Rozhovor s Václavem Dunovským před Barumkou

O další body do tabulky MMČR v rallye bude o tomto víkendu bojovat také vedoucí posádka skupiny A Václav Dunovský a Petr Machů.

O další body do tabulky Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude o tomto víkendu bojovat také vedoucí posádka skupiny A Václav Dunovský a Petr Machů. Jeden z našich nejrychlejších dvoukolkářů má před 41. Barum Czech Rally Zlín pětibodový náskok na Jana Černého, pokud by jej však nepotkalo smolné odstoupení při červencové Rally Bohemia, scházel by mu nyní už jen krůček k mistrovskému titulu. Pilota týmu Rallyesport Poděbrady Václava Dunovského, který se na Zlínsku opět představí v soutěžním speciálu Suzuki Ignis Super 1600 připravovaným zlínským Sparrow racing teamem, jsme vyzpovídali těsně před startem legendární Barumky.

Jaká byla letošní Rally Bohemia vašima očima?

„Pro mě byla letošní Bohemka naprosto nezapomenutelná! Jednak proto, že to je můj domácí závod, také mě ale překvapila atmosféra při městské rychlostní zkoušce u Bondy centra. Při tréninku jsem byl z tohoto testu poměrně rozpačitý, když jsem viděl, že budeme kroužit kolem obchoďáku. Závod byl ale úplně o něčem jiném – všude stály špalíry lidí a z davu byly vidět jen ruce všech, kteří si snad chtěli na auto sáhnout. Navíc jsme dokázali v průběhu celé rallye držet krok s Italem Crugnolou, jenž startoval s tovární podporou Citroënu.“

Co scházelo k tomu, abyste Itala dokázali porážet?

„V sobotu jsme na rychlostní zkoušce Bzí něco trefili pravým předním kolem a Suzanka začala vibrovat. Jelikož se rozhazovaly destičky, musel jsem vždycky brzdy našlapat. Kvůli tomu jsme na Smržovce byli dvacet vteřin venku. Až v servisu mechanici zjistili, že prasknul náboj a kolo drželo jen na kousku materiálu. Byl zázrak, že jsme k nim dojeli. Po první etapě nám na Crugnolu chyběla necelá půlminuta. Jinak jsme jeli bez krizí a závod si užívali. Sobotu uzavírala Sosnová, která se stala asi maximálním zážitkem mojí soutěžácké kariéry. V přímém televizním přenosu jsme jeli proti Italovi jako jeho přímí soupeři. Lidi určitě čekali, že to ten Čech vyhraje. A povedlo se. Dali jsme mu dvě desetiny!“ (směje se)


Foto: Jaroslav Kacerovský

Vaše působení ve zbytku soutěže ale nemělo dlouhého trvání. Co se stalo?

„Ráno jsme vyrazili za deště na Chloudov, který neumím se žádným autem, i když je to nádherná vložka. Odjeli jsme ho proto naprosto v klidu bez jediného smyku. Potom následoval Návarov a tempo se trochu zvýšilo. Když jsme přejeli známý železniční most a začali stoupat serpentinami nahoru, začalo se mlžit okno. Když jsme se na vrchu přehoupli a začali klesat, po dvou stech metrech jsem byl mimo stopu moc rychlý, utekl nám zadek a letěli jsme do lesa. Naštěstí jsem to ale pochytal a začal auto zase řídit. Jak ale jelo v pravé zatáčce levým zadním kolem po krajnici, uklouzlo a spadlo na žulové patníky, z nichž jsme nedokázali sjet. Dvě auta záchranářů nás po erzetě nedokázala vyprostit, naopak závoďák ještě víc sklouznul dolů do hlubokého lesa. Po druhém průjezdu tedy musel přijet jeřáb a sundat nás. Suzanku jsem pak nastartoval a odjel do servisu. Bylo jenom přeražené rameno a ohnutá nápravnice. Je to škoda, byli jsme čtrnáctí absolutně…“

Vaše posádka se před Barumkou objevila v seznamu přihlášených na Vysočinu, nakonec jste ji stejně jako Pačejov vynechali. Měli jste k tomu nějaký důvod?

„Na Vysočinu bylo potřeba udělat nový výfuk a také se musely objednat díly z Anglie. Všechno by se stihlo, ale člověk, který měl výfuk vyrábět, bohužel odjel na dovolenou. Pačejov jsem nejel, protože jsem se rozhodl peníze investovat raději do nějakého většího testu.“

Na Barumce už za sebou máte větší část seznamovacích jízd. Jaký bude letošní ročník?

„Rychlou trať střídá spousta motanic přes vesnice. Na erzetách se dost často střídá rytmus, některá místa jsou hodně uskákaná s velkým množstvím záplat a rozdroleného asfaltu. Bude hodně těžké odhadnout ideální tempo.“

S jakými ambicemi do závodu nastupujete?

„Chceme hlavně dojet až do cíle. Pokusíme se tomu podřídit všechno. Uvidíme, jestli se nám podaří nastavit takové tempo, které bude jak konkurenceschopné, tak i bezpečné. Titul sice můžeme vybojovat už teď ve Zlíně, to by se však muselo sejít víc věcí dohromady. Je to opravdu velká teorie.“

Máte nějaké informace o předpovědi počasí?

„Celý týden je tady horko. Ve středu sice chvilku pršelo, ale jinak je každý den přes třicet stupňů. Výhled je takový, že by měly přijít nějaké přeháňky. Teplota klesne, ale jak skutečně bude, to asi zatím neví nikdo. Mně osobně by vedro nevadilo.“

Komentářů celkem: 1
26. 8. 2011 09:59
0 0
smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!