Karel Lacina - eWRC.cz
31. 8. 2011 10:50 − 2823× − 2

Víkendové soutěže v zahraničí

Tak jako obvykle i tentokrát se v zahraničí jela spousta dalších soutěží, tak se pojďme na některé podívat.

Tak jako obvykle i tentokrát se v zahraničí jela spousta dalších soutěží, tak se pojďme na některé podívat.

RALLY DI PROSERPINA 2011

Asfaltové mistrovství TRA pokračovalo další soutěží v okolí okruhu Pergusa nedaleko Etny, kde bylo postaveno 11 RZ – čtyři se odjely v sobotu a zbytek v neděli. Startovní listina čítající 56 posádek opět představila kvalitní konkurenci v podobě šesti vozů WRC a pěti S2000. Mezi hlavní favority patřili hlavně Luca Pedersoli a Felice Re s Citroeny C4 a Rudy Michelini s Focusem. S Mini Cooperem opět startoval Corrado Fontana, s 207 S2000 byl nejsledovanější Alfonso Di Benedetto, překvapit mohl i někdo s vozem skupiny N4.

Závodit se začalo po osmé hodině večerní a celá první etapa se odjela za tmy. S podmínkami se nejlépe vypořádal Michelini, který dokázal vyhrát všechny čtyři testy a před druhým Pedersolim si vyjel skoro minutový náskok. Překvapivě se dařilo Fontanovi, který zajížděl s Mini Cooperem kvalitní časy, které mu vynesly třetí místo celkově, ale ztráta minuty a půl byla hrozivá. 5,7 s za ním se pohyboval Cavallini s Imprezou WRC. Moc se nesvezli Re ani Di Benedetto, kteří museli odstoupit pro technické závady už na prvním testu. Vynikající výkon naopak podával šestý v pořadí Sabatino s Peugeotem 106, když držel v šachu mnohem silnější vozy a byl nejrychlejší mezi F2, skupinu N vedl Belli s Lancerem EVO X.

I v neděli se rozjel nejrychleji Michelini a posbíral tři vítězství ve všech testech první sekce a jeho náskok v čele už přesáhl jednu minutu. Druhý Pedersoli, třetí Cavallini a čtvrtý Fontana měli už obrovské rozestupy a všichni se mohli v klidu soustředit na kontrolování svých pozic. Ani na dalších pozicích nedocházelo k žádným zásadním změnám a stejná situace byla i po odjetí nejdelší, více jak 20 km zkoušky Erbavusa.

Bohužel pro Micheliniho mu nebylo souzeno spatřit cílovou rampu, když mu RZ8, která začínala poslední sekci zkoušek, vystavila kvůli technické závadě Focusu stopku v perfektně rozjeté soutěži. Díky tomu postoupil na čelo Pedersoli, který si také dojel pro vítězství, se kterým už se zřejmě rozloučil a protože Michelini byl jediný, který z první desítky odstoupil, pořadí zůstalo beze změn po celý den až do cíle.

Výsledky najdete na eWRC-results.com.

RALLY RONDE DEL MAURY E DELLA VALTROMPIA 2011

První ročník tohoto z řady populárních ronde se konalo na 8,8 km dlouhém úseku na území Lombardie. Mezi 107 přihlášenými posádkami poutal největší pozornost Paolo Porro s Fordem Focus WRC týmu Bluethunder, který byl také jasným favoritem číslo jedna. Konkurovat mu chtěli Paolo Menegati a Felice Ducoli s Peugeoty 206 WRC, s Fabií S2000 se představil Ivan Maurigi, vysoko pomýšleli i piloti rychlých dvoukolek R3 a S1600.

