Finskou rally vyhrál Sebastien Loeb

Přestože neměl nejvíce vyhraných rychlostních zkoušek, první místo v cíli mu patří.

Nejrychlejší šotolina šampionátu, Rally Finland 2011 je úspěšně za námi. Řadu soutěžních posádek potkala havárie, jiné technické závady či jiné problémy. Celou soutěží projel Sebastien Loeb hladce jak nůž máslem. Přestože ve čtvrtek a následně i v pátek a sobotu startoval do měřených úseků jako první a stal se tedy čističem pro ostatní, nemělo to na jeho výkony žádný vliv.

V pátek večer proběhl pokus o taktizování, kdy na poslední zkoušce dne dvanáctikilometrové Mynniläe přijel o minutu později do časové kontroly a připsal si tak penalizaci + 10 vteřin a následně ještě zastavil před cílem zkoušky. Přesto to nemělo vliv na jeho sobotní startovní pozici, jeho rival Ogier zastavil před cílem zkoušky na ještě delší čas a startoval do závěrečné sobotní etapy jako druhý.

V sobotu se do toho Loeb obul a nepustil před sebe nikoho. Ogiera navíc potkal defekt pneumatiky na druhém průjezdu zkoušky Leustu, která byla značně rozbita, takže přišel o šance probojovat se na první příčku. Na druhou příčku se v osmnácté rychlostní zkoušce posunul Latvala, který letěl celou soutěží jako šíp, ale leželo na něm obrovské břemeno od čtvrtka, kdy chyboval jeho týmový kolega Hirvonen a po lehké havárii se propadl na 36. příčku, ze které se během pátku a soboty postupně neuvěřitelnou stíhací jízdou a třinácti vyhranými zkouškami propracoval až na úžasnou čtvrtou pozici v cíli.

Šampionátu SWRC dominoval až do chyby v RZ 8 Ott estonský jezdec Tanak s Fordem Fiesta S2000, kde udělal hodiny a následně mu zhasl motor a nešel dlouhé minuty nastartovat, tato chyba jej vyvedla z rovnováhy a i na následné deváté zkoušce udělal hodiny. První pozici převzal již na třetí páteční rychlostní zkoušce domácí pilot Juho Hanninen na Škodě Fabia S2000 a udržel si ji až do cíle soutěže. Druhá příčka náleží Martinu Prokopovi taktéž s Fiestou S2000 a na třetí příčku se velkým výkonem a stahováním propracoval již zmíněný Tanak, který na bramborovou pozici odsunul německého mladíka Hermanna Gassnera juniora pro změnu na Fabii S2000.

Produkční vozy, neboli šampionát PWRC zná vítěze jménem Hayden Paddon s vozem Subaru Impreza STi. Stříbro si domů odváží domácí mladík Jarkko Nikkara s Mitsubishi Lancer deváté Evoluce, třetí v cíli je Patrik Flodin taktéž s Imprezou STi. Česká posádka Semerád-Ernst ukončila předčasně své naděje na solidní umístění havárií v první páteční (čtvrté celkově) rychlostní zkoušce.

Celkové výsledky si můžete prohlédnout jako již tradičně na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 38
31. 7. 2011 09:15
0 0
Cahyn: už více jak před patnácti lety se taktizovalo, a to víc než hnusně vůči top jezdcům, i Loebovi mnohokrát taktika dopomohla k ukořistění byť třeba jen pár bodů (polsko) a o celkových vítězství ani nemluvím... sám Loeb ví jaké to je, a letos se to trochu obrátilo proti němu. Rozhodně mi to však nepřipadá jako důvod k přechodu k jiné značce. Taktizovalo se a taktizovat se bude, bez toho to bohužel nejde. A podle mě Loeb má svou hrdost, když s ním budou zametat dál, tak se na to vykvákne úplně. Praví mistři končí na vrcholu. A on to letos stejně vyhraje, na asfaltu vyškolí všechny, včetně ogiera. Toť můj názor.
31. 7. 2011 09:42
0 0
_WRCař_: Já myslím, že nemá smysl donekonečna rozebírat "taktizování"... Taktika patří k motoristickému sportu od počátku... Stačí si zalistovat v knihách o minulosti rallye a zjistíme, že se handrkovali už třeba Munari s Waldegaardem a s manažerem Fioriem, když jezdili Stratosy, rok 1976, nebo 1977... A že má Loeb svou hrdost! Být nejlepším jezdcem historie rallyesportu, měl bych ji taky... Jsem teď ve Spa na čtyřiadvacetihodinovce a je samozřejmé, že spousta novinářů ze všech zemí tady alespoň po internetu sledovala Finsko... A skoro všichni se shodují na tom, že budoucnost Loeba má tři možné podoby... 1. Pověsí helmu na hřebík a bude se věnovat rodině po zisku dalšího titulu mistra světa... 2. Pojede Le Mans za Audi... 3. Pojede Le Mans za Audi a následně WRC za Volkswagen... Názor, že by zůstal u Citroenu, jsem tady od nikoho neslyšel a to je tady i dost Francouzů... A Ti překvapivě stojí všichni za Loebem, nikoliv za vedením týmu Citroen...
31. 7. 2011 09:47
0 0
Já myslím,že skončí po letošním titulu který vyhraje.Ted přijdou na řadu asfalty a tam nemá konkurenci.Tam si je všechny vychutná.No ,uvidíme jak to všechno dopadne,on už nemusí nic nikomu dokazovat.
31. 7. 2011 10:29
0 0
Teda zaprvé se musím ohradit proti tomu vedení Tanaka v SWRC - Juho ho udělal už v RZ6 a teda před tou Tanakovou chybou!! smajlík
A za druhé já bych žádné taktizování nezakazoval. Ať celý svět vidí k čemu jsou schopní se někteří snížit. Proto nikdy nebudu fandit Ogierovi i kdyby ten titul vyhrál (jakože doufám že nevyhraje) protože je to vychcánek a namyšlený zákeřný fracek a žádný pan Q s tím nemá co dělat. Je to prostě osobností závodníka, který rozhodně nehraje fair-play a hlavně v sobě nemá ani špetku pokory a respektu vůči druhým! smajlík
Takže ať žije Loeb, Pan Závodník! smajlík
31. 7. 2011 10:30
0 0
bavorák: Samozřejmě jsou to všechno jen spekulace. Ale Frantíci a cizáci vůbec mívají hodně dobré informace. On opravdu už nemusí nikomu nic dokazovat, ale... vyhrát Le Mans byl jeho sen, zkoušel to s Pescarolem, myslím, že dojeli druzí... Chtěl jet tovární Peugeot TDI, ale Citroen ho neuvolnil... No a v neposlední řadě, koncern VW rozhodně nebude šetřit penězi...
31. 7. 2011 10:32
0 0
Vidim to stejně jako Josef Vrátil a ani se moc nedivím, že dotyční stojí za Loebem.
31. 7. 2011 11:38
0 0
no nevím jestli by chtěl ject za peugeot a jit zase pod pana Q.....uvidíme. Ale já osobně si spíš myslím na konec kariéry. Ale byla by to každopádně škoda. Go Loeb.
31. 7. 2011 12:18
0 0
nobody: tvůj názor ti neberu. Doufám ale, že víš, že TVÝMI SLOVY jsou vychcánci a namyšlení zákeřní fracci všichni ti ze špičky, co tam jedou..

