Barumka: Dunovský slaví titul, Vladyka třetí mezi hondami

Tradičním vrcholem sezony byla pro Sparrow racing team domácí Barum Czech Rally.

Tradičním vrcholem sezony byla pro Sparrow racing team domácí Barum Czech Rally. Na letošní jedenačtyřicátý ročník, který byl opět zařazen kromě českého šampionátu také do prestižních seriálů IRC a mistrovství Evropy, vyslal zlínský přípravce sedm soutěžních speciálů. Do cíle nedorazili pouze Egon Smékal po problémech s palivovou nádrží a Jan Kulajta kvůli trojitému defektu jeho Hondy Civic 1.6 VTi.


Foto: Pavel Kacerovský

Prim v kategorii dvoukolek a skupiny A hrála opět posádka Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský a Petr Machů, která měla před startem teoretickou šanci na zisk titulu mistrů republiky. Poděbradský pilot sice nefiguroval od úvodních kilometrů na stupních vítězů, přesto se bezpečným a zároveň rychlým tempem postupně propracoval až mezi absolutní špičku jezdců za volanty vozů s jednou poháněnou nápravou.

Kromě upadlého šteftu levého předního kola v průběhu první etapy absolvovali Dunovský a Machů letošní Barumku bez problémů a dokázali držet tempo se všemi zahraničními piloty. Výsledkem bylo 28. místo absolutně a druhé ve skupině A, třídě 5 i kategorii 2WD se ztrátou 17,7 sekundy na Itala Stefana Albertiniho (Renault Clio R3). Především ale mohli slavit kýžený mistrovský titul ve skupině A i dvoukolkách, protože jejich největší rival Jan Černý musel odstoupit kvůli poruše palivového čerpadla.

„Jsme rádi, že se nám dařilo po celou soutěž držet se předem stanovené taktiky. Tlačili jsme jen tam, kde jsme sami chtěli a potřebovali, přitom nám od jízdy na hraně zbývala ještě velká rezerva. Absolutorium zaslouží mechanici a celý Sparrow racing team, protože auto fungovalo skvěle, a když už se nějaký problém objevil, tak ho perfektně vyřešili. Jediný nedostatek bylo nastavení zadní části vozu, které se ukázalo jako ne úplně ideální, ale místo experimentování jsem se rozhodl tomu přizpůsobit styl jízdy. Zvýšená opatrnost tentokrát přinesla ovoce,“ uvedl po skončení Barum Czech Rally Zlín Václav Dunovský a dodal: „Soutěž celkově probíhala bez zádrhelů. Jediné ztráty jsme nabrali na obou Semetínech, a to v naprosto stejném místě – poprvé jsme byli venku a podruhé dělali hodiny. Celková ztráta byla asi půlminutová. Sobotní rychlostní zkoušky jsou bomba, tedy až na totálně destruktivní Biskupice. A hlavně – takoví fanoušci, jako na Zlínsku, nejsou nikde. Tam je prostě atmosféra, která každého pohltí.“


Foto: Pavel Kacerovský

Štěstí v neštěstí měl při své domácí soutěži zlínský pilot Citroënu DS3 R3T Egon Smékal, jehož opět navigoval David Šmeidler. Přestože jezdec dokázal před startem ve spolupráci s mechaniky Sparrow racing teamu auto vyladit tak, že s ním zvládl zajíždět konkurenceschopné časy, do cíle nedorazil.

Celou první etapu se Smékal a Šmeidler pohybovali mezi šestým až osmým místem ve třídě 5 jako nejrychlejší dvojice s „DS3kou“. Do večerního servisu po devátém měřeném úseku přijeli s více než pětačtyřicetisekundovým náskokem na Poláka Jaroslawa Koltuna a do druhé etapy mohli odstartovat jako jedenačtyřicátí absolutně. Technika však byla proti – nádrž Smékalova citroënu se natlakovala a začala se postupně propalovat o výfuk. Chybělo jen pár milimetrů a nový soutěžní speciál mohly zachvátit plameny. Proto bylo rozhodnutí o tom, zda v neděli pokračovat nebo ne, zcela jednoznačné…

Jediným zástupcem Sparrow racing teamu ve třídě 3 byla posádka Patrik Rujbr a Richard Nesvadba. Těsně před startem soutěže však zastavila jejich Mitsubishi Lancer desáté evoluce závada motoru – při úterním funkčním testu prasklo těsnění pod hlavou. Všechno se naštěstí stihlo včas nachystat, na shakedownu byl ještě agregát doladěn a Rujbr mohl do náročné Barumky odstartovat. Díky spolehlivému výkonu projela dvojice v barvách týmu KRTZ bez problémů všemi rychlostními zkouškami a závod dokončila na 46. místě absolutně a třináctém ve třídě.


Foto: Pavel Kacerovský

S osvědčenými Hondami Civic 1.6 VTi odstartoval do letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín čtyřlístek domácích pilotů. Nejlépe se dařilo Danielu Vladykovi s Lukášem Vyoralem, kteří se sice po druhém průjezdu Biskupicemi propadli na třetí místo, ale bronz si udrželi až do cíle. I přes několik krizových situací pramenících z velké snahy dohnat Blaťáka s Koblihou bohužel Vladyka nedokázal svoje rychlejší soupeře dostihnout, a tak pro něj bylo poslední místo na stupních vítězů úspěchem. Za svými zády totiž nechal posádku další týmové hondy Jan Březík – Pavel Šivic, které po projetí fotobuňkou poslední erzety nadělil v součtu časů 24,2 sekundy.

Smolně skončila premiéra na Barumce pro Roberta Kořistku s Michalem Drozdem. Po čtvrtém testu byli průběžně dokonce i před Vladykou, avšak na prvním průjezdu Semetína ztratili téměř půl hodiny opravou poškozeného auta po výletu mimo trať. Přestože v první moment nemohl Kořistka s nepojízdným vozem a bez obou utržených ližin pokračovat, nakonec se mu podařilo upadlá táhla řazení namontovat a s penalizací měřený úsek dokončit. Nebýt obrovské časové ztráty, mohl reálně pomýšlet na medailové příčky.


Foto: Pavel Kacerovský

Nešťastný průběh měl šestý podnik tuzemského šampionátu pro Jana Kulajtu s Rudolfem Kouřilem. Přestože valašskomeziříčský jezdec vezl v kufru svojí hondy dvě rezervní kola, ve druhé sekci sobotní etapy udělal tři defekty a na závěrečném testu musel odstoupit. Bohužel ztratil i ochrannou ližinu motoru, a tak s poškozeným autem nemohl pokračovat ani v rámci systému Super rally.

Dalším podnikem, na kterém se představí vozy Sparrow racing teamu, bude už v závěru tohoto týdne 22. Horácká Rally Třebíč. Ze startovní rampy by měli sjet Patrik Rujbr (Mitsubishi Lancer EVO 10), Roman Martinec (Honda Civic Type R), Robert Kořistka a Viktor Mechl (oba Honda Civic 1.6 VTi).

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!