Jiří Šteg - eWRC.cz
12. 8. 2011 21:18 − 2702× − 19

Loeb. Den rozhodnutí se blíží. Jaké bude?

Pro Francouze je Sebastien Loeb sportovní ikonou. Přestože mu někteří zazlívají, že se odstěhoval do Švýcarska, patří mezi nejoblíbenější.

Pro Francouze je Sebastien Loeb sportovní ikonou. Přestože mu někteří zazlívají, že se odstěhoval do Švýcarska, patří mezi nejoblíbenější sportovce Francie. Vyhrál i anketu o nejlepšího sportovce země. Všichni fandové rally čekají s napětím, jak se rozhodne o svém dalším působení. Spekulace bují, baby Seb neprojevuje žádnou úctu ke králi a díky jemu a částečně i vedoucímu motorsportu Citroen (a Peugeot) Quesnelovi nabírá vývoj chvílemi až nechutné obrysy.

Je Velký Seb na odchodu nebo ne? Na odchodu z rally nebo autosportu vůbec? Podívali jsme se s eWRC tento týden letmo na odraz situace ve francouzských médiích.

Le Figaro: Loeb rozhodne o pokračování své kariéry do poloviny srpna. Alsasan, kterému končí kontrakt u Citroenu, má dvě volby. Může pokračovat u Citroenu nebo oznámit přechod k VW, který bude debutovat ve WRC v roce 2013. Listu řekl: „Je jasné, že (angažmá u VW) by pro mě mohla být dobrá příležitost. Musím se zamyslet a rozhodnout, budu-li pokračovat. Budu o tom v příštích dnech přemýšlet.“ Citroen již nabídl Loebovi gáži 8 milionů EUR, protože podle Quesnela je udržení Loeba prioritou (?!). VW by jistě svou nabídku Loebovi pozlatil ještě více. Smlouva by byla velmi pravděpodobně na dva roky, aby se mohl Loeb zúčastnit celého mistrovství světa 2013. Nelze opomenout, že vedoucím rally programu VW je Carlos Sainz, který byl v minulosti Loebovým teamovým kolegou. Loebovi by se pak otevíraly i další varianty, například vytrvalostní závody s Porsche v roce 2014.

L’Equipe/FranceTV: Loeb nechce udělat kvapné rozhodnutí. Po deseti letech u Citroenu má ještě zjevně chuť do závodění a má hodně možností jak pokračovat. „Budu si stát za svým rozhodnutím )ať bude jakékoliv). Nevrátím se k závodění jako Gronholm nebo Schumacher po jednom či dvou letech. Budu se jistě věnovat okruhům, protože jsou méně nebezpečné.“ Své rozhodnutí oznámí během dvou týdnů.

Autonews: Velmi blízko osmému titulu a bez ohledu na vše, co u Citroenu prožil, je Loeb pravděpodobně na cestě k odchodu od Citroenu. „Rozhodnu se, zda zůstanu u Citroenu, zda zůstanu v rally s někým jiným nebo odejdu, abych dělal něco jiného. Jedna věc je jasná: Nepřestanu závodit.“ Loeb by jistě mohl zahájit novou etapu svého závodění ve spojení se silným a ambiciózním výrobcem. Je ovšem rovněž představitelné, že se bude věnovat vytrvalostním závodům.

Eurosport.fr: Proč by měl zůstat Loeb u Citroenu? Proč by měl odejít ve věku 37 let? Proč by měl podepsat lukrativní kontrakt s VW, když Polo pro rok 2013 neexistuje? Co by od něj mohl očekávat? 24 hodin Le Mans s Audi a pokračování ve vytrvalostních závodech? To by mohlo být reálné. Quesnel i proto položil otázku, na kterou si sám odpověděl: „Je pro Seba pozdě se vrátit k LeMans? To jistě ne!“.

Auto123.com: Loeb se může také rozhodnout, že bude pokračovat v novém vytrvalostním Mistrovství světa s Peugeotem 908. V případě odchodu k VW mu zůstává mimo jiné otevřená i možnost jezdit s AUDI DTM, o které se již zajímal a kde by mu k integraci pomohl jeho sponzor Red Bull.

