28. 8. 2011 19:43 − 2464× − 2

Devátý pokus ukončila havárie z 1. místa

Tři a půl erzety chyběly Janu Jelínkovi k úspěšnému dokončení legendární Barum Czech Rally Zlín.

Tři a půl erzety chyběly Janu Jelínkovi k úspěšnému dokončení legendární Barum Czech Rally Zlín – soutěže, kterou od přechodu na vozy Mitsubishi v roce 2002 nedojel už osmkrát v řadě za sebou. Jenže ani tentokrát se zlínský jezdec do cíle nepodíval, protože na dlouhé RZ12 Halenkovice musel po nehodě odstoupit ze skvělého 1. místa mezi produkčními vozy.

„Ani nevíte, jak mě to mrzí. Bojovali jsme o prvenství mezi enky, což nás moc těší, protože letos jezdíme hlavně sprinty a je fajn potrápit i kluky, kteří toho mají ve velkém mistráku letos naježděno mnohem více. Ale jinak jsem opravdu moc zklamaný, protože jsme letošní Barumce obětovali opravdu hodně a chtěl jsem dojet za každou cenu,“ říká Jan Jelínek už pouze v roli diváka u cílové rampy.


Foto: Ondřej Carda

A co se tedy přesně přihodilo? „Na jednom z horizontů v úzké pasáži bylo bláto, se kterým jsme nepočítali, auto se na něm svezlo, a i když jsem to krotil jak se dalo, šli jsme do příkopu. To by ještě nebylo tak zlé, ale trefili jsme u toho železný kolík a ten nás roztočil tak, že jsme nakonec skončili na střeše,“ popisuje Honza průběh nehody. „Byli tam diváci, kterým ještě jednou moc děkuju, protože nám ochotně pomáhali, obrátili auto na kola a ještě varovali posádky za námi. Možná bychom pak i odjeli, jenže zároveň došlo k úniku oleje a nedalo se pokračovat dál.“

Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou se tak museli tři zkoušky před cílem vzdát svého snu a z Halenkovic odejít doslova po vlastních.

A jak Honza hodnotí celý průběh soutěže?: „Letos byla Barumka moc pěkná. Super atmosféra, jelo se opravdu hodně rychle a velká byla i podpora od fanoušků. Sice jsem měl celý týden lehké zdravotní problémy, ale se shakedownem to odeznělo a v pátek jsme si užili výbornou atmosféru na městské erzetě. V sobotu jsem se pak hrozně trápil v první sekci, protože mi moc nesedly pneumatiky a ze čtyř zkoušek jsem byl třikrát mimo trať. Ale pak jsme to po servisu uklidnili a začali zajíždět slušné časy. Jednou jsme sice dojeli Miru Tarabuse, který měl problémy s poloosou a dost se za ním prášilo, jinak to ale bylo až do večera bez problémů a i auto fungovalo na jedničku. Dnes to hodně klouzalo na Majáku, ale dokázali jsme se dostat zpátky před Dana Běhálka, který nám vzal v sobotu večer na chvíli vedení. Kudlovice byly také v pohodě, ale pak už přišly Halenkovice a to nešťastné bláto. Jenže o tom je rally, co se dá dělat…“

Honza Jelínek s Mirkem Kotěnou by tak touto cestou ještě jednou chtěli poděkovat za krásnou atmosféru a podporu diváků nejen u trati, samozřejmě také všem partnerům týmu a mechanikům APID racing service včetně Mirka Jandíka, kteří skvěle připravili auto. 41. ročník Barum Czech Rally Zlín tak zůstává devátým hořkým záznamem v Honzově soutěžní kariéře a logicky se nabízí otázka, jak to bude s kulatou desítkou?

„Krásně to řekl po našem crashi Mirek Kotěna, kterému jsem se omlouval, že jsem ho opět nedovezl do cíle. Prý kdybychom dojeli, už před sebou nemáme další výzvu. Takže příští rok už to prostě musí vyjít, “ uzavírá letošní účast na Barumce sice smutný, ale odhodlaný zlínský závodník.

Komentářů celkem: 2
28. 8. 2011 21:15
0 0
Velká škoda jel dravě pěkný souboj s Běhým. A už to dojetí nebylo daleko. Tak do desáté to musí dát smajlík
28. 8. 2011 21:26
0 0
ty katovací kolíky tam byly zničené tak dva tak nevím ale to už je celkem jedno. příště už to klapne
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!