Jiří Šteg - eWRC.cz
5. 9. 2011 12:04 − 2759× − 33

Zmoudření „malého“ Seba?

Turbulence kolem teamu Citroen pomalu ale jistě utichají. „Velký“ Seb zůstává u Citroenu a „malý“ Seb se s touto skutečností začíná vyrovnávat.

Turbulence kolem teamu Citroen pomalu ale jistě utichají. „Velký“ Seb zůstává u Citroenu a „malý“ Seb se s touto skutečností začíná vyrovnávat. Alespoň v oficiální rovině. Na svém webu se obrací ke svým fanouškům a událostem posledních týdnů. Čtenářům eWRC to nezůstalo utajeno. Pro ty, pro něž je francouzština stejně málo srozumitelná jako kroky pana Quesnela, přinášíme překlad. O upřímnosti a trvalosti proměny „malého“ Seba si budeme moci udělat obrázek již příští víkend s eWRC-results.com.


Zdravím všechny,
Vracím se trochu se zpožděním k Rally Deutschland, ale jistě chápete, že jsem cítil potřebu získat trochu odstupu po onom bouřlivém víkendu. Jsem spokojen se svým výkonem, ale lituji, že rally byla poněkud zastíněna vnějšími okolnostmi. Nesu svůj díl odpovědnosti a omlouvám se za prohlášení, která jsem učinil, protože vrhají negativní světlo na Citroen a na mého teamového kolegu. Jako každý člověk dělám chyby a uznávám, že má bezprostřední reakce nebyla vhodná. Jsem závodník a jsem silně motivovaný, abych podával nejlepší výkony jichž jsem schopen na každé rally. Vážím si však svého teamu a svého teamového kolegy. Bylo chybou prohlásit, že se považuji za lepšího jezdce. Chtěl jsem prostě mít šanci s ním soupeřit na rally, na které je už řadu let etalonem. Myslím, že by to bylo těžké, ale chtěl jsem si vytvořit všechny podmínky pro sportovní bitvu bez toho, aby ji narušovaly vnější vlivy.

V přípravě na tuto první asfaltovou soutěž sezony jsme se pokusili s Julienem z naší strany udělat maximum. Kromě obvyklých testů jsem absolvoval i kurs závodní jízdy na asfaltu v Auto Sport Academy Le Mans. Asfalt nebyl mým oblíbeným povrchem. Chtěl jsem tedy pochopit jak na něm zrychlit a jak celkově dosáhnout zlepšení. S vozem WRC jsem se zúčastnil Rally Deutschland podruhé a jsem rád, že jsem se zlepšil jak v udržování rytmu i v chápání trati, což mi umožnilo se cítit uvolněně a snáze vnímat jednotlivé rychlostní zkoušky.

Jsem šťastný, že jsem získal toto první vítězství na asfaltu, ale stále jsem frustrován vnějšími okolnostmi, které je ovlivnily. Mám na mysli především příkazy, které byly vydány na konci první etapy, které jsem přijal s nelibostí a které jsme respektovali. Nakonec potkal mého teamového kolegu na prvním místě stejně defekt. Je škoda, že události z trati ovlivnily konečný výsledek, ale to je částí automobilového sportu.

Chci poděkovat teamu Citroen Racing, že nám opět poskytl skvěle připravený vůz. To, že jsem měl ve voze dobrý pocit, je dalším důkazem kvality práce Citroenu. Děkuji rovněž Météo France za dobré rady v pátek; přesnost jejich předpovědí nám dovolila získat výraznou výhodu před ostatními posádkami. A na závěr velký dík našim špionům, Alexandrovi Bengué a Caroline Escudero, se kterými spolupracujeme od Monte Carla 2009. Na Rally Deutschland to není snadná role. Je tam hodně vytahaného materiálu, trať se v různých úsecích hodně mění. Informace, které dostáváme, jsou tedy velmi důležité.

Příští týden nás čeká Rally Austrálie. Trať je zcela nová ve srovnání s minulostí a žádná z posádek nebude mít výhodu její znalosti. Jako obvykle se budeme co nejvíce snažit, abychom zasáhli do bojů na čelných místech.

Nashledanou

Seb

Komentářů celkem: 33
5. 9. 2011 17:24
0 0
Myslím, že Moose měl na mysli hlavně změnu přístupu k Prokopovi po příchodu Ogiera do JWRC, což je věc, se kterou se Martin myslím ani nijak netajil. Do té doby bezvadně fungující spolupráce se najednou nějak zadrhla.

