Jubilejní patnáctá Barumka Milana Kneifela

O posledním srpnovém víkendu si připsala na vrub již jedenačtyřicáté pokračování populární Barum Czech Rally Zlín.

O posledním srpnovém víkendu si připsala na vrub již jedenačtyřicáté pokračování populární Barum Czech Rally Zlín. Při této příležitosti zaznamenal významné jubileum zlínský Pegas Rally Team, v jehož barvách absolvoval zmíněný podnik už po patnácté v řadě Milan Kneifel. Vedle něj usedl tradiční spolujezdec Jarda Blažek.

Příprava Milana Kneifela na domácí podnik nebyla ani letos zanedbána, i když oproti loňskému roku doznala malé změny. „V předešlých letech jsem se věnoval především běhání. Pro letošek jsem se rozhodl přípravu pozměnit, usedl jsem na kolo a odjel nespočet kilometrů, což se v pátečních vedrech vyplatilo,“ prozradil k dlouhodobější fázi přípravy pilot Renaultu Clio R3. Ta krátkodobá spočívala především v nastavení vozu. „Ve středu v podvečer jsme využili známého testovacího úseku nedaleko Zlína, kde jsme udělali větší díl práce a na shakedownu jsme pak vychytali ještě mušky, které se nám nezdály.“

V sedadle francouzského speciálu se v posledních podnicích v Českém Krumlově, Hustopečích a Mladé Boleslavi Milanu Kneifelovi příliš nedařilo. „Po třech smolných soutěžích jsme si Barumku chtěli především užít bez potíží, přičemž příliš velké cíle jsme si nekladli, neboť dosud nebylo známo, jaká konkurence se do Zlína dostaví. Na startu se následně ukázalo, že startovní listina mezi dvoukolkami je za poslední léta nejsilnější.“

Posádka Milan Kneifel – Jarda Blažek do páteční superspeciálky nastoupila dobře naladěná. „Byli jsme si vědomi toho, že se zde Barumka nevyhrává, proto jsme chtěli především pobavit naše fanoušky a sponzory na návěsu kamionu na autobusovém nádraží. Ti nás mile překvapili, když k našemu výročí připravili obrovský ohňostroj, jenž předčil i ten pořadatelský a vytvořil neskutečně elektrizující atmosféru. Bohužel ve druhém okruhu nám začali komplikace s akcelerátorem plynu, tedy s plynovým pedálem, jenž se mi podařilo ohnout a chvíli zůstal zaseklý, což nám následně neumožnilo absolvovat zbytek zkoušky na plný výkon vozu. Ztratili jsme tedy drahocenné sekundy, kterým jsme však pro další vývoj soutěže nepřikládali rozhodující význam,“ uvedl k pátečnímu divácky atraktivnímu okruhu Milan Kneifel.

Ani v sobotním ránu si však dvojice v Cliu R3 příliš klidu neužila. „Na přejezdu k úvodnímu testu Biskupice se nám rozsvítila kontrolka elektroniky, část testu jsme tedy museli absolvovat na přejezdový režim. Poté výstraha zhasla a už se neobjevila, takže zřejmě bylo vše v pořádku. Druhým testem měla být kultovní Pindula, která byla po havárii zrušena, v podstatě jsme do soutěže vstoupili až prvním průjezdem na Trojáku. Zde jsme ovšem dojeli před námi jedoucí vozidlo a chvíli trvalo, než nás pustilo. Před devátou rychlostkou jsme přezouvali pneumatiky, nezajistili jsme ovšem dobře kufr, takže jsme velkou část erzety odjeli s velkým přítlačným křídlem, kterým byly právě ony dveře od kufru,“ popisuje hektickou první sobotní sekci jezdec ze Zlína. Druhé průjezdy již posádka odjela klidnou jízdou s postupným zrychlováním, přičemž bylo nutno věnovat pozornost i počasí, které se mělo zhoršit s přicházející studenou frontou.

V noci přišel onen očekávaný déšť, s nímž jde ruku v ruce změna pneumatik a nastavení vozidla. „Hned na prvním ranním průjezdu Halenkovicemi jsme chtěli zaútočit, jenže osud nám opět nepřál a test byl po havárii zrušen. V dalším průběhu jsme bojovali s Citroenem DS3 R3T polského jezdce Jaroslawa Koltuna a dařilo se nám v nedělních výsledcích porážet i soupeře z Ropro Clio R3 Czech Trophy. Rozhodnout se tedy mělo až na závěrečném testu celé soutěže v Halenkovicích. Podařilo se nám dobře projet náročný úsek kolem Bunče a především pak z Kostelan do Halenkovic, kde jsme cítili, že jedeme opravdu hodně rychle a stále jsme zrychlovali. Bohužel za Halenkovicemi se nám přetrhl klínový řemen, auto přestalo dobíjet, což by nebylo tak hrozné, ale přestal nám jít i posilovač řízení. Zbytek zkoušky jsme museli absolvovat bez posilovače a především v technických pasážích kolem Žlutavy jsme ztratili a dostali se před nás další dva soupeři. Hodně nás to v cíli mrzelo, protože jsme čekali konečný výsledek trochu lepší.“

A pár slov závěrem od Milana Kneifela: „Chtěl bych poděkovat našim fanouškům, kteří vytvořili vynikající atmosféru nejen na městské superspeciálce, ale i v okolí všech letošních zkoušek. Další velké díky patří našim partnerům, kteří nám umožnili start na letošním ročníku Barum Rally a stejně tak i partnerům z let předešlých, díky nimž k jubileu mohlo dojít.“

Posádka Milan Kneifel – Jarda Blažek dokončila domácí podnik na 42. místě celkově, v českém šampionátu zaznamenala body za čtvrtou pozici mezi dvoukolkami a druhou v Ropro Clio R3 Czech Trophy.

Další informace o Pegas Rally Teamu, včetně fotografií a video sestřihů naleznete na oficiálních stránkách rally.spurtzlin.com, na sociální síti Facebook po vyhledání Pegas Rally Teamu nebo na stránkách Ropro Clio R3 Czech Trophy – www.clior3cup.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!