2. 9. 2011 08:48 − 2918× − 0

Barum rally: Na poprvé dobré

Poprvé ve své kariéře vyrazila na trať slavné Barum rally posádka ve složení Adam Kobliha a Martin Trlifaj.

Poprvé ve své kariéře vyrazila na trať slavné Barum rally posádka ve složení Adam Kobliha a Martin Trlifaj, pro něž je tento podnik ryze domácí záležitostí. Oproti hvězdám světového formátu soupeřících na vozech S2000 o body do hodnocení šampionátu IRC a Mistrovství Evropy, stáli účastníci nižších výkonových tříd, bodujících do českého šampionátu, tak trochu v pozadí. Pro dvojice třídy 9 se však jednalo o velmi důležitou dílčí bitvu v boji o mistrovský titul. Dva hlavní aktéry na čele Koblihu a Blaťáka dělily od sebe před Zlínskou soutěží pouze tři body.

Celkem se na start slavné Barum Czech rally Zlín ve třídě 9 postavilo 10 posádek, před nimiž bylo celkem 248,48 km ostrých závodních kilometrů. Páteční závodní den zahajoval testovací úsek, kde byla poslední možnost vyzkoušet funkčnost závodních strojů před samotným ostrým startem. Tzv. shakedown absolvovali i Kobliha s Trlifajem, a to bez větších problémů, ty přišly až na přejezdu. „Shakedown jsme si projeli celkem čtyřikrát a po posledním průjezdu se auto lehce přehřívalo, tak jsme za cílem zastavili a zkontrolovali vodu. Jenže jsme se u toho trochu zapovídali a nezajistili kapotu, která se nám asi po 5 km přejezdu do servisu přilepila na přední sklo. Naštěstí Tonda Tlusťák vše v bleskovém čase stihl zařídit a odpoledne už byla Honda opět v pořádku a my mohli odjet na start,“ komentoval trable Kobliha.

Večer už čekal na posádky prolog „Barumky“ v podobě městské rychlostní zkoušky proplétající se ulicemi Zlína, ta se vždy těší obrovské divácké návštěvnosti. Ne zrovna dobrý vstup zaznamenala průběžně vedoucí posádka mistrovství, po tomto testu činila ztráta na prvního 17,1s. „Městská rychlostní zkouška ve Zlíně mě nadchla. Ta atmosféra tam byla skvělá, spousta lidí, fanoušků a kamarádů, zkrátka na dobrou kulisu jsme si ztěžovat nemohli. Škoda jen toho obkladu od soupeřů, ale byla to i má chyba, protože v prachu přede mnou se mi nepodařilo trefit cestu a musel jsem couvnout, mohlo nás to stát maximálně 10 vteřin,“ osvětlil průběh pilot.

Úvodem se ale závod nevyhrává a na posádky čekaly ještě dvě předlouhé etapy a velká porce kilometrů, až na těch se mělo rozhodovat. Osm rychlostních zkoušek a pouze jeden servis, to bylo složení sobotní etapy. Od začátku nenechával Ondřej Blaťák nikoho na pochybách a šel tvrdě za vítězstvím, pouze jednou přenechal prvenství v rychlotní zkoušce Adamu Koblihovi. Ten se po ztrátě z pátku prokousal na druhé místo, ale už s dost velkou časovou ztrátou, bez mála jedné minuty. Třetí byl Daniel Vladyka o dalších 37,8s. „Ze sobotní etapy se mi nejvíce líbila zkouška Troják, na té jsem si hodně věřil. V tom prvním průjezdu mi Ondra naložil hodně, to mě motivovalo k tomu, abych druhý průjezd moc nebrzdil, podařilo se a část ztráty jsme mu vrátili zpět. Naopak RZ Semetín mi absolutně nesedla, je hodně těžká a zrádná, nechtěl jsem na ní udělat chybu, tak jsem radši zvolil opatrnější tempo, možná až moc,“ vysvětloval Adam.

Pokusit se ještě otočit nepříznivý průběh, to byl cíl Adama Koblihy pro šest závěrečných rychlostních zkoušek Barum rally. Po dvou druhých časech ale bylo více než jasné, že za normálních okolností to na Blaťáka stačit nebude. Do hry by musela přijít vyšší moc v podobě technické závady nebo defektu. Nestalo se tak. Blaťák si závěr pohlídal a nedovolil žádné drama, do cíle si přivezl náskok 52,4 vteřin. Pořadí v cíli: 1. Blaťák, 2. Kobliha, 3. Vladyka. „V neděli jsem ještě doufal, že bych na Blaťáka mohl trochu zatlačit, jenže po první RZ Maják mi bylo jasné, že to nepůjde. Pak už to bylo víceméně o tom udržet to druhé místo tak, aby nás nikdo zezadu nemohl ohrozit.“ řekl v cíli Kobliha a dodal: „Barumka byla velmi náročným a pěkným podnikem, jsem rád, že po celou dobu bylo pěkné počasí a nepostihl nás jediný technický problém, za což patří díky samozřejmě mechanikům v čele s Jardou „Ráfkem“ Rafajem. S druhým místem jsem spokojený, na naši první Barum rally dobré. Na Ondru Blaťáka jsme tady bohužel neměli, jel pekelně a vítězství si zasloužil. V Příbrami to bude hodně těžké, sám jsem zvědavý, jak to dopadne. Bylo by pěkné získat titul, ale stát se může cokoliv."

Nezbytné Adamovo poděkování všem lidem, kteří se finančně nebo jinak podíleli na startu této legendární rally: „Děkujeme našim sponzorům, předešvím firmě Raab Computer, Internetovým stavebninám centrum-zatepleni.cz a penzionu Rondo a dalším. Nesmíme opomenout ani naše fanoušky, kterých bylo podél trati opravdu hodně, byli vidět a jsme za to velmi rádi. Dík patří také spolujezdci Martinovi za bezchybný rozpis a celému týmu za dobrou atmosféru a zázemí."

Poslední podnik „velkého mistrovství“ se jede již za nedlouho v datu 23. – 24. 9. 2011 v okolí Příbrami. Zde se bude rozhodovat o mistrovských titulech a ve třídě 9 mají teoretickou šanci na zisk titulu minimálně čtyři posádky, bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý závod bude vyvíjet. Příznivci AK Racingu můžou držet palce Adamovi s Martinem také příští týden, kdy se jede šestý podnik sprintrally Horácká rally Třebíč.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama