Rally del Friuli Alpi Orientali – komentář

O držiteli letošního italského titulu sice již rozhodla předcházející soutěž, nicméně šampionát tím ještě uzavřen nebyl.

7. podnik italského mistrovství, 1. – 3. září, asfalt, Friuli


O držiteli letošního italského titulu sice již rozhodla předcházející soutěž, nicméně šampionát tím ještě uzavřen nebyl. O jménu mistra se úspěšně spekulovalo snad už před vypuknutím sezóny, málokdo by si asi vsadil proti v posledních letech vražedné kombinaci Paolo Andreucci a Peugeot. Srdce italských fanoušků sice v mnoha případech bijí pro domácí značku Fiat, ale ta se již v uplynulé sezóně pomalu začala vytrácet ze scény. Na domácí půdě sice Fiat na rozdíl třeba od IRC své snahy na zisk titulu neutlumil úplně, do bojů ale letos vyrazil pouze Luca Rossetti.


Foto: www.rallylink.it

Jediného zástupce má v letošním italském šampionátu rovněž Ford a nutno dodat, že si na šesté soutěž Umberto Scandola nevedl vůbec špatně. Hned na úvodní městské zkoušce v ulicích Udine zajel nejrychleji ze všech a usadil se na čele. Otázkou bylo, co předvede někdejší tovární pilot Fiatu druhý den ráno na přetěžkých horských cestách. A Scandola dvěma nejrychlejšími časy ze tří úvodních testů zavřel ústa všem pochybovačům. Pilota Fordu nikdo ve vedení přímo neohrožoval a do RZ 5 již šel s osmisekundovým náskokem. Ten mu ale nakonec nebyl vůbec k ničemu, neboť se u Fiesty odporoučela jedna z poloos.


Foto: www.rallylink.it

Scandola tedy po famózním začátku rychle skončil a štafetu přenechal Rossettimu. Ten letos z Fiatu musí ždímat úplné maximum a ani tak to často na Andreucciho nestačí. Několikrát už letos měl mírně navrch, ale ani jednou své snažení neodtáhnul do vítězného konce. Tentokrát měl příležitost korunovaného mistra porazit na svém domácím písečku, neboť pochází právě z těchto míst Itálie. Po Scandolově smůle pilot Fiatu převzal vedení, ale rozhodně nemohl nikterak polevovat z tempa, po první etapě měl k dobru jen 7,7 vteřiny.


Foto: www.rallylink.it

Mezi nešťastníky Rally del Friuli se už na druhé zkoušce zařadil Gianfranco Cunico, který u Peugeotu 207 Super 2000 stejně jako Scandola urval poloosu. Fabio Gianfico dlouho vévodil se svým Mitsubishi skupině N, ale pak poškodil dvě kola a z této pozice se odporoučel. Ve spojení se slabším obsazením italského šampionátu pak není divu, že hned za branami pódia skončil nejrychlejší pilot s R3 Simone Campedelli (Citroën DS3). O vítězství v soutěži se mezitím rozhořel pořádný souboj, neboť hned na úvod druhé etapy Andreucci zahrozil nejrychlejším časem. Rossetti vše vsadil na RZ 10, svému soupeři tam nadělil skoro čtvrt minuty a rozhodl tím o prolomení Andreucciho vítězné šňůry. Titul sice pilot Fiatu už definitivně ztratil, ale vítězstvím se alespoň přiblížil postu vicemistra.

Pořadí v cíli:
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 1:39.39,9
2. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 +28,7
3. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +2.36,9
4. Simone Campedelli/Danilo Fappani (I) Citroen DS3 R3T +4.34,2
5. Ivan Ferrarotti/Manuel Fenoli (I) Renault Clio R3 +5.34,4
6. Marco Signor/Patrick Bernardi (I) Renault Clio R3 +5.40,1
7. Alessandro Bosca/Roberto Aresca (I) Renault Clio R3 +5.54,4
8. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) Renault Clio R3 +7.08,9
9. Marco Asnaghi/Maurizio Castelli (I) Renault Clio R3 +7.09,8
10. Andrea Perego/Mario Pizzuti (I) Mini John Cooper Works +7.14,6

Stav šampionátu: 1. Andreucci 168, 2. Rossetti 88, 3. Perico 68, 4. Scandola 63, Cunico 63, 6. Campedelli 48

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!