Vysočina byla obrovským povzbuzením

Jedním z letošních nováčků na tratích českých sprintů je pětadvacetiletý Andrej Chepil.

Jedním z letošních nováčků na tratích českých sprintů je pětadvacetiletý Andrej Chepil. Ukrajinský rodák, navigovaný zkušeným Lubošem Gešvinderem, se za volantem lanceru deváté evoluce pustil do soubojů s konkurencí bez respektu a ihned se zařadil do špičky Poháru ČR. Na nedávné Rally Vysočina dokonce vybojoval své premiérové vítězství.

Na tratích českých soutěží jsi novou tváří. Můžeš se čtenářům serveru eWRC představit? Jaká byla tvá cesta k automobilovým soutěžím a kdo je tvým závodnickým vzorem?

Andrej: „Narodil jsem se před pětadvaceti lety na Ukrajině. Když mi bylo čtrnáct, přestěhovali jsme se s rodiči do Brna, kde žiji dodnes. Automobilový sport a rallye především, mi učarovaly od malinka. Stát se soutěžákem bylo mým dětským snem. Úspěšně závodil také můj táta a tak to asi mám v genech:-) Před dvěma roky jsem koupil stařičké BMW E30 a s ním jsem debutoval na amatérské rally v Milovicích. Po několika měsících následoval lancer. Původně jsem si ho pořídil jen na civilní jízdu, ale později jsem začal uvažovat o startu ve větších závodech. Mitsubishi jsme proto přestavěli dle požadavků Rallye Cupu a Volného poháru a už jsem jezdil:-) Mým velkým vzorem je „mimozemšťan“ Sebastien Loeb. Obdivuji na něm jeho klid, vyrovnanost, soustředěnost a samozřejmě hlavně fenomenální jezdecké umění!!! Hned po Sebovi uznávám skvělého pilota Honzu Sýkoru!:-)“

Loni jsi startoval v podnicích Volného poháru. Kdy padlo rozhodnutí přestoupit do sprintů? Proč jsi upřednostnil Pohár ČR před sprintrally? A jak hodnotíš konkurenci ve své kategorii?

Andrej: „Rozhodnutí padlo po koupi enkové „devítky“. Postavil jí Karel Trojan a poté s ní za Seznam.cz Rally Team jezdil Sláva Ducháček. Právě od něj jsem auto koupil. Úvodní sezónu jsem chtěl zahájit v klidu, seznámit se s atmosférou velkých soutěží, poznat tratě a hlavně se sžít s autem a také získat nějaký ten pohárek, protože ve sprintech se nám to ještě asi dlouho nepovede:-) Konkurence je velká! Kluci jezdí skvěle. Jen mě mrzí, že nás je v poháru oproti účastníkům sprinterského šampionátu tak málo.“

Proč jste vynechali úvodní podnik sezóny v Lužických horách?

Luboš: „Na Lužické hory jsme se moc těšili. Ve středu před soutěží však byl Andrej informován smutným telefonátem o úmrtí dědečka a musel odjet na Ukrajinu.“

Na populární Kopné jste už startovali a v absolutní klasifikaci poháru jste obsadili stříbrnou příčku. Jak hodnotíte vaši letošní premiéru?

Luboš: „S premiérou jsme spokojeni. Ani menší časová ztráta nás o velmi dobrý výsledek nepřipravila.“

Mnohem méně se vám dařilo v Krkonoších. Co bylo důvodem odstoupení?

Luboš: „Na Trutnovsku jsme po krátkém výletu mimo trať a několika dalších krizových situacích pochopili, že prostě nemáme svůj den. Po druhé rychlostní zkoušce jsme se tak po vzájemné dohodě rozhodli raději odstoupit a neudělat zbytečné škody.“

Vašeho prvního vítězství jste dosáhli na zatím posledním podniku – Rally Vysočina. Jak vysoko ve vaší dosavadní kariéře řadíte tento úspěch?

Oba: „Úplně nejvýše! Je pro nás obrovským povzbuzením pro další starty!“

Můžete přiblížit vaše cíle do druhé poloviny letošní sezóny, případně dlouhodobější plány? Jaký je váš rallyový sen?

Luboš: „Letos bychom rádi získali pohárové tituly ve třídě i absolutně. Pro příští sezónu plánujeme kompletní sprinterský šampionát a vybrané podniky MMČR. Rádi bychom začali už na Jänneru.“

Luboš má za svoji desetiletou kariéru navigátora už přehršli zkušeností a je rovněž šéfem vlastního týmu. Závěrem jsem si proto neodpustil ještě dvě otázky pouze pro něj.

Jak se zrodila tvoje spolupráce s Andrejem? A jak jsi s jeho pokroky, coby zkušený spolujezdec, spokojen?

Luboš: „Andrejův spolujezdec nemohl pokračovat z rodinných důvodů. Jelikož jsme se na několika soutěžích potkali, oslovil mě s nabídkou na místo mitfáry. Do té doby jsem seděl na horkém sedadle pouze ve dvoukolkách a tak jsem vůbec neváhal. Byla to pro mě výzva a krok výše. Andrej dělá velké pokroky a závod od závodu se lepšíme.“

Na české soutěžácké scéně působí již několik let tvůj Gejša Rally Team. Jaký je jeho momentální stav? Uvidíme někde za volantem tvého syna?

Luboš: „Naší týmové felicii se nevyhnula repase po menší nehodě na Thüringen Rallye, kde mladý Luboš startoval se spolujezdcem Milanem Rákovským. Mlaďas si tak musí na další start za volantem počkat až na Pačejov. Ten máme jako blovičtí za humny a tak je pro nás povinností. Mezitím si vyzkoušel také roli spolujezdce vedle Pavla Vedry a nyní si role prohodí – řídit bude Luboš a noty číst Pavel. Pokud vše dobře dopadne, uvidí diváci mladého Luboše a moji maličkost v jednom voze na startu Barum Rally. To by pro nás oba znamenalo splnění soutěžáckého snu.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 7
29. 7. 2011 21:24
0 0
Krásnej Lancer smajlík
29. 7. 2011 21:36
0 0
Malý dotázek:S jakým vozem by se ta Barumka uskutečnila?A ještě kdo bude za volantíkem?
30. 7. 2011 12:39
0 0
Pojede s Felicii a ridit bude mladej a starsi navigovatsmajlíksmajlík
30. 7. 2011 12:50
0 0
Marťa díky za info.
30. 7. 2011 13:13
0 0
neni zac, ja vim vsechno smajlík
30. 7. 2011 13:28
0 0
Jasně jinak bys nemohla být "Marťanka"smajlík
30. 7. 2011 13:31
0 0
PS:jako bytost nadpřirozená jsi vševědsmajlík a my obyč smrtelní jen zírámesmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!