Loeb. Den rozhodnutí se blíží. Jaké bude?
Pro Francouze je Sebastien Loeb sportovní ikonou. Přestože mu někteří zazlívají, že se odstěhoval do Švýcarska, patří mezi nejoblíbenější sportovce Francie. Vyhrál i anketu o nejlepšího sportovce země. Všichni fandové rally čekají s napětím, jak se rozhodne o svém dalším působení. Spekulace bují, baby Seb neprojevuje žádnou úctu ke králi a díky jemu a částečně i vedoucímu motorsportu Citroen (a Peugeot) Quesnelovi nabírá vývoj chvílemi až nechutné obrysy.
Je Velký Seb na odchodu nebo ne? Na odchodu z rally nebo autosportu vůbec? Podívali jsme se s eWRC tento týden letmo na odraz situace ve francouzských médiích.
Le Figaro: Loeb rozhodne o pokračování své kariéry do poloviny srpna. Alsasan, kterému končí kontrakt u Citroenu, má dvě volby. Může pokračovat u Citroenu nebo oznámit přechod k VW, který bude debutovat ve WRC v roce 2013. Listu řekl: „Je jasné, že (angažmá u VW) by pro mě mohla být dobrá příležitost. Musím se zamyslet a rozhodnout, budu-li pokračovat. Budu o tom v příštích dnech přemýšlet.“ Citroen již nabídl Loebovi gáži 8 milionů EUR, protože podle Quesnela je udržení Loeba prioritou (?!). VW by jistě svou nabídku Loebovi pozlatil ještě více. Smlouva by byla velmi pravděpodobně na dva roky, aby se mohl Loeb zúčastnit celého mistrovství světa 2013. Nelze opomenout, že vedoucím rally programu VW je Carlos Sainz, který byl v minulosti Loebovým teamovým kolegou. Loebovi by se pak otevíraly i další varianty, například vytrvalostní závody s Porsche v roce 2014.
L’Equipe/FranceTV: Loeb nechce udělat kvapné rozhodnutí. Po deseti letech u Citroenu má ještě zjevně chuť do závodění a má hodně možností jak pokračovat. „Budu si stát za svým rozhodnutím )ať bude jakékoliv). Nevrátím se k závodění jako Gronholm nebo Schumacher po jednom či dvou letech. Budu se jistě věnovat okruhům, protože jsou méně nebezpečné.“ Své rozhodnutí oznámí během dvou týdnů.
Autonews: Velmi blízko osmému titulu a bez ohledu na vše, co u Citroenu prožil, je Loeb pravděpodobně na cestě k odchodu od Citroenu. „Rozhodnu se, zda zůstanu u Citroenu, zda zůstanu v rally s někým jiným nebo odejdu, abych dělal něco jiného. Jedna věc je jasná: Nepřestanu závodit.“ Loeb by jistě mohl zahájit novou etapu svého závodění ve spojení se silným a ambiciózním výrobcem. Je ovšem rovněž představitelné, že se bude věnovat vytrvalostním závodům.
Eurosport.fr: Proč by měl zůstat Loeb u Citroenu? Proč by měl odejít ve věku 37 let? Proč by měl podepsat lukrativní kontrakt s VW, když Polo pro rok 2013 neexistuje? Co by od něj mohl očekávat? 24 hodin Le Mans s Audi a pokračování ve vytrvalostních závodech? To by mohlo být reálné. Quesnel i proto položil otázku, na kterou si sám odpověděl: „Je pro Seba pozdě se vrátit k LeMans? To jistě ne!“.
Auto123.com: Loeb se může také rozhodnout, že bude pokračovat v novém vytrvalostním Mistrovství světa s Peugeotem 908. V případě odchodu k VW mu zůstává mimo jiné otevřená i možnost jezdit s AUDI DTM, o které se již zajímal a kde by mu k integraci pomohl jeho sponzor Red Bull.
A pak jsem zvědav, koho by Citroen vzal eventuálně jako dvojku...
Můj tip na tovární týmy budoucnosti (otázka je, jak je ta budoucnost daleko) jsou: Citroen - Ogier a Neuville, Ford - Latvala a Tanak, VW - Loeb a Ostberg.
Tipoval bych tedy, že zůstane u Citroenu a pak VW. Až ale bude auto, nějaké testy, ne jen Fabia S2000.