Komentářů celkem: 19
12. 8. 2011 22:041
0 0
Mám pocit, že u Citroenu nezůstane. Docela by mně zajímalo, zda jedná třeba i s Fordemsmajlík

A pak jsem zvědav, koho by Citroen vzal eventuálně jako dvojku...
12. 8. 2011 22:112
0 0
Jj, těch možností je opravdu hodně a Seb nás všechny pěkně napíná smajlík, jisté je, že ať půjde kamkoliv, bude na sebe strhávat obrovskou pozornost. Ať se rozhodne co nejlépe pro sebe a ať se mu daří!!! smajlík
12. 8. 2011 22:373
0 0
AT TO DOPADNE JAKKOLI DRŽÍM SEBOVI PALCE.JE TO BOREC,KTERÝ UMÍ ZÁVODIT SE VŠÍM CO MÁ KOLAsmajlíksmajlík
12. 8. 2011 22:454
0 0
Tak nějak pořád doufám, že rally neopustí, i když by ho už asi hodně lidí (paradoxně nejvíc Ti z vlastního týmu) nejraději vidělo hodně daleko. Ale, ať už bude jeho rozhodnutí jakékoliv,na jeho jméno a úspěchy už stejně nikdo z rallyových fans jen tak nezapomene a o to jde. smajlík smajlík
12. 8. 2011 22:465
0 0
Jo to by bylo hodně zajímavý kdyby přešel k Fordu a udělal s ním ještě devátý titul. A ukázal by všem, že to není jenom autem. Ale to je asi hodně velké scifismajlíksmajlíksmajlík
12. 8. 2011 22:536
0 0
Chtěl by sem aby udělal 10 titulů.Myslím že kdyby u Citroenu zůstal tak by ho udělal.Za dva roky by to byl težkej boj a možná by ani k vůli panu Q neuspěl.Ale i tak bude na vždy nejlepší jezdec protože za tu dobu co se rally jezdí ještě nikdo neudělal tolik titulů a navíc v řadě!smajlíksmajlík
13. 8. 2011 00:237
0 0
Bez Loeba to už bude len druhá liga. Najprv sa musí nájsť niekto, kto ho porazí, aby bolo jasné, že rally má nejakého nástupcu a rozumnú kvalitu - ako v F1, keď Schumaher odišiel 2x porazený od Alonsa (síce tesne, ale predsa).
13. 8. 2011 00:348
0 0
Všichni tu vime, ze Ford ma nizsi rozpocet a funguje trochu jinak nez plnetovarni Citroen. Fordu chybi penize, aby se technicky vyrovnali Citroenu a pochybuju, ze by Ford byl ochotny platit za Loeba tolik. Navic smlouvu maji prodlouzenou oba Finove. takze Ford z meho pohledu utopie.. Osobne bych mu pral zmenu, odchod k VW, dokazat, ze umi a pak sbohem rally.. odchod do Le Mans (Audi) nebo nasledne DTM, WTCC apod.
13. 8. 2011 17:219
0 0
Mám takovej pocit, že Citroen nepřijde jenom o Seba, ale i o hlavního sponzora.
13. 8. 2011 20:2610
0 0
At se rozhodne jak chce....já mu preji jen to nejlepší. Je to žijící legenda rallysportu a muže být i jinde do starého železa rozhodně nepatří.smajlík
15. 8. 2011 10:5911
0 0
Viděl bych to, že Loeb půjde do VW. Rok odpočinku v rámci testování bude to, co se mu teď hodí, aby byl víc s rodinou.
15. 8. 2011 11:1812
0 0
I já mu, stejně jako Stoca, přeji jen to nejlepší a nejen proto, že je to žijící legenda rallysportu a špičkový jezdec, ale i proto, že je to sympatický a pohodový člověk, který není namyšlený na to co dokázal (a že by klidně být mohl). Prostě Sebo a Petter jsou pro mně dva jezdci, kteří dělají tento sport s láskou a přitom zůstali "normální".smajlík
15. 8. 2011 14:5713
0 0
