23. 8. 2011 21:23 − 2383× − 1

Na Barumku se chystají i Bujáček s Omelkou

Před startem domácí soutěže jsem položil pár otázek Martinu Bujáčkovi s Markem Omelkou.

Vrchol české soutěžácké sezony, kterým není žádná jiná soutěž než populární Barumka, se nám nezadržitelně blíží. Startovní rampu přejede i uherskobrodsko-hlucká posádka Martin Bujáček – Marek Omelka se svým Mitsubishi Lancer evo IX a já jsem využil chvíle volna, abych oběma členům posádky položil pár otázek.

Martine, větší část sezony je za náma a na posádky jedoucí v mezinárodním mistrovství republiky čeká vrchol roku – Barum Czech Rally Zlín. Připravuješ se na tento podnik, který je pro tebe vlastně domácím, nějak speciálně?

Barumka je pro mě i pro celý tým vrcholem sezony a přípravy jsou vždy velké – jak po jezdecké stránce tak po stránce týmové. Já se snažím být na tuto soutěž v dobré kondici a těším se určitě moc. Taky je super, že se na nás přijde podívat hodně kamarádů a známých, díky nimž je o motivaci postaráno. Je to pro mě domácí závod a zároveň nejvýznamější soutěž u nás, takže opravdový vrchol sezony.

Mohl bys zhodnotit své výkony, co se ti letos podařilo a co ne? Sezonu jsi začal skvělým sedmým místem na Valašce a to dokonce v kontaktu se špičkou třídy 3, ovšem v dalších podnicích ti top 3 kapku ujeli. Nebylo tvým cílem stíhat je?

Tak určitě sezona začala nad očekávání a je vždy těžké potvrdit kvalitní výkony na dalších závodech. Je pěkné za sebou vidět jména špičkových a zkušených jezdců jako se nám povedlo na Valašsce, ale stále je hlavní získávat zkušenosti a hlavně dojíždět co nejvíc závodů. Když se podaří přiblížit těmto jezdcům nebo je dokonce porazit, je to vždy velká motivace k dalším závodům. Ja jsem zatím se sezonou spokojený, sice bylo i pár odstoupení, ale to k rally patří. Stále je to otevřené jak ve velkém mistráku tak ve sprintech.

Dokážeš popsat svůj sezonní progres co se týče kvality rozpisu a jezdeckého projevu? Diváci se na tebe a Marka vždy těší, protože jízda bokem, to jsi prostě ty. Neříkáš si někdy při pohledu na časy, že by sis občas mohl tu rozevlátou stopu odpustit? :-)

Určitý progres tady proti loňsku určitě je a to je správná cesta, ale chce to pokračovat a neustále na sobě pracovat – stejně tak na rozpisu a nastavení auta. Jízda bokem mě baví, ale už se to snažím omezovat a soustředit se na správnou stopu a tím se zrychlovat.

Vím, že ještě není skončena ani sezona letošní, ale máš už nějaké informace, kam by se mohly ubírat tvé kroky v budoucnosti? Nějaký ten zahraniční start kvůli sbírání zkušeností v plánu není?

Uvidíme, to je otázka, na kterou nedokážu momentálně odpovědět. Rád bych pokračoval stejně jako letos a odjel co nejvíc závodů. To je hlavní, abych letošní zkušenosti na tratích příští rok využil.

A co vlastně v poslední době děláš, když nezávodíš? Škola je pro tebe již minulostí, nenudíš se doma?

Pomáhám v rodinné firmě, takže se určitě nenudím.

Několika otázkám neunikl ani zkušený spolujezdec Marek Omelka.

Marku, jak hodnotí spolujezdec hodně vytížené posádky dosavadní průběh sezony? Nemáte toho už někdy plné zuby?

Tak závody zabírají hodně času, ale je to koníček, nebo spíše kůň, kterého jsem si vybral. S tím jsem do toho šel a chci to dělat, dokud to bude možné.

Jako hodně zkušený mitfára určitě předáváš Martinovi množství cenných rad. Můžeš nějak zhodnotit jeho pokrok během letošních závodů?

Určitě získal za volantem větší jistotu než měl dříve, přeci jen v tom autě sedí víceméně pokaždé, když se u nás něco jede. Bohužel nás ale párkrát postihly nějaké technické problémy u našeho auta, což vždycky nějak přibrzdí a na klidu rozhodně nepřidá. Nedokážete jet úplně naplno, pokud se vám hlavou honí myšlenky o možnosti poničení převodovky za X peněz. V porovnání s předešlou sezonou tam ale znatelný posun samozřejmě je. Pokud srovnáme dosahované časy na RZ, které jel loni a letos, tak sám sobě dává třeba 2s/km – ale samozřejmě za špičkou pořád něco ztrácíme. Ještě by mohl trochu přidat v technických znalostech ohledně auta a jeho nastavení.

Občas dokážete držet tempo i s absolutní špičkou třídy 3. Co vám ještě chybí k tomu, abyste to tempo udrželi celý závod a třeba stabilně bojovali o stupně vítězů?

Asi nějaké ustálení výkonů na vysoké úrovni :-) Určitě by se hodilo mít více peněz, abychom mohli jít víc do materiálu a hlavně aby se nám vyhýbaly technické problémy. Pokud se jezdec soustředí jen na závodění, pak samozřejmě poroste.

Musíš Martina hodně krotit kvůli jeho dravému stylu jízdy, nebo to prostě necháváš na něm a jeho uvážení? A pokud je někde místo, kde se dá zariskovat a "osolit to" a třeba kapku vydělat, hecuješ Martina ať do toho jde zostra?

Musím se přiznat, že poslední dobou se jej snažím nabádat k tomu, aby jel co nejvíc „dopředu“ – tedy na čas. Jak jistě všichni víte, Martin velice rád jezdí smykem a tahá za ručku, proto se jej snažím občas korigovat, aby ji použil jen tam, kde je to opravdu potřeba. Samozřejmě že jej v autě také hecuju, aby si uvědomil že opravdu závodí a šlapal na to. A budu v tom určitě pokračovat.

Zdá se mi, že letos víc než kdy jindy na soutěžích pršelo. Jaké by sis přál počasí pro nastávající Barum rally? Vyhovuje vám mokro, sucho, nebo je vám to jedno?

Dá se říci, že nám to je jedno. Martin jezdí na vodě podobně jak na suchu, nebojí se jí. Na vodě se také trochu smazávají rozdíly v technice a ukáže se, kdo si na ní věří. My vodu nijak nemilujeme, ale že bychom kvůli mokru nadávali a jeli krokem, to určitě taky ne. Jsou to holt pro nás jen jiné podmínky na trati. Ovšem už jen kvůli obvyklým davům diváků a stavu RZ bych si přál, aby na Barumce bylo sucho. Viděli jste přece to Waterloo na podobně náročné Rally Bohemia.

Komentářů celkem: 1
24. 8. 2011 15:10
0 0
Tak hoši přeji hodně štěstí a držím palce.Ať se daří.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama