Prokop musí mezi moselským vínem útočit

Bitva o Německo už tento víkend! Vedle boje v absolutním pořadí bude ozdobou podniku i střet rivalů usilujících o titul v SWRC.

Pokud si snad v posledních letech znalci při degustaci moselských vín z vybraných vinic zaznamenávají ve svých poznámkách poněkud netradiční charakter výsledných chutí a popisují je jako „překvapivá, dramatická nebo dynamická“ pak je vysvětlení nasnadě. Už roky okolím Trieru a řeky Mosel vedou rychlostní zkoušky Deutschland rally, jednoho z nejnáročnějších podniků mistrovství světa v rally. A průjezdy světových rallyových es jsou zážitkem natolik intenzívním, že se dozajista projeví i v charakteru slavných ryzlinků.

Vedle boje v absolutním pořadí bude ozdobou letošního ročníku i další střet hlavních rivalů usilujících o letošní titul v šampionátu SWRC, určeném pro speciály kategorie S2000. Aktuální pohled do tabulky dává zapravdu předsezónním odhadům odborníků, kteří favorizovali továrního jezdce Škody Juho Hanninena. Loňský vítěz IRC těží z kvalit tovární techniky poslední specifikace mladoboleslavského speciálu zrozené v množství testů a prověřených v soubojích Interkontinentální série. Prozatím na druhé pozici se třepotá česká vlajka – Martin Prokop s Janem Tománkem a Fiestou S2000 ztrácí na vedoucího Fina 18 bodů, náskok před třetím Tanakem činí bodů 13. Estonec však bude bodovat již pouze ve 2 závodech, zatímco Prokopa a Hanninena čekají 3 starty. Stačí českému týmu pozice prvního týmu nedisponujícího továrním zázemím? „Druhé místo není špatná pozice, to bychom se asi rouhali. Ale upřímně řečeno – nestačí. Rozdíl 18 bodů není malý, ale není také úplně beznadějný. Vždyť o celých 15 jsme přišli díky technickým potížím v samém úvodu Rally Akropolis,“ připomíná odhodlaně manažer týmu Quirin Muller.

Co vše leží na miskách vah, které se po třech zbývajících rally započítávaných do šampionátu druhé nejrychlejší kategorie, přikloní k budoucímu mistru světa? Jaké trumfy má v rukávu česká posádka? „Naší největší devizou, obzvlášť v Německu, budou zkušenosti s tamními tratěmi,“ říká Martin Prokop. „Povrch a charakter německých rychlostních zkoušek je velmi specifický a proměnlivý. Jsou pasáže, ve kterých je i přes sebedokonalejší rozpis každý průjezd v předchozích ročnících vítaným bonusem navíc,“ upřesňuje. Co dál? „Tím náš výčet objektivních výhod bohužel nejspíš končí. Pokud tedy nechceme započítat i neměřitelné veličiny jako je odhodlání mé i týmu, pečlivě naočkovaná bojovnost a předloktí vypracovaná z tréninku na závodní motokáře. Nepodcenil jsem ani aklimatizaci na jazykové prostředí a spojil ji s posledním laděním kondice v kopcích nad Zell am See, zpestřeným krátkou návštěvu tamního „Dorffestu“. Dával jsem pozor jako v hudebce a v halekání aktuálních německojazyčných odrhovaček bych měl být rozhodně favoritem,“ snaží se situaci odlehčit český reprezentant. „Musím. Připouštět si přespříliš skutečnost, že musíme jet nesmírně rychle, ale na druhou stranu tak, abychom nějakou fatální chybou neudělali díru do týmového rozpočtu – to by byla cesta do křeče, kterou si nemůžu dovolit,“ dodává jezdec Czech Ford National Teamu.

Jak velká je řevnivost mezi největšími adepty na titul? „To víte, že existuje, ale v mezích korektních vztahů. Dokonce jsme konkurentům umožnili test v rámci našeho testovacího dne v jihomoravských vinicích. A náš tým Juhovi připravil bouřlivou diváckou atmosféru, jak se můžete přesvědčit na týmovém Facebooku. Navíc jsme našemu souboji rozhodli dodali i šťávu a mezi partnery týmu od Finské rally patří také energy drink, konkrétně M-150. Je to energeťák thajských boxerů. Doufám, že budeme stejně nebezpeční !“

Má česká posádka ve vyhecovaném souboji s továrním týmem podporovaným nápojovým gigantem Red Bull šanci? „Určitě! Budeme rozhodně bojovat, žádná rally se nedá naprogramovat a faktorů, které ovlivňují konečný výsledek je spousta. Pro nás je matematika jasná – pokud chceme titul, musíme Hanninena ve všech zbývajících závodech porazit. Všem, kdo nám nejrůznějšími formami vyjadřují svou podporu, moc děkujeme! A pochopitelně přejeme velký zážitek všem, kdo se vypraví přímo na tratě německých rychlostních zkoušek Určitě to bude velké divadlo!“, vzkazuje česká dvojice, která bude hrát nepochybně v německém dramatu jednu z hlavních rolí.

Martin Prokop s Janem Tománkem se pustí do boje na první rychlostní zkoušce v pátek po desáté hodině dopoledne.

