Double a nový rekord Citroënu

Citroën Total World Rally Team si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf – první a druhé místo na stupních vítězů.

Citroën Total World Rally Team si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf – první a druhé místo na stupních vítězů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali své první vítězství na asfaltu před Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Citroën vybojoval 78. úspěch ve FIA World Rally Championship a stal se nejúspěšnějším výrobcem v tomto sportu. DS3 WRC má navíc osmé vítězství v řadě v této sezoně.

Stejně jako v pátek, byly i pro závěrečnou etapu tratě zakrouceny vinicemi podél řeky Mosely. A stejně jako v pátek komplikovalo soutěž počasí, neboť od výjezdu ze servisního parku v Trieru pršelo. Météo France podmínky předpověděl, takže technici v Citroën Racing stihli změnit nastavení a nasadit měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport pro oba vozy DS3 WRC.

Na první RZ, Dhrontal, bylo jen několik málo mokrých míst. Posádky Citroën Total World Rally Teamu nechtěly zbytečně riskovat a nepouštět náskok před soupeři. Následující zkouška, Moselwein, už ale byla úplně promočená. Volba měkkých pneumatik umožnila tandemu Sébastienů vyhnout se všem nástrahám tohoto sektoru.

„Ráno jsme udělali správnou volbu," řekl Ogier. „Pohyboval jsem se uprostřed tratě a vyhýbal se tak krajnicím, kde bych mohl píchnout pneumatiku. Mohli jsme se tudíž koncentrovat na náš výkon a držet náskok."

„Bez starostí. Jsem rád, že jsem dojel," přidal Loeb. „Když to vypadalo, že bude pršet dál, rozhodli jsme se pokračovat na měkkých pneumatikách i pro druhé průjezdy." Loeb zaznamenal nejrychlejší čas na RZ 17a 18 a soustředil všechno na zisk prémiových bodů na závěrečné finálovce. Sedminásobný mistr světa Loeb také v ulicích Trieru vybojoval dodatečné tři body, jeho kolega Ogier přidal dva.

„Musím říci, že předem nebylo nic jasného, i když jsem se dostal před Séba, který v Německu ještě nikdy neprohrál a na asfaltu je velmi rychlý. Jsem absolutně nadšený tímto vítězstvím, tím že jsme ukázali, jak dokážeme být rychlí na tomto povrchu. To posílilo naši motivaci pro závěr mistrovství světa. Možná nejsem v nejlepší pozici, ale budu bojovat, dokud budu mít šanci," komentoval Ogier.

„Po osmi vítězstvích v Německu v řadě samozřejmě nemohu být nadšený z druhého místa," mračil se Loeb. „V posledních letech jsem říkával, že jednou ta série musí skončit – a ono je to tu! Měli jsme smůlu, ale takové je závodění. Matematicky vzato – moje druhé místo a body z power stage značí, že vítězství máme pořád v rukách."

„Tohle naše double je vynikajícím výsledkem a díky němu zůstává Citroën v Německu dál neporažen," vypočítává Jean-Marc Gales, brand manažer PSA Group. „Navíc jsme k tomu přidali dva rekordy – osmé vítězství za sebou v této sezoně a 78. triumf Citroënu ve WRC. Jsme opět blíž k oběma světovým titulům."

Tři Citroën DS3 WRC s podporou Citroën Racing Technologies, pilotované trojicí Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Jr, skončily všechny na bodovaných pozicích. Petter Solberg viděl cílovou vlajku na pátém místě a zabodoval i na power stage. Kimi Räikkönen vyrovnal svůj nejlepší výsledek sezony – šesté místo z Jordánska. Petr Van Merksteijn Jr. přivezl první body kariéry za 9. místo.

Komentářů celkem: 6
22. 8. 2011 17:14
0 0
Zajímavý vzkaz fanouškům od Pettera Solberga po Německu, kde opět nevyhrál ani jednu RZ: "Je to součást hry, ve Finsku bylo to samé, jinak v závodě, než předtím v shakedownu. Je to tak, jak je, musíme bojovat dál. Nebojte, já vím, že se něco děje a je to problém, který musíme vyřešit před další rally. V Austrálii můžeme být na bedně, ale uvědomte si, že výrobci se dále rozvíjejí." Určitě nechci zakládat podnět ke spekulacím a proto se ptám, neví o tom někdo z lépe informovaných něco bližšího?
22. 8. 2011 17:17
0 0
P. Solberg dostal nabídku od VW a od Citroenu nejspíš odejde. Citroen tedy nemá moc potřebu mu chystat "nejrychlejší" auto. Petter je jediný, kdo z netovárních jezdců jede s jejich nasazením, jejich rychlostí. O nikom jiném se to říct nedá.
22. 8. 2011 17:25
0 0
Tak doufám ,že ji veme tu nabídku,ale zase nebude rok závodit.Ale zase ušetří prachy a nervy.Auto bude mít VW určitě suprové,ale v roce 2013 bude Petterovi 39let.On je ale obrovský srdcař a věk u něj nebude hrát roli.Držím mu palce-je to borec smajlík
22. 8. 2011 17:27
0 0
Jj, ze svého laického pohledu to vidím stejně...Petterovi přeji, aby se s VW domluvil na smlouvě, která by mu svou délkou vyhovovala a konečně se oprostil od starostí se sháněním peněz ad. a mohl se plně soustředit na samotné závodění, tenhle emotivní chlapík má ještě hodně co nabídnout.smajlík
22. 8. 2011 17:51
0 0
Loeb měl jít prostě jinam a citroen by nebyl tak dominantní.. tohle škodí celému ms. Škoda, že už nemají v týmu Rautenbacha.. ten aspoň občas nějakýho citróna sundal smajlík
22. 8. 2011 23:20
0 0
Nedávno jste tady psali, že Petter VW odmítl, tak už opravdu nevim, co si mám myslet.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!