Deutschland pro Ogiera

Po smolné sobotě přenechal Loeb Ogierovi první místo a ten se jej již nepustil.

Třetí den německé soutěže se odehrál na špičce startovního pole částečně ve znamení "dojetí v klidu do cíle", ale zároveň i boje o bronz. Sebastien Loeb se kvůli defektu na poslední sobotní vložce, 34km dlouhé Panzerplatte, propadl na druhou pozici a se ztrátou přes minutu již vzdal možný boj o první místo. Posádky měli před sebou pět měřených úseků o necelých sedmdesáti sedmi kilometrech. Po včerejším horkém dni plném slunce přišly přeháňky, což mohlo hrát roli v možnosti taktizování.

Na Ogiera čekal nelehký úkol, s velkým náskokem ustát tlak a soustředit se na bezproblémové dojetí do cíle soutěže. Byl to oříšek nadmíru obtížný, ale mladý Sebastien jej zvádl na jedničku. Obdobný problém čekal i na staršího a zkušenějšího Loeba, nezazmatkovat, neudělat zbytečnou chybu a v pořádku spatřit cílovou rampu. Sordo na Loeba ztrácel necelou minutu a během dne ztráta ještě vzrostla.

Se třetí příčkou to ale bylo zajímavější. Hirvonen ztrácel na začátku závěrečné etapy lehce přes třicet vteřin, což nebyla až tak dramatická ztráta a bezchybným výkonem by byla snadno smazatelná. První rychlostku Mikko vyhrál, chtěl na Sorda hned od rána tlačit v očekávání možné chybky, ale Sordo se nedal. Dva třetí časy v RZ 16 a 17 připravily finského pilota Fordu o naději na stupně vítězů a Mikko se rozhodl, že osud raději pokoušet nebude a též se připojí k taktice bezpečného dokončení soutěže na čtvrtém místě.

Sordo je překvapením soutěže, asfalt jemu i jeho Mini překvapivě svědčí. Sordův týmový kolega Meeke si vybral smůlu v poslední klasické rychlostní zkoušce, kdy byl nucen pro poruchu motoru odstoupit ze solidní šesté pozice. Na jeho místo se rázem vyhoupl Kimi Räikkonen na Citroenu. Kimimu se v Německu také daří, vloni příčka sedmá, letos se posunul o stupínek výše.

Ale ten, který se na deváté soutěži letošního šampionátu MS vysloveně trápil, byl Petter Solberg. Během uplynulých tří dnů jej potkaly čtyři defekty a mnoho výletů mimo trať a dalších drobných chyb. S pátým místem, a prvním netovárním WRCčkem ve výsledkové listině musí být spokojen. Inu, jak se říká, každý den nemůže být posvícení.

Sedmá příčka náleží staršímu z bratří Solbergů, Henningovi, který tradičně sedlá Ford Fiesta WRC. Henning se od začátku sezony pere s novým vozem, který je v jeho případě překvapivě hodně poruchový. Sám ale přiznává, že auto trápí a to mu špatné zacházení vrací i s úroky, viz přehřáté brzdy přílišným bržděním. Naopak Henning dokáže zázraky, na RZ 7 se cosi v autě porouchalo, auto vibrovalo natolik, že takřka neviděl trať před sebou. Ale hned na následující osmé rychlostce auto poslal mimo trať natolik šikovně, že vibrace zmizely.

Druhým nejúspěšnějším pilotem Mini se stal Portugalec Armindo Araujo, po všech devatenácti měřených úsecích si připisuje osmou příčku se ztrátou více než devíti minut. Devátý v cíli je nizozemský pilot Peter van Merksteijn jr. na Citroenu DS3 WRC, který si tímto výsledkem vylepšil statistiku nejlepšího umístění v rámci MS (dosud nejlépe 17.příčka z Rally Deutschland 2008)

První desítku uzavírá Denis Kuipers, který včerejší den zakončil defektem. Musel zastavit a kolo vyměnit ve vložce a ze solidního sedmého místa se tak propadl na jedenáctou příčku. Dnes se díky výpadku Krise Meekea posunul na chvost první desítky.

V rámci německé soutěže se jel též šampionát SWRC. Jezdcem s nejmenším celkovým časem v cíli se v Německu ukázal Ott Tänak. V podstatě se mu vyhnuly problémy, které potkaly většinu jeho soupeřů.

Stříbro si z Německa odváží Katařan Nasser Al-Attiyah. Toho také potkalo několik technických problémů a též defekty, ale nemusel kvůli tomu využít superally. Třetí příčka v cíli patří maďarskému jezdci Frigyesi Turánovi, kterého stejně jako ostatní jezdce SWRC zlobila technika. První tři jezdci v cíli jsou jediní z SWRC, kteří nebyli nuceni využít superally. Je to taková trochu ironie, že každý v SWRC, kdo projede cílovou fotobuňkou všech měřených úseků, skončí na stupních vítězů.

V SWRC startuje i český pilot Martin Prokop. Tomu se ale nevyhnula havárie hned v páteční etapě. V sobotu zazářil a vyhrál všechny rychlostky etapy, ale kvůli propastné ztrátě z pátku nemohl dokončit celkově lépe než na šesté příčce.

WRC Academy skončila již v sobotu, z vítězství se radoval irský jezdec Fiesty R2 Craig Breen, druhou příčku obsadil Yves Lemes a bronz si domů odvezl Andrea Crugnola.

