9. 9. 2011 16:15 − 2479× − 16

Josef Peták v Třebíči netradičně s dieselem

Příbramský Josef Peták se v tomto roce pravidelně zúčastňuje MMČR a výjimečně rallysprintů. Jednou z těch výjimek je Horácká Rally.

Příbramský Josef Peták se v tomto roce pravidelně zúčastňuje MMČR a výjimečně rallysprintů. Jednou z těch výjimek je Horácká Rally, kde odstartuje s dieselovou Škodou Fabia RS. Než se ale dostaneme k tomu, proč zrovna na Horáckou Rally vyrazí tento motoristický všeuměl s dieselovým vozem, musíme se vrátit do brzkého soutěžáckého léta, kdy jsme od Josefa Petáka četli tiskovou zprávu naposledy.

Pepa Peták prakticky od rally v Českém Krumlově bojoval se závadami motoru do svého Peugeotu 207 S2000. Podařilo se mu už tyto nepříjemné a hlavně finančně hodně náročné trable vyřešit? „Je pravda, že letos jsme moc tiskových zpráv nenapsali, protože jsme neustále řešili problémy s motory. Neustále jsme pendlovali mezi dílnou a Francií a já neměl na nic jiného ani pořádně náladu. Nakonec naše problémy vyřešila až totální přestavba motoru do úplně jiné specifikace. De facto v tom motoru nezůstal kámen na kameni. Bylo to ale hodně náročné jak na čas, tak na finance. Teď se snad dá říci, že motor funguje pěkně. V Pačejově jsme se konečně svezli tak nějak podle našich představ. Vlastní hloupou chybou jsem se v retardéru připravil o čtvrté místo a prohrál o půl vteřiny s Karlem Trněným,“ popisuje Josef Peták vleklé problémy s motorem a současně sprint v Pačejově, kde mu auto poprvé pořádně fungovalo. O něco horší to ale v Pačejově bylo se samotným řidičem. „Po pádu z kola jsem si zranil levé rameno. Mám poraněné vazy, hodně to stále bolí a víceméně čekám na operaci, kterou podstoupím po domácí Rally Příbram,“ dodává Josef Peták, který snad již tradičně zakončí motoristickou sezonu „generálkou“ vlastní tělesné schránky.

Jen pár týdnů uplynulo od Barum Czech Rally Zlín, k níž se Josef Peták ještě krátce vrací. „Barumka byla v letošním roce hodně těžká, bylo nasazeno vysoké tempo a sjelo se velké množství hodně rychlých aut a kvalitních posádek. Bohužel jsme se v sobotu nevyvarovali defektu a jedné chyby, takže nás to srazilo někam až na 84. místo, ze kterého se nám podařilo prokousat se během neděle už jenom na 30. Místo absolutně. V neděli jsem už byl spokojený, protože jsme zajížděli lepší časy a jel jsem podle svých představ.“

Když se divák, chystající se na 22. Horáckou Rally podíval do čerstvě zveřejněné startovní listiny, tak mohl chvíli nabýt dojmu, že došlo k nějaké tiskové chybě. U posádky Peták – Benešová bylo v kolonce soutěžní vůz místo obligátního Peugeot 207 S2000 napsáno Škoda Fabia RS. Samotný jezdec ale vysvětluje, že se rozhodně o tiskovou chybu nejedná, a že v Třebíči skutečně odstartuje s tímto, pro něj hodně netypickým vozem. „Dostal jsem nabídku od Pavla Pinkase, jehož tým tohle auto pronajímá. Oslovil mě proto, že chtěl slyšet nějaké poznatky k autu a popřípadě vědět, jestli se nám s tím podaří zajet nějaký výsledek. Beru to tak, že je to pro nás zase nová zkušenost, vzhledem k tomu, že už jsem řídil asi opravdu, dá se říct, kde co, tak s dieselovou Škodovkou jsem ještě nezávodil. Na nabídku jsem kývl. Zatím jsem se v tom autě svezl jenom pár kilometrů a překvapil mě velký krouťák motoru. Auto je diametrálně odlišné od toho, na co jsem zvyklý, hlavně průběhem motoru. Pro mě je úplně nejvíc zábavné například řazení ve 4tis otáčkách. V těchhle otáčkách si se mnou můj Peugeot nepovídá ani na přejezdu…:) Těším se na závod, ale moc si od toho výsledkově neslibuju. Je to určitě jen jednorázový start a chci Pavlu Pinkasovi poděkovat za tuto nabídku a za dobrou spolupráci. Na všem jsme se dohodli velice rychle a třeba mu naše poznatky pomůžou to auto dostat někam dál. Zároveň k tomuto startu patří poděkování našemu kamarádovi Vaškovi Žákovi z firmy DUR plus Zastávka, která nám finančně přispěla na tento start,“ vysvětluje svůj třebíčský start s dieselovou Škodou Fabia RS Josef Peták.

