27. 7. 2011 11:52 − 2700× − 1

Další úspěšné Koblihovo tažení

První poločas rallysprintového mistrovství České republiky uzavřel osmý ročník Rally Vysočina.

První poločas rallysprintového mistrovství České republiky uzavřel osmý ročník Rally Vysočina. Po úspěšném vystoupení na Rallysprintu Kopná a Rally Krkonoše se na tratě tohoto podniku přijela porvat o další body i posádka ve složení Adam Kobliha a Martin Trlifaj startující pod A.T. Motosport.

Celkem devět rychlostních zkoušek rozdělených na tři měřené úseky čekalo na účastníky letošní Rally Vysočina. Ve třídě 9, kde jsou současnými lídry tabulky Kobliha s Trlifajem, se sešla početná konkurence čítající deset vozů. Mezi favority třídy jsme před startem mohli řadit například Roberta Kořistku nebo právě Adama Koblihu. Ten v letošním roce získává nejen tolik potřebné zkušenosti v obou domácích šampionátech, ale také důležité body, které dávají dobré vyhlídky na slibné závěrečné hodnocení. Právě Rally Vysočina byla pro tohoto jezdce dalším podnikem dosud nepoznaným: „Pro nás opět nová soutěž a nové tratě. Ačkoliv rychlostní zkoušky byly dost rychlé, tak se nám líbil jejich charakter. Nejhezčí rychlostka pro nás byla RZ 2 Klenová, byla nejdelší a dalo se na ní nejvíc získat, hlavně pak v rychlých pasážích na úzké lesní cestě, kde to bylo hodně na srdce. Naopak méně záživné byly ty krátké rychlostní zkoušky. Člověk se ani nerozjel a už byl v cíli. Ale chápu, že je velmi obtížné najít v tomto kraji vhodné úseky,“ okomentoval místní tratě jezdec.

Od samého začátku se vše začalo vyvíjet ve prospěch Adama Koblihy. V první sekci dokázal na svého největšího rivala, kterým byl Robert Kořistka získat postupně 23,5s. Druhé průjezdy těmi samými rychlostními zkouškami napovídaly, že se bude jednat o hezký souboj mezi oběma jezdci. Celou situaci navíc zkomplikovaly ještě technické problémy Koblihova vozu, kterému přestaly optimálně fungovat brzdy a do RZ 7 vyrazil s velkými obavami o výsledek. Na této vložce ztratil 16,1s a to znamenalo, že Kořistka se dostal na dostřel jen 6,2s. A to zbývaly ještě dva testy do konce soutěže. Po RZ 8 se pořadí měnilo, a to když se oba hlavní aktéři vyměnili na čele třídy 9. Bylo to o 0,8s ve prospěch Kořistky. Rozhodnout se mělo až na závěrečném měřeném úseku. Kobliha nastupoval na start s odhodláním vybojovat prvenství zpět a i s menší důvěrou v auto chtěl ze sebe vydat maximum. Po velkém napětí nakonec prolétl fotobuňkou o rovné 2s rychleji než jeho sok, a to znamenalo vítězství doslova o vlásek. Konečný rozdíl v cíli byl 1,2s.

Průběh dramatického závodu popisuje sám vítěz: „Od začátku jsme nasadili rychlé tempo. Po první rychlostní zkoušce jsme měli náskok jen nepatrný náskok, což mě přimělo, abych se pokusil ještě zrychlit. Na dvojce se nám podařilo soupeřům trochu více odskočit, ale bylo to také díky chybě Roberta Kořistky, který měl špatně poznamenaný retardér v rozpisu. To možná také v závěru rozhodlo o tom, že jsme byli první my. Celý závod jsme se s Robertem tahali o vteřinky a myslím si, že nás to oba hodně bavilo. Nás v závěrečné sekci potrápily ještě brzdy na naší Hondě, kdy se při náhlém brzdění auto smýkalo doleva. Bylo obtížné s tím jet a hlavně věřit tomu, že vůbec zabrzdíme, proto ta velká ztráta na RZ 7. Po takovém obkladu jsem se rozhodl přidat, i přesto, že jsem se na auto nemohl spolehnout. Před poslední zkouškou byl Robert o necelou vteřinu před námi. Nechtěl jsem prodat naši kůži lacino, tak jsem do toho dal vše a klaplo to. Místy už to bylo sice dost na hraně, ale tak nějak si představuju, že by se s Hondou mělo jet od začátku soutěže.“ Kobliha se spolujezdcem Trlifajem si odvezli z Vysočiny dvacítku bodů za první místo a po trojici vítězství mají náskok na druhého v pořadí šest bodů.

„Pro nás Vysočina byla dramatická soutěž se šťastným koncem a rád bych takové souboje uvítal i na dalších soutěžích. Ještě před Barum rally nás čeká Rally Pačejov, kde jsme ještě nestartovali a těšíme se na nové tratě a zkušenosti. Moc rád bych poděkoval všem lidem, díky kterým jsme tu mohli startovat,“ dodal závěrem Adam Kobliha. Rally Pačejov se jede ve dnech 5. – 6. 8. 2011 a tento závod otevře druhou polovinu „malého mistrovství“.

Foto: František Dušek

Komentářů celkem: 1
MYS
27. 7. 2011 23:49
0 0
AK Racing GOOOOOOO!!!!!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!