Porro začal hned ze začátku z ostra a na prvním průjezdu nadělil druhému Menagattimu 11 sekund a dvojici Niboli a Sciessere 16 s . Na třetím místě figuroval Pasquali s Meganem Maxi, ale toho srazila penalizace za předčasný start hluboko do pole. Dalších 11 s dostal Menegatti při druhém průjezdu a mohl zapomenout na boj o vítězství a začal se soustřeďovat na druhé místo, na které se začínal tlačit i Sciessere, Galizioli a Niboli. Třetí průjezd opět opanoval Porro před Sciesserem, který stáhl pár vteřin na Manegattiho tentokrát až čtvrtého. Závěrečný průjezd už si Porro užíval jízdou pro diváky a vítězný čas si připsal Sciessere a i když Menegatti dojel až sedmý chybělo mu na jeho druhé místo 1,9 s.

Také výsledky této soutěže najdete na eWRC-results.com.

RALLYE DU PAYS BASQUE 2011

Další pokračování Coupe de France se odehrálo v d'Anglet na horských silničkách Pyrenejí, kde bylo připraveno devět rychlostních zkoušek o délce 125,2 km. Do boje se vydalo 75 posádek v čele s Andre Jezequelem s 207 S2000 a Pascalem Lescloupem s Puntem S2000. Konkurovat jim mělo několik vozů skupiny A8, z nichž především Paul Gauthier s Celicou měl největší ambice.

Úvod obstaraly v pátečním podvečeru dvě RZ, na kterých zaskočil všechny favority Yohan Dupouy s efkovým Peugeotem 306, který první test vyhrál a ve druhém dojel druhý za Jezequelem. O třetí místo si to rozdávaly dva Lancery, když úspěšnější byl zatím Damien Delanoue s EVO VIII skupiny A8 před Christophe Duigou s EVO IX skupiny N4.

Hlavní porce kilometrů byla na pořadu v sobotu a hned od prvních metrů začal jako blesk Jezequel, který vyhrál první sérii a upevnil svoje vedení. Dupouy už tak vydařený úvod jako v pátek nezopakoval a o místo klesl, když se před něho těsně dostal Delanoue. Vzhůru se dostával i Yannick Lacouture s BMW Compact – byl už čtvrtý a stejně tak i pátý Lionel Jacob s 206.

Ve druhé sekci dokázal jeden test vyhrát Duigou, který s přehledem kontroloval vedení ve skupině N. Jezequel na čele opět o něco zvýšil svůj náskok, za ním vypukla velká bitva o druhou pozici. Dupouy zrychlil a opět se dokázal dostat před Delanoueho a dělilo je pouhých pět sekund.

Souboj o druhé místo pokračoval i ve třetí sekci a opět se pořadí otočilo a to i díky tomu, že Delanoue dokázal vyhrát jeden test, ale 3,8 s rozdílu slibovalo drama až do konce. Jezequel už nemusel zbytečně riskovat a s přehledem si jel pro premiérové vítězství za volantem vozu S2000.

Delanoue vyhrál i poslední test a definitivně potvrdil stříbrnou pozici, Dupouy dojel až sedmý a musel se spokojit s bronzem, ale mohl se radovat s prvenství mezi F2. Skupinu N ovládl jasně Duigou a určitě byl spokojen i se čtvrtým místem celkově. Lescloupe s druhou S2000 nijak nepřesvědčil a 11 místo celkově bylo zklamáním. Nejlepším GT v cíli byl Francois Xavier Boissou s Nissanem 350Z na 25 místě. Soutěž dokončilo 37 posádek.

Komentářů celkem: 2
31. 8. 2011 11:011
0 0
K té první soutěži. Píše se ...startovní listina čítající 56 posádek...Když mrknu na resulty je v cíli 20 a odstoupených 32. Nějak mě součet nesedí.smajlík
31. 8. 2011 11:292
0 0
gonzo: Za kolegu upřesním - startovní listina skutečně čítala 56 posádek, skutečně ale ke startu nastoupilo 52 posádek, z nichž 20 dojelo a 32 odstoupilo.

Zároveň bych rád poznamenal, že Felice Re byl sice do Rally di Proserpina přihlášen s C4 WRC, ale nakonec odstartoval s Xsarou WRC. (důkaz: http://www.acisportitalia.it/tra/backend_files/watermarked_thumbnail.aspx?img=2011%2Fimg%2FTRA%2FRally_di_Proserpina%2Fre2.jpg)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!