Jinak Ogierovi se určitě nedají upřít jezdecké kvality a asi je opravdu jediný koho by se Seb starší měl bát. Nicméně moje sympatie si "Oži" teda rozhodně nezískal a asi jen tak nezíská.
5. 9. 2011 20:42
0 0
Sice jsem nikdy nebyl nějaký velký fanoušek Loeba, ale vždycky se mi líbilo, jak to má v hlavě srovnané a jaký dokáže mít nadhled. V tomto se mu Ogi asi nikdy nevyrovná...
5. 9. 2011 21:48
0 0
myslel i nemyslel jsem to tak smajlík - to že Frantíci budou chtít na špici frantíka, to se asi dá čekat, já měl namysli přímé nesportovní chování jeho teamu. Alespon mne to nesportovní přijde. Ale říkat o co go tady nebudu, to se na mne nezlobte. Prostě to vůči Martinovi nebylo fér a tečka.
5. 9. 2011 23:16
0 0
hobit: souhlasím. Dodám, že hned po Německé rally měl být údajně Ogi pozván na kobereček od vedení Citro, aby vysvětlil své chování, on naproti tomu chtěl vědět(a kdo skoukl reportáž z Německa na ČT 4, tak ví, že na to narážel), jestli má Loeb v nové smlouvě, že je tovární jednička s výsadním postavením.
Ogi má vedle Loeba velmi těžké postavení i kvůli tomu, že je to jezdec mimořádných kvalit a po jeho výkonech v letošním roce si opravdu kladu otázku, jestli letošní Loebův titul(ještě ho ovšem nemá) není poslední. Taky by mě zajímalo, co by Wilson poradil Quesnelovi, jak si zjednat pořádek v týmu, když před pár měsíci prohlásil, že by to on vyřešil velice jednoduše. Držet na uzdě takovéhle dva rafany, kteří bojují mezi sebou víc, než s konkurencí a aby tím netrpěly týmové zájmy, to si myslím je docela tvrdý oříšek. Každopádně je to koření letošní sezóny a asi i té příští.
6. 9. 2011 06:56
0 0
Nevím, jak Vám, ale mě to začíná připomínat rivalitu z F1 přelom 80. a 90. let. Senna vs Prost!!!
6. 9. 2011 07:58
0 0
"Chlapečku, omluv se babičce, že si jí polil benzínem a zapálil..." smajlík Aneb autorem originál článku je tiskové oddělení Citroen Sport a Ogierův je na něm tak maximálně podpis... smajlík
6. 9. 2011 09:16
0 0
Vzpomínám si na týmovou režiji v Subaru kdy měl zpomalit Colin. Ti mu museli skočit do cesty a stejně ho nezpomalili smajlík. Stačí si tu pročíst ten jeho seriál a člověk musí uznat, že byl možná ještě horší než Ogier. Úspěšní lidé mají aroganci v sobě, jinak by se nikam nedostali. Mně ale na malym Sebovi spíš vadí ten disrespekt vůči osobnostem tohodle sportu.
6. 9. 2011 09:33
0 0
Mnoho úspěšných lidí má v sobě jistý díl arogance, ale abych nechodil daleko, u Seba Evo I. a "šíleného vikinga" jsem ji oproti Ogierovi víceméně nezaznamenal. smajlík
7. 9. 2011 00:04
0 0
ukazte mi prosim kdy je ogier arogantni! verit si neznamen aaroganci...typicka ceka vlastnost. byt ze vseho a z kazdeho posraty a kdyz nekdo jde za svym a nedrzi hubu a krok tak je arogantni.
7. 9. 2011 09:35
0 0
minimálně mu chybí dostatečná loajalita k zaměstnavateli.
7. 9. 2011 11:57
0 0
je to sporny...je to proste sport o uzke spicce, a bud na ni mas a pak ji ukazujes a nebo chces ukazat a nebo se drzis a modlis aby te v teamu jeste chteli za 4-5 mista .))) jako se klepou kluci u fordu mozna i oba nebo hlavne hirvo.
je to 10000 omlete ale sordo byl tak loajalni az mu tu loajaluti citroen pekne natrel.
ohledne chovani jak nekdo pise co se tyka prokopa...nebudu komentovat, nebot si myslim, ze z vetsi casti do toho lita pocit, ze prokop mel mit sedacku, protoze cesi si to mysli. ja nevim co bylo za chovani prokop x ogier...ale jestli je nekdo nasranej ze mu vyfoukl neco co si tady jen mozna nekteri snili...no tak pardon. ale to je moc. verim tomu, ze by nikdy nebyl prokop i kdyby dostal tu sanci tak dobry jako je ogi...uz jen z toho titulu, ze by si beztak sedl pred celym citroenem na zadek a loebem a byl by happy ze je tam.
myslim si ze, si vydobil velky respekt i u samotneho citroenu...ten ho muze vyhodit...ale sam ho nechce vyrazit...mel by strach. loeb je otazka letosniho roku mozna jeste pristiho...kdo vi. ogier kdyby odesel...tak by jsite rad poskytl luxusni informace o ds3 a jeho jezdecky um by byl pro citroen zaktez nebezpecny...myslim si ze v pripade vypovedi by ford i VW opet mile ran nahodil lukrativni nabidky...
7. 9. 2011 13:57
0 0
meca: s tím, co jsi teď napsal nemůžu nesouhlasit. Fungovat vedle Loeba musí být nesmírně psychicky náročné, pokud je jezdec o něco horší, není problém, problém je teď, když je Ogier téměř srovnatelný a chce a má na to vítězit(alespoň za stávajících sportovních regulí-šoto!). Citroenu nezbývalo nic jiného, než podepsat Loeba, protože ten ještě chtěl jezdit a pustit ho jinam z mnoha důvodů prostě neexistovalo. Na druhou stranu si jsou dobře vědomí toho, že Loeb už je na konci kariéry a Ogiera nutně potřebují. Sám Ogi ještě trochu času také potřebuje, aby byl "dokonalý", ale příští rok bude ještě silnější, než dnes a navíc zatím nemají vyřešenou adekvátní dvojku do týmu, což je momentálně asi největší problém(i když plán nepochybně mají). Loeb má smlouvu na dva roky s tím, že pokud bude chtít odejít po příští sezóně, bude moci. Uvidíme, jak se s tím vším dokáží v Citroenu popasovat.
7. 9. 2011 15:12
0 0
milin: jj...konecne nekdo rozumnej .)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!