Souhlas s Peťan72.Jinak si narozdíl od drtivé většiny ostatních myslím,že Loeb má pořád co dokazovat, a to především sám sobě.Většinu svých titulů získal s autem,které mělo technickou převahu a proti celkem dost chabé konkurenci jednoho polotovárního týmu s výrazně nižším rozpočtem.
15. 8. 2011 14:5714
0 0
Není to tak dlouho, co se tu někteří rozčilovali, že Loeb u VW je holý nesmysl a já jsem už tehdy říkal, že ho stihnout ještě letos tak otrávit, že odejde jinam. To si myslím pořád. Quesnel už s Loebem do budoucna nepočítá, protože našel nástupce a Loeb by nikomu dvojku nedělal, natož pak tomu ušatýmu frajírkovi. Proto podle mě, pokud zůstane v rally, půjde do VW, protože to je jediná normální varianta, která by pro něj mohl být zajímavá. Je to výzva, moc ho chtějí a navíc by mohl dokázat Citroenu, že byla hloupost se ho zbavovat. Všeobecně se ví, že zkouší i jiné disciplíny (WTCC, GT...) ale neumím si představit, že by šel pan neporazitelný někam jezdit v polovině pole a v jeho věku se něco učit od znovu.
Můj tip na tovární týmy budoucnosti (otázka je, jak je ta budoucnost daleko) jsou: Citroen - Ogier a Neuville, Ford - Latvala a Tanak, VW - Loeb a Ostberg.
15. 8. 2011 15:0315
0 0
hadapa: No těžko by mohl získávat tituly s jiným než špičkovým autem. Jinak souhlasím s tím, že by si mohl chtít dokázat, že umí zajet i s jiným špičkovým autem, takže si myslím, že VW by nebyl od věci.
15. 8. 2011 16:1416
0 0
Chorda: Přesně tak, Loeb pokud letos odejde ( u Fordu pokud vím, tak smlouvy na příští rok mají Latvik i Hurvinen), tak jedině do jiné disciplíny, jak už bylo napsáno. Kdekoli jinde má jistotu, že jej minimálně Ogier bude porážet. Další tov. jezdci také. Už letos ukázal, že na to má.
Tipoval bych tedy, že zůstane u Citroenu a pak VW. Až ale bude auto, nějaké testy, ne jen Fabia S2000.
15. 8. 2011 20:0717
0 0
Pokud odejde,určitě si prosadí své u nového zaměstnavatele a určitě prosadí své i u vedení,jelikož nejde o to jaký je zaměstnavatel,ale jezdec a co dokáže vštípit mechanikům a jak vyjde s vedením a sponzory.Sponzoři jsou tím hlavním co dělá veškeré sporty a tím i rally.nekoukejme na to jak dopadl Michael Schumacher,kdyby si nedal přestávku a zůstal u ferarri,tak by nejen on ale i celé Ferarri bylo tam co bylo a netrápilo se taktosmajlík
15. 8. 2011 20:3518
0 0
Tipnu si, že i v roce 2012 bude Seb Loeb jezdit za Citroen. Zdá se to teď jako nejmíň pravděpodobný, dávám tomu největší šanci. Druhý tip by byl okruhy. Na přestup ve WRC do VW to nevidím, Seb bude chtít vyhrávat, to s VW může zkusit až v roce 2013.
15. 8. 2011 21:2619
0 0
Milý Sebe, zůstaň ještě rok u pana "Q" a ukaž tomu ušatému frajírkovi kdo je tady Velký Šéf.(moc bych si to přál) Ano jezdí velmi slušně, ale Tobě nesahá ani po kotníky. Sebe mu nebude říkat nikdy, nikdo, Seb byl, je a bude jenom jeden...Sebe dej mu ještě lekci! (a může být i z chování) smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!