Komentářů celkem: 16
9. 9. 2011 16:371
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
9. 9. 2011 16:402
0 0
Bude to určitě pěkná podívaná,já bych ale raději hrocha viděl na dveřích bílé fabie S2K smajlíksmajlík
9. 9. 2011 17:033
0 0
Bude to zajímavé srovnání s mladým Mandíkem, který ale asi bude přeci jen rychlejší.
9. 9. 2011 18:524
0 0
Omlouvám se, ale
oslovil mně... překvapil mně... nešlo by to opravit?
9. 9. 2011 20:545
0 0
JanO, neomlouvej se, díky, chyby do tiskovky nepatří.
9. 9. 2011 22:136
0 0
Nevím, nevím dle mě je to u něho krok zpátky, ale beru, doba je složitá...smajlík
9. 9. 2011 22:227
0 0
rallyeano: Na co reaguješ? Přečetl sis tiskovku celou?
9. 9. 2011 22:278
0 0
Přečetl, a právě proto jsem to napsal a myslím to tak. Jezdec jeho kvalit, normálně na tuto nabídku nekývne a nebo se mýlím...Dle mě je to skutečně krok zpátky...
9. 9. 2011 22:319
0 0
Já nechápu jakej krok zpátky by to měl bejt? Tys to asi fakt nečet, nebo nevim. Pepa Peták by normálně pravděpodobně v Třebíči nestartoval, ale oslovil ho Pavel Pinkas, jestli by si nechtěl vyzkoušet jeho Fabii. Krok zpátky to přece nemůže bejt. On si to auto nekupuje, bude jezdit nadále se svým Peugeotem 207 S2000. Je to jen start navíc. Se složitou dobou to nemá nic společnýho, spíš naopak...
9. 9. 2011 22:3310
0 0
Píšeš, jako kdyby Pepa jezdil jen pro úspěchy a ne pro potěšení. Rally ho baví a každej start určitě rád přijme (pokud to auto nebude pro posádku vyloženě nebezpečný). A tento start bude prospěšnej pro obě strany si myslim. Pepa si zkusí něco novýho a majitel vozu dostane zpětnou vazbu.
9. 9. 2011 22:3811
0 0
Složitá doba-ještě loni nevynechal se svým autem jediný sprint...Nevím, nechci se přít, prostě mi to u něho přijde škoda, v jeho věku, je pro mě třída a to vždy na vrcholu, ale jak tu bylo psáno..., nevím jestli ho pojede někdo z těch mladších..., myslím, že pro P. Pinkase by tu službu udělalo spoustu jiných a rádo u Petyho mi to přijde jako škoda, nic víc a nic míň...i když jeho zkušenosti bezpochyby pro tento tým budou velkým přínosem
had
10. 9. 2011 08:4412
0 0
rallyeano: tak pred sezonou musel investovat to tech vyplni, plus nekolikrat se mu letos posral motor, nedivibyl bych se, kdyby ta letosni byla o dost drazsi, jak lonska ;)
10. 9. 2011 09:0713
0 0
Vůbec bych neřešil komentáře rallyeano,který jen kritizuje a evidentně vůbec nechápe věci kolem sebe. Do mě se naváží s oblibou a často,ale dnes mi potvrdil,že některé lidi je třeba brát s nadhledemsmajlík Milý rallyeano,jestli jsi to z článku nepochopil,tak Pepík na to kývl,protože ho za prvé baví poznávat jiná auta a za druhé aby pomohl Pavlu Pinkasovi např. s nastavením,atd. Rozhodně bych to neviděl jako krok zpátky a není za tím žádná finanční krize.
10. 9. 2011 09:1914
0 0
A ještě jedna věc. Tu službu by udělala spousta lidí,ale nenapadlo tě,že pokud chceš názor na auto tak nejlepší je jít za někým zkušeným? Dřív než to tady napíšeš ty tak ano,já bych to zhodnotit nedokázalsmajlík. Pro mě je Pepík naopak frajer,protože neohrnul nos a naopak ochotně pomohl. Že za to schytal kritiku mě ,a nejen mě, hodně překvapilo. Ale od tebe vlastně ani tak moc ne. smajlík
10. 9. 2011 19:0115
0 0
Možná by bylo zajimavější kdyby se tohoto úkolu zhostil sám "rallyeano" to bych mu to asi aji cvakl.Ale výsledky nulové,takže ztracená investicesmajlík
10. 9. 2011 23:3916
0 0
Hujer :smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!