Rali Vinho da Madeira – komentář

V roce 2006 známá asfaltová soutěž na ostrově Madeira stála u zrodu seriálu IRC, jehož součástí měla být i v tomto roce.

V roce 2006 známá asfaltová soutěž na ostrově Madeira stála u zrodu seriálu IRC, jehož součástí měla být i v tomto roce. Kvůli finančním potížím nakonec portugalští organizátoři museli ze šampionátu vystoupit a jejich soutěž tak byla započítávána jako v nedávné minulosti pouze do evropského šampionátu. Ten už delší dobu trpí menším zájmem posádek, takže do Funchalu dorazilo jen torzo sestavy, jaká by přicestovala v případě zařazení soutěže do IRC.


Foto: www.ralivm.com

Na úvodní divácké superspeciálce, kterou jako obvykle navštívily davy nadšených diváků, kraloval vedoucí muž ME Luca Rossetti s Fiatem Punto Super 2000. Hned druhý den ráno se ale vedení ujal Bruno Magalhaes s Peugeotem 207 Super 2000. Ten zde má co napravovat, když vloni soutěž zakončil velkou havárií. Při neúčasti předních borců z IRC mu stál v cestě za madeirským triumfem hlavně Rossetti. Během prvních tří pátečních zkoušek si ale Ital připsal jediný nejrychlejší čas a po RZ 4 zaostával o 7,9 sekundy.


Foto: www.ralivm.com

Když v pátém testu postihl Rossettiho Fiat defekt, rázem měl Magalhaes na čele k dobru 24,6 vteřiny. Na uvolněný stříbrný post Italova smůla katapultovala místního borce Vitora Sá s Peugeotem 207 Super 2000. Ten však nebyl Magalhaesovi rovným soupeřem a na konci dne již zaostával o skoro minutu a půl. Rossetti setrval na třetím místě s odstupem 39,4 vteřiny na Sá. Ze hry během etapy vypadl domácí Filipe Freitas, který se svým Mitsubishi Lancer EVO X přehnal jeden ze skoků.


Foto: www.ralivm.com

Druhá etapa na pořadí nejrychlejší trojice nic nezměnila. Magalhaes si pohodlně hlídal svůj velký náskok a rovněž Sá nemusel nikterak přímo bojovat s Rossettim, který zůstával na stabilním odstupu. Ze hry vypadl kvůli technickým potížím Maciej Oleksowicz s Fordem Fiesta Super 2000. Polákům se obecně moc nedařilo, Szymona Rutu potrápil u Peugeotu 207 Super 2000 revitalizovaného po havárii v předsoutěžních testech v první etapě diferenciál. Na konci soboty chyboval český zástupce Antonín Tlusťák a Škodu Fabia Super 2000 do cíle dovezl na desáté příčce.


Foto: www.ralivm.com

Pořadí v cíli
1. Bruno Magalhaes/Paulo Grave (P) Peugeot 207 S2000 2:53.06,1
2. Vitor Sá/Pedro Calado (P) Peugeot 207 S2000 +57,6
3. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.34,3
4. Miguel Nunes/Victor Calado (P) Mitsubishi Lancer Evo X +4.20,1
5. Antonio Nunes/Roberto Castro (P) Mitsubishi Lancer Evo X +4.49,4
6. Luca Betti/Maurizio Barone (I) Peugeot 207 S2000 +5.34,6
7. Ricardo Moura/Antonio Costa (P) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.15,1
8. Pedro Perez/Tiago Ferreira (P) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.15,4
9. Manuel De Micheli/Daniele Michi (I) Peugeot 207 S2000 +8.25,7
10. Antonín Tlusťák/Jan Škaloud (CZ) Škoda Fabia S2000 +8.42,3

Stav šampionátu: 1. Rossetti 185, 2. Betti 137, 3. Oleksowicz 85, 4. Tlusťák 76, 5. Ruta 57, 6. Iliev 46, 7. Sołowow 39, 8. Travaglia 35, 9. Gyoshev 28, 10. Perico 21, 11. Turk 18, 12. Sławow 17, 13. Rzeźnik 15

Výsledky této soutěže si můžete prohlédnout rovněž na stránkách ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!