Výsledky naleznete na stránkách ewrc-results.com

Komentářů celkem: 33
21. 8. 2011 20:49
0 0
meca:
hujer...necprecitam si to po sobe nez to poslu...proste preklepy kdyz tukas rychlejc .Tak neťukej rychlejc a sem tam si to po sobě i přečtismajlíksmajlík
21. 8. 2011 21:12
0 0
HOKI...vyhral by loeb...protoze ogier mel zakazano od citroenu utocit na loeba. stejne ukazal ze na nej ma na vsech povrsich .)je proste dobrej! kam se hrabou fini. na asfaltu nestihaji jezdecky a na soto uz take delaji chyby. no a focus je hold taky o neco slapsi. uz aby byl vw ve hre a sachy s prestupy .)
21. 8. 2011 22:22
0 0
Podle různých zdrojů příkaz neútočit byl vydán v poledním servisu pro oba jezdce Citro(měli náskok před konkurencí dostačující a nebylo třeba riskovat), a v tu chvíli byl Loeb vepředu, tolik k brždění Ogiho. Podle časů v prvních a druhých průjezdech(dopoledne-odpoledne) to Loeb ctil, zatímco Ogi zrychlil, následně Loeb přitlačil a zrychlil také, takže bylo vidět, že má taky značnou rezervu, tedy jak by to dopadlo, kdyby mohli jezdci jet na hranici svých možností je otázka. Po Loebově defektu a konci dne, ale Ogi, který do té doby s novináři nekomunikoval, nejprve řekl, že z defektu týmového kolegy nemůže mít radost, ale následně v servisu dal průchod svým emocím a řekl, že i spravedlnost ve sportu někdy zvítězí, že lidé vědí, jak to bylo a že víc říkat nebude. Dodal, že alespoň jel v klidu čistou stopu, opravoval si rozpis a naučil se pár věcí, které se mu hodí v budoucnu a že v neděli pojede na max a ještě zrychlí. Na to kontroval Loeb, že Ogi moc mluví a zopakoval, že příkaz měli oba a on v tu chvíli vedl a že jedou oba za tým. Každý ať si udělá závěr pro sebe, jak by to bývalo bylo, kdyby... a také o chování obou pilotů a rovněž o tom, jaké jsou vztahy uvnitř týmu po Loebově prodloužení smlouvy.
21. 8. 2011 23:10
0 0
V Citroenu bude ještě veselo. Atmosféra houstne, ti dva se nenávidí, jsem moc zvědavej, jak to Quesnel do budoucna zládne.
22. 8. 2011 06:50
0 0
Souhlas s MILINEM60.LEB ctil taktiku,OGI ne!!OGI je nafoukanec! Myslím,že to bylo v
Řecku tam mu nevadila teemová taktika proti Leebovi.Ať si každý udělá obrázek o chování obou jezdců.
22. 8. 2011 07:39
0 0
skoda...no myslim ze ogi taky vi jak se ty roky jezdilo vzdy na loeba, vi to cela citroen juniorka a dani sordo .) a na jednou loeb je ten hrozne dobrej ferovej chlapik, protoze letos v nemecku "asi" ctil nejakou taktiku. ja nemam nic proti loebovi, ale jsem rad ze mu konecne nekdo staci a tlaci ho, a ze ogi nedela to co musel delat dani sordo, aby se udrzel v teamua oni ho stejne vykopli...
nechapu proc tu nekdo nekdo mysli ze je nafoukanec...za co jako...za tech par prekladu, co si nekde prectete. kolik z vas se s nim bavilo. protoze rekne ze je dobrej a ze chce vyhrat, a nebo ze loebovi staci...to je nafoukanost? ne to je proste fakt.
22. 8. 2011 08:41
0 0
Hurááááá konečně Loeb poražen na asfaltu,a jestli někdo říká kdyby to a kdyby támhle to,pche na kdyby se nehraje a historie se na to neptá!!!!smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík prostě bombááá smajlík
22. 8. 2011 08:57
0 0
Všeci ti řeknou že Loeb jel úplně jinou ligu...Ale měl prostě smůlu...
22. 8. 2011 09:57
0 0
honza...ne! loeb s ogierem jeli jinou ligu...staci se kouknout na casy .)
22. 8. 2011 10:42
0 0
honza:ale i kdyby jim dával minutu na kilometr,tak cíl je na rampě a hotovo,prostě nejrychlejší v závodě byl Ogier.
23. 8. 2011 12:48
0 0
DOLLY: No právě: historie se neptá.. Takže se nikdo nebude, až Loeb vyhraje další titul mistra světa, ptát, jestli nějakou německou rally v tomto roce vyhrál nějaký Ogier.smajlík
24. 8. 2011 08:27
0 0
"V sobotu stanul Ogier před kamerami francouzské televize a pověděl, co si myslí o týmových rozkazech: "Šel se vyplakat před šéfy týmu a já musel zpomalit."
Po výhře Ogiera slavil Citroën nezvykle chladně. Mladík se za výroky omluvil. "
Toto je např. jeden z důvodů, proč si někteří lidé (včetně mně) myslí, že je "nafoukanec".smajlík
24. 8. 2011 20:22
0 0
Loeb prostě patří mezi nejlepší, i díky defektu však dojel druhý. Čest Ogierovi!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!