Co se týká Loeba, já si myslím, že skončí a nepujde ke konkurenci. Myslím, že další profesní kariéra se bude týkat první Citroenu a potam možná i výš...
Q tam věčně nebude, ale Loeb už u toho zůstane, v jakékoliv pozici až do smrti
31. 7. 2011 18:36
0 0
buzekpar:Co myslíš tím "možná i výš"?
31. 7. 2011 18:40
0 0
...třeba narodní federece a pak FIA. Jen spekulace, nic víc
31. 7. 2011 23:06
0 0
Vidět Loeba na vlastní oči ve Finsku je rally zážitek, který bych přál každému. Absolutně nechápu, jak jako první může jet tak precizní stopu, s minimálními korekcemi. Když byl u pana Ebena na Plovárně, byl dotázán, jestli se bojí. Mezi své bojavé soutěže označil i Finsko. Moc krásně se bojíš, Sebe, vzkazuju na dálku !
Ifo
1. 8. 2011 13:28
0 0
Za ten výkon si to Seb zasloužil. A to i přes taktizování.
1. 8. 2011 23:16
0 0
buzekpar: nevím, jestli je Velkej typem úřady, ale jedno vím jistě. Čas v rally se už navždycky bude dělit na dobu před Loebem a dobu po Loebovi. Bylo, je a bude hodně skvělých pilotů, ale nikdy nebyl a už nikdy nebude druhý Loeb!! Až skončí, spolu s ním odejde jedna krásná epocha rallysportu.
2. 8. 2011 09:41
0 0
milín60: Myslím, že jste to napsal výstižně, skvěle! Také si ale myslím, že Loeb v rallye už ztrácí tu správnou motivaci... Možná by byla motivací změna týmu, ale on se nikdy netajil tím, jak ho fascinuje Le Mans a že by tento závod chtěl vyhrát. V roce 2006 byl "jen" druhý, protože na nové Audi TDI ani fantastické Pescarolo prostě nestačilo... Kdyby do toho šel a podařilo se mu to, byl by v historii prvním mistrem světa v rallye, prvním vítězem soutěže MS, který vyhrál Le Mans, jeden z nejslavnějších okruhových závodů světa... V minulosti, pokud mě paměť neklame, se o úspěch v Le Mans pokoušela řada soutěžáků, Andruet, Ragnotti, Darniche, Frequelin, Saby, Waldegaard, Hopkirk, Elford... Ale nikdo nevyhrál... Nedovedu si Loeba představit jako úředníka... To rozhodně ne...
2. 8. 2011 15:38
0 0
Josef Vrátil: na téma Le Mans přišla mj řeč i teď ve Finsku, padla tam od novinářů myšlenka na posádku mistrů světa v rally a F1- Loeb a Räikkönen, Loeb na to měl říct, že by to bylo pěkné a souhlasil by, ale teď je pro něj důležitější bojovat o další titul v rally, ale co bude pak, to je otevřené... Uvidíme.
2. 8. 2011 16:55
0 0
milín60: byla to jen spekulace a nemusí to být přímo úředníček sedící v kanclu. Je například Q ve svých dnešních funkcích úředníkem? A že si dnes nedovedeme něco představit, pro budoucnost nic neznamená. J. Todt asi taky netušil, kde všude se ocitne...
2. 8. 2011 19:40
0 0
buzekpar: jj, já to netvrdím, jen si ho tak moc nedovedu představit, ale kredit i popularitu na to má a jak říkáš, stát se může cokoliv, rozhodně by bylo pěkné, kdyby nezapadl a mohli jsme se s ním ještě v budoucnosti nějak setkávat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!