Druhé vítězství Loeba ve Finsku

Po jejich prvním zápisu v roce 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën vyhráli Rally Finsko podruhé.

Po jejich prvním zápisu v roce 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën vyhráli Rally Finsko podruhé. Tento historický úspěch podtrhuje třetí místo druhé posádky továrního týmu Citroën Sébastien Ogier – Julien Ingrassia. S dvěma DS3 WRC na pódiu Citroën Total World Rally Team upevnil své vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu WRC. Sébastien Loeb zvýšil svůj náskok v mistrovství světa pilotů na 27 bodů.

Jen trojice ve hře

Jen tři posádky byly ve hře v poslední den Rally Finsko. Sébastien Loeb a Sébastien Ogier na závěrečných 140 km bojovali s finským jezdcem Jari – Matti Latvalou. Loeb si musel na čele pelotonu poradit s tím, čeho se obával. Sedminásobný mistr světa i na třetí den rally vyrážel na trať jako první a měl tak díky vymetání tratě méně příznivé podmínky než jeho největší soupeři. Světová jednička se ale se situací vyrovnala po svém – nejlepší obranou byl i v jeho případě útok a zkusil tak hned od ranního startu na vlhké cesty zvýšit náskok. V Leustu 1 (RZ 12) uzemnil své pronásledovatele náskokem 6,4 s na Ogiera a 10,7 s na Latvalu, a to na 21,35 km. „Jel jsem všude na hraně. Málem mi vyskočilo srdce," říkal Loeb celý udýchaný.
Hned v následující rychlostní zkoušce potvrdil svůj plán dalším nejrychlejším časem. Navzdory tomu se Ogier nechtěl vzdát. „Ještě není konec. Chystám se přidat. Ztráta jen deset sekund a s Latvalou za zády."

Loeb: Největší vítězství kariéry

Ale ledový kliďas Loeb pokračoval po své nalinkované cestě. I když podmínky pro něho byly stále horší a horší, dokázal své vedení udržet a opět vyhrát v zemi 1000 jezer jako vůbec první pilot mimo Finsko. Navíc dovedl Citroën k již sedmému vítězství v řadě v této sezoně. Další vítězství, v pořadí už 66., pro sedminásobného mistra světa s Citroënem od roku 2002. Tento zápis pomohl Loebovi zvýšit náskok na čele světového šampionátu na 27 bodů na druhého Mikko Hirvonena a na 31 bodů na Sébastiena Ogiera. „Je to snad největší vítězství mé kariéry. Na vítězství jsem musel zapracovat dlouho předtím, než situace vykrystalizovala. Někdy člověk musí zahodit limity, aby si udělal náskok. Opravdu jsem se na trati cítil s Citroënem DS3 WRC dobře, dokonce ještě lépe než v minulosti s Xsarou nebo C4. Mým cílem bylo vést světový šampionát ještě před tím, než zamíří na asfaltové povrchy. Toho jsem dosáhl, ale ve hře bude ještě stále hodně bodů."

Ogier: Šance ukončil defekt pneumatiky

Ogierovy šance na vítězství ztroskotaly na RZ 17, když píchnul pneumatiku. Bývalý juniorský mistr světa tak na stupních vítězů skončil za Jari-Matti Latvalou, 12,8 s za vítězem. „Všechno šlo dobře až do posledního kola. Byli jsme v dobré pozici na závěrečný útok a o vítězství jsme usilovali až do proražení pneumatiky. Jsem zklamaný, protože to byl moment, který zhatil naše naděje."

Quesnel: Každý má svou strategii

„Citroën pokračuje ve svém výsadním sportovním postavení," podtrhl Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team. „Zdůrazňuji, že oba naši piloti mají naprosto volné ruce a mohou závodit podle toho, jak chtějí oni. Každá z posádek se řídí vlastní strategií a postupuje podle aktuálních okolností. Sébastien Loeb a Daniel Elena zvládli situaci dokonale. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia měli možnost bojovat o vítězství až do defektu. Naše posádky dosáhly pozoruhodného nového počinu a chci proto poblahopřát technickému týmu za jeho práci, kterou odvedl na DS3. Tento vůz ukázal neuvěřitelnou úroveň výkonnosti a spolehlivosti."

Body pro P. Solberga a K. Räikkönena

Petter Solberg a Chris Patterson skončili na pátém místě. Tento výsledek jim pomohl upevnit jejich páté místo v pořadí pilotů mistrovství světa. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström potvrdili po velmi nadějném výkonu nedávné zlepšení devátým místem ve finiši na domácí půdě. Petter Solberg a Chris Patterson se mezi nejrychlejší na 5. pozici zařadili velmi brzy, hned ve čtvrtečním odpoledni.
„Snažil jsem se jet naplno po celou rally," uvedl Solberg. „Pokusili jsme se v průběhu víkendu pozměnit nastavení auta, ale v rychlosti jsme na nejlepší nestačili. Výsledek pro nás není příliš povzbudivý. Teď se musíme soustředit na další podnik, na asfalt v Německu."
Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, kteří naznačili obrat v rychlosti na předcházející rally v Řecku, potvrdili tento trend ve Finsku. Pilot ICE1 Racing začal svou třetí Rally Finsko velice rychle, po první etapě byl na třináctém místě. Drahocenný čas ale ztratili v pátek ráno menší chybou. Na trase do Jyväskylä se mu ale podařilo dostat se zpátky a zařadit se na 12. pozici. To byl správný popud pro sebevědomí "icemana", který mocně finišoval a předjížděl jednoho soupeře za druhým, aby nakonec dojel devátý.
„Tratě byly rychlé a náročné jako obvykle," podtrhl finský pilot. "Dařilo se nám držet rychlé časy. Rád bych poděkoval mnoha divákům, kteří nás během víkendu přišli povzbudit. Byli jsme schopní držet dobré tempo po celou rally, i když menším chybám jsme se nevyhnuli. Je to velice povzbudivé do další části sezony."
S oběma Citroëny DS3 WRC byl v cíli spokojený i Benoit Nogier, šéf Citroën Racing Technologies. „Kimi zaznamenal od loňska veliký pokrok. Ukazuje se, že se vydal po správné cestě. Hlavně ale začíná v cíli bodovat. To je velmi uspokojující a povzbudivé. Pro Pettera Solberga je tato rally spíše zklamáním, neboť postrádal potřebnou rychlost. Budeme vše analyzovat, abychom zjistili, proč jsme byli pomalejší než přední piloti. Dostane to nejlepší vybavení, aby mohl zazářit na asfaltu v Německu."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!