4. 8. 2011 21:49 − 2300× − 1

Egon Kaur: Chci být nejlepším na světě

Egon Kaur zvítězil prozatím ve všech podnicích WRC Academy. Pro server eWRC.cz odpověděl Estonec na několik otázek.

Egon Kaur zvítězil prozatím ve všech podnicích WRC Academy, které se jedou při vybraných závodech MS. Hodnocení mladých závodníků Ford Fiest R2 vede v polovině sezóny s obrovským náskokem 52 bodů. Kromě soutěžení v nejvyšším šampionátu získává čtyřiadvacetiletý soutěžák další zkušenosti za volantem dvoukolky i v estonském mistrovství. Pro server eWRC.cz odpověděl tento Estonec na několik otázek.

Závodíš od roku 2005. Začínal jsi s Renaultem Clio Ragnotti. Určitě znáš jméno Jean Ragnotti – je Ti jeho atraktivní jezdecký styl blízký? Jaké byly Tvé začátky – spíš čistá nebo rozevlátá jízda?

Ano, díval jsem se na videa Jeana Ragnottiho a vzpomínám si, že můj styl v letech 2005 až 2006 s Cliem byl také celkem agresivní. Něco z mého závodění v roce 2006 je možné vidět zde.

Tvůj první start v MS byl na Wales Rally GB v roce 2006. Na konci první etapy jsi deklasoval své soupeře ze skupiny N3. Do cíle jsi ale nedorazil – co se stalo?

Hned první den jsme museli odstoupit na poslední vložce, protože jsme šli ven. Pokračovali jsme v Superrally, ale v neděli zlomili poloosu a to byl konec.

Ve své dosavadní kariéře máš kromě domácího šampionátu i časté starty ve Finsku. Co je důvodem?

Finské tratě jsou velmi náročné, takže když jsme měli šanci, tak jsme se účastnili soutěžích finského mistrovství kvůli zkušenostem.

Za svoji pětiletou kariéru jsi vystřídal relativně dost spolujezdců. Čím to je?

Hlavním důvodem byl čas, který rally bere. Spolujezdci mají své rodiny a vlastní zaměstnání, které jim neumožnilo trávit 8 týdnů za rok daleko od domova.

Máš zkušenosti se sněhem, šotolinou i asfaltem. Který z povrchů je Ti nejblíže a proč?

Zkušenosti s asfaltem jsou velmi malé, absolvoval jsem pouze dvě rally v Holandsku. Mám ale opravdu rád soutěže na sněhu především kvůli nádherné scenérii.

V roce 2007 si Tě všiml Markko Märtin. Estonský matador vytvořil svůj tým, ve kterém jsi soutěžil spolu s dalším mladíkem – Rainer Aus. Jak na tento rok vzpomínáš? Získal jsi mnoho zkušeností od Markko Märtina?

Hodně jsem se ten rok naučil, byl to můj první rok se čtyřkolkou. Pamatuji si, že jsem bojoval o první místo celkově v Saaremaa Rally, ale na poslední zkoušce dne jsme chytli defekt. Klesli jsme kvůli tomu na šesté místo.

V roce 2009 jsi absolvoval celý estonský šampionát. Dojel jsi několikrát třetí celkově, jednou dokonce druhý. Jaký jsi skončil v celém šampionátu?

S vozem skupiny N4 jsme jednou i vyhráli. V mistrovství jsme skončili na druhém místě, na vítězného Tänaka nám chybělo asi 13 sekund.

O rok později jsi dokonce zvítězil ve dvou domácích soutěžích. V tomto roce jsi obsadil 3. pozici v estonském mistrovství. Jak vzpomínáš na sezónu 2010 a hlavně dvě prvenství?

Brali jsme dvě celková prvenství a tři vítězství v N4. A také jsme vyhráli šampionát v N4. Naše cíle jsme ten rok splnili a byl správný čas udělat krok vpřed.

Pro letošek jsi byl vybrán do WRC Academy. Není to pro Tebe krok zpátky, když po letech ve čtyřkolce závodíš s dvoukolkou Ford Fiesta R2?

Když vezmete v úvahu jenom auto, tak je to krok zpět. Ale když se zamyslíte nad soutěžemi, propagací a určitě i finančními odměnami za vítězství, je to obrovský krok dopředu.

Ve WRC Academy se třemi vítězstvími prozatím dominuješ. Portugalsko byla ale těžká bitva. Co myslíš, že rozhodlo o Tvém vítězství?

Zvolili jsme opatrný přístup, abychom hned nebourali. Museli jsme ale na několika posledních zkouškách tvrdě zabrat a bylo to naštěstí dost, abychom odtamtud "urvali" vítězství.

Na Sardinii mnoho pilotů Ford Fiesta R2 havarovalo nebo odstoupilo vlivem technické závady. Tvoje druhé vítězství má ale i tak velkou cenu. Jak se zpětně díváš na Rally d´Italia Sardegna?

Byla to obtížná soutěž, my jsme také udělali chybu a ve druhé etapě ztratili hodně času. Každopádně měli naši soupeři ještě větší problémy, takže když jsme na rozbitých zkouškách Sardinie trochu přidali, tak jsme na konci soutěže byli zpět na prvním místě.

Jak se cítíš jako v současnosti jednoznačně vedoucí závodník ve WRC Academy?

Jeli jsme do Finska s cílem zvýšit naše vedení v šampionátu. Tiše jsme snili o vítězství. Po velké bitvě se nám podařilo splnit náš cíl a dvaapadesátibodový náskok je ještě více, než o čem jsme si mohli nechat zdát.

Jaká panuje nálada mezi osmnáctkou vybraných pilotů?

Velice příjemná, všichni si mezi sebou povídáme. Jsem taková jedna šťastná rodina.

V MS soutěžíš za Playboy Estonia Rally Team. Jak jsi se dostal k podpoře známého erotického časopisu?

Můj nový spolujezdec měl nějaké kontakty v časopise Playboy a oni měli zájem s námi spolupracovat.

Ve WRC academy startuje i Čech Honza Černý. Znáš se s ním?

Myslím, že máš na mysli Jana Černého. Je to velice příjemný chlapík, celkem tichý. Učí se velmi rychle jak závodit na šotolině. Přál bych si být teď stejně kvalitní na asfaltu jako on.

Kam by jsi to chtěl ve světě rally dotáhnout? Máš nějaký svůj sen?

Mým hlavním cílem je, abych se stal nejlepším na světě.

Chceš něco vzkázat fanouškům do České republiky?

Poznal jsem pár jezdců z Česka jako je Jan Černý nebo Jan Skála (okruhový jezdec). Mohu o nich říci jen dobré věci a mou zprávou je, že je třeba je celou dobu podporovat a věřit jim. To je něco, co mohou dělat všichni fanoušci a pro jezdce to hodně znamená.

Díky za rozhovor.

Komentářů celkem: 1
7. 8. 2011 21:49
0 0
na videu vidno, že je dravý - jeho štýl je dravý ...........a tá dravosť chýba dnešným mladým jazcom, mýlia si ju s bezhlavosťou. samozrejme ČESŤ VÝNIMKÁM.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama