Sparrow racing team po Bohemii a Vysočině

Klidnější období po odjetí dvou letních soutěží nyní zažívá Sparrow racing team.

Klidnější období po odjetí dvou letních soutěží nyní zažívá Sparrow racing team. Zlínská stáj Oldřicha Hrabce v těchto dnech intenzivně připravuje své soutěžní speciály na vrchol sezony, kterým bude tradičně v závěru srpna její domácí Barum Czech Rally. Proto vynechává další podnik ve sprintrallye – západočeskou Rally Agropa.

Rally Bohemia

Mezinárodní šampionát ve dvoudenních soutěžích pokračoval na začátku prázdnin v okolí Mladé Boleslavi a Turnova. Legendární Rally Bohemia se jela jako kandidátský podnik na mistrovství světa za účasti několika týmových jezdců.

Vlajkovou lodí Sparrow racing teamu byla opět poděbradsko-zlínská posádka Václav Dunovský a Petr Machů v kokpitu Suzuki Ignis Super 1600, která v průběhu celé soutěže zajížděla skvělé časy, díky nimž dokázala atakovat Itala Andreu Crugnolu s továrním Citroënem DS3 R3T. O veškeré naděje na dobrý výsledek však Dunovský přišel na jedenáctém testu, kde havaroval. I přes to, že bylo jeho auto pojízdné, uvízlo na patníku a vyprostit ho musel až jeřáb. Jelikož se Dunovského suzuki nestihla kvůli nedostatku času připravit na Rally Vysočina, kterou měl mladý jezdec z Poděbrad v plánu, jeho dalším startem bude až zlínská Barumka. Více informací o počínání posádky na Bohemii, včetně rozhovoru s pilotem, vám přineseme až těsně před startem tohoto prestižního závodu.

Na páté příčce třídy 5 figuroval po první etapě závodu Egon Smékal, jenž byl i tentokrát navigovaný v Citroënu DS3 R3T Davidem Šmeidlerem. S příchodem nedělního deště si však jezdec ze Zlína připomněl květnovou Rallye Český Krumlov, jelikož jej opět začaly trápit problémy s brzdami, a postupně se začal vinou velké časové ztráty propadat výsledkovou listinou. I přesto si dojel pro 15 mistrovských bodů ve třídě.

Třetí rychlostní zkouška druhého dne připravila pro Patrika Rujbra s Richardem Nesvadbou (Mitsubishi Lancer EVO 10) několik perných chvilek. Ve třetí zatáčce po startu jim nejprve auto na jedné odbočce nezatočilo a skončilo v únikové zóně, po dalších šesti kilometrech pak Rujbr trefil strom, poškodil chladič a utrhl výfuk. S nefunkčním servořízením musel nakonec dojet až do cíle, jelikož ho mechanici mezi sekcemi nestihli opravit.

Rally Bohemia se zúčastnily také osvědčené Hondy Civic 1.6 VTi. Jak Danielu Vladykovi, tak i Petru Grafkovi a Janu Březíkovi se podařilo náročný závod dokončit bez větších problémů. Starosti měl pouze Grafek, jenž ztratil dvakrát lyžinu motoru. Nejlépe se nakonec vedlo Danielu Vladykovi s Lukášem Vyoralem, kteří skončili ve třídě 9 druzí, se ztrátou necelé minuty je následovala domácí posádka Petr Grafek – Jaroslav Matějka a čtvrtí dojeli už s větší ztrátou Jan Březík s Pavlem Šivicem.

Rally Vysočina

Dalším dílem sprinterského šampionátu byla v polovině července Rally Vysočina s centrem v Českém Rudolci. Sparrow racing team reprezentovalo šest jezdců se speciály připravovanými v týmových dílnách.

Nejlepší výsledek své dosavadní rallyeové kariéry, co se týká absolutního pořadí, zajel na Vysočině domašovský rodák Patrik Rujbr. Desátou evoluci svého lanceru dovezl společně s navigátorem Richardem Nesvadbou na cílovou rampu na šestnáctém místě celkově.

Velmi kvalitní výkon předvedl při čtvrtém podniku malého mistrovství se šestnáctistovkovou hondou nadějný Robert Kořistka. Až do posledních kilometrů bojoval o vítězství se svým odvěkým rivalem z Volného poháru Adamem Koblihou, avšak o vítězství jeho soupeře nakonec rozhodla chyba v rozpisu na druhé rychlostní zkoušce. V konečných výsledcích nakonec figuroval Kořistka na druhém místě s minimální ztrátou 1,2 sekundy…

Šesté místo ve třídě připadlo valašskomeziříčskému Janu Kulajtovi, kterého tentokrát navigoval Rudolf Kouřil. O naději na lepší výsledek jej připravil dvojitý defekt na trati RZ 6. Sedmá v pohárové třídě SA2 skončila rodinná posádka Viktora a Ondřeje Mechlových s další hondou, pátou příčku v ´osmičkách´ obsadili Roman Martinec s Davidem Šmeidlerem, kteří jeli opět s exSmékalovou Hondou Civic Type-R. Oproti Kopné tato posádka velmi zrychlila, když dokázala sekundovat Petru Hubáčkovi se stejným vozem. Nakonec byli svým rivalem poraženi o 16 vteřin.

Na sedmdesátém místě absolutně dojela dvojice přihlášená do K4 Poháru České republiky v rallye Filip Kuba – Jan Jurčík s další týmovou Hondou Civic. Pokud je vám jméno jezdce povědomé spíše z hokejových stadionů, můžeme potvrdit, že se skutečně jedná o bronzového medailistu z olympijských her v roce 2006, mistra světa 2001 z Německa a elitního obránce Ottawy Senators Filipa Kubu. Slavný hokejista však neudělal ostudu ani na tratích rallye a při svém premiérovém startu si počínal velmi dobře, když za sebou nechal několik ostřílených soutěžáků.

Barumka je za dveřmi

Jak jsme již avizovali v úvodu článku, Rally Agropa tým Oldřich Hrabce vynechává z důvodu přípravy na domácí Barumku, kde odstartuje v barvách stáje hned sedm závodních speciálů. Kromě Václava Dunovského diváci uvidí na trati podniku zařazeného do seriálů IRC a mistrovství Evropy Egona Smékala, Patrika Rujbra, Daniela Vladyku, Jana Březíka, Roberta Kořistku a Jana Kulajtu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!