Aleš Holakovský - eWRC.cz
31. 8. 2011 12:00 − 2628× − 5

TNT: Tarabuse s turbem odsunula z boje o vítězství poloosa

Prestižní Barum Czech rally Zlín 2011 byla pro Jaromíra Tarabuse první soutěží v kariéře, kde se představil s vozem s přeplňovaným motorem

Prestižní Barum Czech rally Zlín 2011 byla pro Jaromíra Tarabuse první soutěží v kariéře, kde se představil s vozem s přeplňovaným motorem, konkrétně s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX ve skupině N. Společně se spolujezdcem Igorem Norkem si při této premiéře počínali velice úspěšně, když po první sekci sobotní etapy tuto skupinu dokonce vedli. Technická závada však nakonec dovolila posádce dokončit naši nejsledovanější soutěž až za stupni vítězů na čtvrtém místě.

I přes prakticky nulové zkušenosti s vozem této kategorie vstoupili Jaromír Tarabus s Igorem Norkem do soutěže v rychlém tempu, když na páteční městské superspeciálce obsadili druhé místo ve skupině N a ve třídě 3. V sobotním dopoledni se posádce dařilo pokračovat ve stejném duchu, když neopouštěla medailové pozice a v polovině první etapy se dokonce přetahovala o těsné vedení ve skupině s Janem Jelínkem na témže voze. Pocity Jaromíra Tarabuse z úvodu soutěže jsou následující: „S vozem této koncepce jsem neměl před Barumkou žádné předchozí závodní zkušenosti, takže jsme měli logicky trochu obavy, jak nám to půjde. Naštěstí se nám od začátku dařilo zajíždět časy srovnatelné se špičkou této třídy a v jednu chvíli jsme i vedli, což nás potěšilo.“

Následně však zažil loňský osmý muž Barum rally v absolutním pořadí již poněkolikáté zklamání na své domácí rychlostní zkoušce Pindula. „Bohužel, již téměř tradičně nás na Pindule ve druhé sobotní sekci potkal problém, tentokrát v podobě závady poloosy. Takže jsme museli obě zbylé sobotní RZ až do večerního servisu absolvovat na nouzový režim s uzamčenými diferenciály, což rozhodlo o výsledku. Celkově jsme se startem ale spokojeni,“ říká želechovický jezdec, kterého v posledních šesti letech účasti na Barum rally potkal čtyřikrát problém právě na Pindule. „I přes počáteční obavy, jak se mi bude jízda s Mitsubishi zamlouvat, se ukázalo, že i s tímto vozem si lze závod užít velice dobře a že to pro nás může být jedna z variant závodění. Rád bych poděkoval našim týmovým partnerům za umožnění startu na Barum rally. Poděkování patří také divákům, kteří byli na Barumce tradičně skvělí a dělali kolem trati výbornou atmosféru,“ uzavírá Jaromír Tarabus.

Na otázku, jaký je přechod ze speciálu kategorie S2000 do produkčního vozu ze spolujezdeckého hlediska, odpovídá Igor Norek: „V „enku“ si po přechodu z S2000 myslíš, že do zatáčky brzdíme zbytečně brzo a nakonec je to pozdě, protože ta váha produkčního vozu se skoro nedá zastavit  Navíc Mitsubishi má o nějakých 30 km/h vyšší maximální rychlost než S2000, takže na rovinkách se věci přibližují rychleji a i já jsem si musel na vyšší maximálku chvíli zvykat. Navíc vůz S2000 ve vysoké rychlosti řve, zatímco Mitsubishi ve vyšších rychlostech naopak ztichne. Jinak největším zážitkem z letošní z letošní Barumky pro mě byla nouzová jízda na druhém Trojáku a Semetíně se zamknutými diferenciály po závadě poloosy. To sice nebylo zrovna příjemné, ale my už jsme byli s „Mirou“ oba po celodenním závodění v takovém psychickém stavu, že jsme se kurióznímu chování auta chvílemi při jízdě zcela regulérně smáli.“ Kromě zážitků Igor přidává celkově hodnocení vystoupení na Barum rally: „Jaromír opět potvrdil, že je schopen hned napoprvé zajet výborný výsledek s jakýmkoliv vozem a že by v něm byl jezdecký potenciál i pro tuto kategorii. Dosahované časy byly velmi dobré zejména s přihlédnutím k tomu, že jsme auto vůbec neznali a ani nevěděli, jak si jej pro sebe nastavit. Musím pochválit tým K.I.T. Racing, který v sobotním večerním servisu po problému s poloosou připravil vůz na neděli opět do výborného stavu.“

„Jsem rád, že jsme úspěšně prolomili jedno z posledních rallyových tabu, co jsme doposud měli, a to byl start s Mitsubishi, respektive s přeplňovaným vozem skupiny N. Vybrali jsme si k tomu zrovna naši nejprestižnější soutěž, čímž jsme si trochu zahráli ruskou ruletu, která nám naštěstí vyšla. Škoda technického problému, který nás odsunul poměrně brzo z boje o první místo, ale globálně u nás vládně představením na Barum rally určitě spokojenost,“ konstatuje týmový manažer Daniel Trunkát, který letos po letech na sedadle spolujezdce sledoval Barum rally chvílemi i z pozice diváka. „Barumka s celou svojí atmosférou byla tradičně skvělá, líbilo se mi například zvětšení servisní zóny, které bylo určitě přínosem. S výjimkou snad zábavných invencí při sestavování nedělního startovního pořadí si pořadatelé zaslouží podtrženou jedničku. Velké poděkování patří celému týmu K.I.T. Racing CS, který nám tento start umožnil.“

Více informací o posádce můžete získat na www.tarabus.cz nebo na facebooku Tarabus&Trunkát rally teamu.

Komentářů celkem: 5
31. 8. 2011 12:441
0 0
Když si člověk přečte i tiskovku od Bujáčka, tak musí konstatovat, že zrovna v uplynulém závodním víkendu auta od K.I.T.nebyla zrovna v nejlepší technické kondici.
31. 8. 2011 13:252
0 0
A tak stane se, třeba to čidlo, to je prostě smůla, nepamatuju kdy by se jim to stalo. Barumka je hrozně náročná a obvykle i s velkým odpadem kvůli technice.
31. 8. 2011 14:553
0 0
Proč všichni komentujou s nelibostí tu Mírovo startovní pozici v neděli? Mě nepřipadala nenormální.
31. 8. 2011 15:064
0 0
Speeder: Asi to bude tak,že Mira skončil první etapu na 26 místě,ale do druhé podle ofi startovky startoval z 32 místa,tzn.že před ním jsou posádky ,které dokončily první etapu až za ním.
31. 8. 2011 15:145
0 0
Že nechali startovat Pecha nebo Bettiho před nima je naprosto správně. A jinak jeli normálně mezi ostatníma enkama. Votava a Peták by klidně mohli za nima, ale v tom bych neviděl vůbec žádnej problém a nechalo by mě to naprosto klidným.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!