Komentářů celkem: 20
16. 8. 2011 07:21
0 0
Sympatická slova, žádné čekání na chybu soupeře, ale víra ve vlastní schopnostismajlík.
16. 8. 2011 07:54
0 0
Ty vole, tak teď mám dilema, komu budu trtoubit víc, zda Marťasovi, nebo Juhovi.. No ale těším se na boj v S-WRC víc, než na WRCa.. A to jsem ty nový ještě neviděl smajlíksmajlík
16. 8. 2011 08:26
0 0
Držim palečky,přeji vítězne kilometry.smajlíksmajlíksmajlík
16. 8. 2011 12:34
0 0
Martin je pro mne třída,nejen jako jezdec,ale jako člověk. Držím mu všechny palce ať ty bohatý porazí smajlík
16. 8. 2011 14:22
0 0
Prstovi rozhodně fandím, ale ty alibistické řeči o Juhovi a jeho zázemí a testování v každé tiskové zprávě mě už fakt nebaví. Teď má všechny trumfy v rukách Martin, tak věřím že má na vítězství.
16. 8. 2011 16:34
0 0
gangel: mě zase vadí lidi, co nepochopí jaký je rozdíl mezi továrnou a soukromníkem v zabezpečení, podpoře a veškerých dalších možnostech. Martinovi přeji dobrý výkon a pěkný výsledek. smajlík
16. 8. 2011 16:41
0 0
milín60: já věřím že ten rozdíl je, jen říkám že je to v každé tiskové zprávě pořád to samé. Nevadíš mi že máš jiný názor smajlík
16. 8. 2011 16:50
0 0
gangel: ok a ještě napiš, kde v tomto článku Martin vede "alibistické řeči o Juhovi a jeho zázemí", já tedy nic nenašel. smajlík
16. 8. 2011 17:04
0 0
Ok, nechme toho - nebudu vypisovat z článků, to co mi přijde alibistické. Každopádně doufám že se bude bít o wítězství a zabojuje o titulsmajlík
16. 8. 2011 21:02
0 0
Martin si prostě musí uznat, že letos na titul nemá. Možná že se projeví lepší technika v podání juhy, ale i kdyby Juha jel soukromej tým , tak by prokopa podjel. Fandím oboum, nejsem jako jeden z těch co pod různejma "výrazama " - at porazí ty bohatý - by přáli někomu víc, Juha je frajer a Martin taky, ale holt je Juha lepší, tak už to bejvá a o tom je motorsport. Vždy je někdo lepší a někdo musí být horší. Martin patří na špičku českého ledovce a proto mu budu vždy fandit, ale Juha si prostě zaslouží náš vděk , kam on pozdvihnul značku Škoda, je perpektní. Takže hoši všichni si přejeme v Německu souboj o desetinky a AŤ VYHRAJE TEN LEPŠÍ ! smajlík smajlík smajlík
16. 8. 2011 21:30
0 0
JohnyMaiden: Tak to aby tam snad ten Prokop ani nejezdil, ne? Škoda, že nevíš, v čem rallye spočívá smajlík
16. 8. 2011 21:43
0 0
Držím palčáky smajlík
16. 8. 2011 22:04
0 0
Novej: však se může stát, že Martin Juha trhne o několik minut, tak jsem to nemyslel , že nemá nikde šanci , ale celkově si myslím , že je to víceméně nalajnováno jak se to potáhne. V SWRC vznikla zajímavá situace. A co teď s tim . Budeme nadávat jednomu na úkor druhého ? Ne to já nechci ! Mě se prostě nelíbí , že se řekne Jo martine naklepej ty bohatý. Čímž se očividně myslí tým Red bull škoda. Jenže ono se taky zase nedá říct , že by někdo fandil dvoum pilotům, který jedou ve stejný skupině a ještě téměř vyrovnaně. Sice si říkáme jo fandim obou ( Martin čech- nese českou vlajku , ve světovém šampionátu, Juho- Vede značku škoda nejdále co to kdy šlo) to si řekneme ale pak se zamyslí člověk a řekne si no jo ale ten a ten je pro mě víc.
16. 8. 2011 22:12
0 0
Jooo musí si každý vybrat mezi vlastenectvím.Značka? nebo Pilot?Težké to dilema.Já osobně jsem na straně Juhy a Škody.A názor neskrývám.
16. 8. 2011 23:10
0 0
A co když si nevyberu nic? Co se stane?
17. 8. 2011 06:24
0 0
Speeder: Co se stane, když si nevybereš? Nalískaj ti voba tábory a bude smajlík Kdo nejde s námi, jde proti nám, znáš to smajlík
17. 8. 2011 14:42
0 0
Škodovka je dnes asi tak česká jako KIA nebo Hyundai. smajlík
17. 8. 2011 15:03
0 0
Honzíku, ty vole smajlík)) jak moc americkej je ten tvůj Ford.smajlík Ani závodní oddělení není tam, kde by mělo být...,teda oni ani žádný takový oddělení nemaj na rozdíl od Škodovky.smajlík
17. 8. 2011 17:14
0 0
Za to dokázali vyhrát alespoň jednou soutěž WRC na rozdíl od německé Škody a VW a Seatu dohromady, ty vole. smajlík smajlík
17. 8. 2011 19:56
0 0
když Ti stačí že alespoň jednou.. taky na to měli víc času a pro tvou informaci - nejsem antiforďák
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!