Nejúspěšnějším jezdcem CRT CZ domácí Miroslav Březík

Barum Czech Rally Zlín hostila pátý podnik letošního kalendáře Citroën Racing Trophy CZ (26. – 28. 8. 2011).

Barum Czech Rally Zlín hostila pátý podnik letošního kalendáře Citroën Racing Trophy CZ (26. – 28. 8. 2011). Mezi účastníky CRT bodovaly naplno posádky ve třídě 6, kde bylo na prémiích vyplaceno 5500 Euro. Druhou příčkou ve třídě a finančním maximem mezi Citroëny se blýsknula domácí posádka Miroslav Březík – Lukáš Kostka. Naprázdno ze Zlína nevyšli ani Martin Koči, Marcel Svačina a Szymon Kornicki.

Z původně přihlášených osmi vozů Citroën C2 R2 MAX ve startovní listině Barum rally se na start postavila jen sedmička dvojic. Kvůli technickým problémům na poslední chvíli odvolal start Pavel Přibyl. Převaha zahraničních účastníků ale domácí nezaskočila. Hosté si připsali první ztrátu už na městském prologu. Na trati obsypané davy fanoušků zablokoval test po kolostřešní etudě Maďar Kornél Lukács. Účastníci CRT CZ tak dostali přidělen náhradní čas a v podstatě se začínalo od nuly.

Citroëny se na klasických vložkách seřadily v konkurenci kitové fiesty a fabií na čelních příčkách třídy 6.

Slovák Koči dokonce ve druhém testu zajel nejrychlejší čas třídy a posunul se do čela. Na Trojáku však úřadoval Miroslav Březík, jenž se dostal na první příčku. Po pátém testu sice musel vedení ve třídě 6 přenechat Petru Zedníkovi s kitem, ale na průběh CRT CZ to nemělo žádný vliv. Březík s Kostkou si kontrolovali průběžné vedení mezi „maxíky“ a zaslouženě si do cíle přijeli pro maximální finanční bonus 2 500 Euro. Výtečný závod absolvoval i Martin Koči (2. v CRT CZ). Jak po skončení Barum Czech Rally Zlín 2011 řekl jezdec Martin Koči, byla to doposud jeho nejtěžší rally. „Před soutěží jsme měli testování zaměřené na nastavení podvozku a charakter tratí na Barumce, a to se nám podařilo. Auto fungovalo velmi dobře. Z druhého místa v rámci Citroën Racing Trophy mám velkou radost i proto, že na poslední rychlostní zkoušce se nám uvolnil držák na převodovku. Měli jsme velké štěstí, na rampu jsme sice ještě vyjeli, ale s úplně ohnutým držákem. Opět se potvrdilo, že soutěž končí až v samotném cíli. ,“ zhodnotil soutěž Martin. Marcel Svačina se po sedmém testu posunul před Poláka Kornického a pořadí v jejich duelu zůstalo až do cíle neměnné.

Až za „honorovanou“ čtveřicí skončil Rumun Vlad Cosma, jenž neskrýval překvapení nad náročností zlínského závodu. První start v rámci CRT CZ absolvoval Slovák Marek Špavelko, v cíli nechyběla ani Bulharka Ekaterina Stratieva.


Foto: Zdeněk Sluka

„Od začátku závodu nám vše vycházelo. Na městské vložce jsme zaostali jen o pár sekund za Kouřilem, na klasických sobotních testech jsme patřili mezi nejrychlejší a po Trojáku se dostali do vedení. Troják nám v obou případech vyšel, opravdu jsme jeli na maximum a nějakou rezervu bych tam jen těžko hledal. Díky tomu jsme si vytvořili náskok před konkurenčními citroëny, ve třídě nás však záhy přeskočil Zedník. V RZ5 Semetín jsme totiž v úzké pasáži dojeli hondu estonské dvojice, která měla poškozené pravé přední kolo a 2-3 kilometry jsme pokračovali v jejím závěsu. Zkusili jsme se proti dosaženému času odvolat, ale bez výsledku. Na špičku jsme tím zásadně ztratili, a proto jsem v dalším průběhu rezignoval na atak čela třídy a hlídal si nejbližší soupeře v rámci Citroën Racing Trophy,“ komentoval průběh Miroslav Březík, který je na nejlepší cestě za domácím titulem ve třídě 6.

Ve třídě 6 byly klasifikovány i další dvě „cé-dvojky“ Davida Stavjaníka a Bělorusa Dmitri Yakimakha.

O třídu výše se o čelní příčky ucházelo pět Citroënů DS3 R3T. Cíl nakonec spatřily tři dvojice, jediný účastník splňující pravidla CRT CZ Menyhért Krózser ale na finanční prémie nedosáhnul (10. místo ve tř. 5). Nejvýše klasifikovaným jezdcem byl Jaroslaw Koltun. Polský jezdec obsadil ve třídě osmou příčku. České barvy zastupoval jedenáctý Tomáš Pletka. Rakušan Daniel Wollinger havaroval při prvním průjezdu Trojákem a Egona Smékala vyřadil problém s palivovým systémem, což zlínskému jezdci zhatilo účast v nedělní etapě zlínské soutěže.


Foto: Zdeněk Sluka

„Co dodat k letošní Barum Rally? Nádherná atmosféra, obrovská konkurence, náročné tratě a horko v kokpitu. Citroën C2R2 MAX prokázal svoje kvality a spolehlivost. Poprvé v sezoně, navíc na prestižní české soutěži, byla rozdělena kompletní finanční prémie vypsaná pro třídu 6. Všem posádkám na vozech Citroën blahopřeji k dokončení tak náročné soutěže, jakou Barum rally bezesporu je. Zároveň chci všechny účastníky CRT pozvat do Příbrami, kde se bude v sobotu 24. září konat slavnostní zakončení CRT CZ 2011 ,“ komentoval průběh Barum Czech Rally Zlín promotér CRT CZ a pilot Tomáš Pletka.

Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Posledním podnikem CRT CZ 2011 bude Rally Příbram (23. – 24. září).

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!