally, do Mistrovství ČR v rally historických automobilů a do regionálního mistrovství Moravy v rally. Loňská kandidatura mezi podniky MMČR se tedy ukázala, jako již po několikáté, jako zbytečná. Centrem rally bude opět město Vyškov, z jehož náměstí odstartují posádky v sobotu 3. září v 8:30 hodin, aby se sem ve stejný den po absolvování trati vrátily. Nejrychlejší posádka by se měla na cílové rampě objevit v 15:00 hodin.

Ani vletošním roce nenašli organizátoři pochopení při jednáních svojskem, takže veškeré dříve tolik oblíbené tratě rychlostních zkoušek na okraji výcvikového prostoru se zdají být definitivně tabu. „Ale komplikací spřípravou rally je rok od roku víc a víc,“ vysvětluje složitosti správních řízení před orgány státní správy a jednání svlastníky komunikací a obcemi Jan Olejníček, který stál u organizace většiny vyškovských soutěží a vposledních letech i u organizování brněnského, resp. tišnovského sprintu.

Trať rally měří v letošním roce 209,20 km s 8 rychlostními zkouškami vcelkové délce 79,04 km s převážně asfaltovým povrchem, zpestřeným vnepodstatném rozsahu betonovými panely, dlažbou a šotolinou. Podrobností o trati jednotlivých RZ nám Jan Olejníček víc prozradit nechtěl, aby zbytečně nelákaly kprohlídce nejen jezdce, pro něž je svýjimkou stanovených čtyř průjezdů přítomnost na trati před rally zakázána, ale také některé „aktivní“ fanoušky, kteří dovedou způsobit vobcích na trati RZ nepříjemné a hlavně zbytečné problémy. Takže jen vnáznaku:

RZ 1/5 Podivická – 8,69 km (asfalt, dlažba, šotolina)
Tato dříve nejdelší zkouška je oproti minulosti upravena. Začíná v Podivicích a jede se oproti loňsku v opačném směru.

RZ 2/6 Račická – 12,36 km (asfalt)
Oproti loňsku upravená RZ s pěkným a hodně náročným výjezdem k zámku Račice, který byl vloni novinkou soutěže, letos se pojede vopačném směru, stejně jako známý pístovický retardér. Zkouška startuje u Ježkovic, cíl je vobci Luleč.

RZ 3/7 Orlovická – 7,72 km (asfalt)
Jedná se o loňskou variantu zkoušky, která se ale pojede vopačném směru.

RZ 4/8 Vážanská – 10,75 km (asfalt, panely, šotolina)
Po několikaleté přestávce znovu zařazená rychlostní zkouška, jedoucí se vopačném směru a pozměněné podobě oproti roku 2000, kdy se jela naposled.

„Již evidujeme a pracovně řadíme došlé přihlášky. Jejich příliv je ale letos poznamenán několika okolnostmi: „Barumkou“, MS v Německu a bohužel i podivným postojem FASu k budoucnosti vozů WRC v našich šampionátech. Už teď se nám omluvil tým Profiko, který za současné situace dává ve stejném termínu přednost jiné soutěži. Je to veliká škoda, protože my jsme se vždy snažili vytvořit co nejlepší podmínky pro všechny přihlášené a pro nás jako pořadatele není nikdo nechtěným účastníkem. Rozhodnutí týmu Profiko nám ale bylo vysvětleno a chápeme je. Zvolili účast tam, kde jsou vítanou podívanou, a kde tomu, na rozdíl od naší země, odpovídají i podmínky účasti. Zdá se tedy, že onen (pro některé tolik kýžený) scénář dvou vozů WRC bojujících o vítězství, se ve Vyškově bohužel naplní,“ posteskl si Jan Olejníček.

Uzávěrka přihlášek je vpondělí 22. srpna, ale snahou pořadatele bude vyjít vstříc případným opozdilcům, léčícím šrámy ze Zlína. „Od čtvrtka 1. září si mohou přihlášené posádky vyzvednout na sekretariátu rally v budově Městského úřadu Vyškov na Masarykově náměstí itinerář a podle časového rozvrhu absolvovat ve čtvrtek a pátek seznamovací jízdy s tratí. Vlastní soutěž pro posádky začne v pátek od 13:00 hodin absolvováním administrativní a technické přejímky,“ připomíná tajemník soutěže Jan Olejníček.

Ještě dodejme, že veškeré potřebné informace o soutěži pro soutěžní posádky, diváky i pracovníky médií jsou aktuálně k dispozici na internetových stránkách Hanáckého rally klubu www.rallyvyskov.cz. Již brzy zde návštěvníci najdou i každodenně aktualizovaný seznam přihlášených posádek.

Komentářů celkem: 3
16. 8. 2005 11:33
0 0
Rychlostky z Vyškova nejsou špatné, ale na staré pecky jako Hamerská, Studnická, stará Podivická, Krásenská se bude už jenom vzpomínat.
Anonym IP:82.99.180.94
16. 8. 2005 13:04
0 0
Ta Barumka, to je pruser sam o sobe a jeste to panove nahore zaonacili tak, ze ublizi i ostatnim. P.S.: Kdo chce videt poradne zavody, tak zkuste Madarsko! Sotolina, WRCy, mistni strelci... To nema chybu a srvnani s nekolika urvanyma SuperSracema, kde neni vykon, jen to rve jak svina...
17. 8. 2005 14:18
0 0
To pupek: Asi máš pravdu. RZ-ty jako Krásenská nebo Studnická byly opravdu výborné, velkou zabíračkou pro posádky byla i hamerská vložka. Bohužel, Krásenská je díky ochranému pásmu dnes již naprosto nereálná, o návrat Hamerské a Studnické (přesněji řečeno Rychtářovské) se pořadatelé již druhým rokem letos snažili, bohužel, vojáci to neumožnili. Letošní schéma s návratem Vážanské se mi však jeví jako docela dobré a jezdecky i divácky atraktivní.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!