První den ve znamení soubojů Mikkelsena a Kopeckého

První etapa maďarské Mecsek Rally, která je poprvé zařazena do seriálu IRC, přinesla vzrušující souboje.

První etapa maďarské Mecsek Rally, která je poprvé zařazena do seriálu IRC, přinesla vzrušující souboje, ve kterých zatím dominují vozy ŠKODA Fabia Super 2000. Na prvním místě je Andreas Mikkelsen jedoucí za tým ŠKODA UK Motorsport s náskokem 8.7 sekund na Jana Kopeckého z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Oba si též rozdělili všechna dílčí vítězství v rychlostních zkouškách – Mikkelsen byl nejrychlejší ve třech, Kopecký ve čtyřech. Třetí je Thierry Neuville na Peugeotu se ztrátou 12.7 sekund na Kopeckého, čtvrtý Loix je o dalších 11.3 vteřin čtvrtý.

Soutěž začala již v pátek úvodním městským prologem (1,2 km) v centru města Pécs, jeho výsledky se však do celkového hodnocení soutěže nepočítají. Sobotní etapa přivítala jezdce slunečnou oblohou a teploty se během dne vyšplhaly přes 30 stupňů Celsia. Celý den se poté nesl ve znamení souboje především Jana Kopeckého a Andrease Mikkelsena na vozech Fabia Super 2000. Všechny rychlostní zkoušky první etapy se jely ve vysoké rychlosti s průměrem přesahujícím 120 km/h. Tratě přitom lemují davy diváků a mnohdy se pohybují velmi blízko trati. Kritická byla situace dnes na RZ4, která se měla jet ještě jako poslední zkouška první etapy. Z bezpečnostních důvodů ji ale pořadatelé zrušili.

Jan Kopecký: „Druhá polovina první etapy byla lepší než její úvod, trochu jsme si hráli s nastavením, než jsme přišli na to vhodné. Andreas jel velmi rychle, nyní se jej pokoušíme stahovat, v neděli to bude napínavý souboj. Na trati je spousta diváků, mnohdy jsou v nebezpečných zónách, pro nás je určitě škoda, že poslední erzeta byla zrušená, máme dobré tempo.“

Freddy Loix: „Soutěž jsme rozjeli dobře, pak jsme začali ztrácet, auto je výborné, ale my musíme zrychlit, pokud chceme pomýšlet na lepší umístění. Trať je zde opravdu pekelně rychlá.“

Maďarská rally končí v neděli závěrečnými šesti rychlostními zkouškami, jež čítají 107 kilometrů.

Komentářů celkem: 6
11. 9. 2011 09:451
0 0
Honzíku, škoda, že si auto nedokážete kvalitně nastavit už po trénincích a seznamovacích jízdách. Snad sis dal ranní rozcvičku a bude Ti držet posilovač řízení.smajlík Druhé vítězství by Ti hodně zvedlo kredit.smajlík
11. 9. 2011 09:472
0 0
Á, tak už vidím, že jsi ranní rozcvičku opět odflákl, požádej kondičního trenéra, ať je na Tebe větší pes.smajlík
11. 9. 2011 11:003
0 0
To je dobrej fór... O jezdce u Škoda Motorsport se stará Jaromír Jiřík a ten má na starosti, jak kondiční přípravu, tak životosprávu. Kluci jsou v perfektní kondici a prostě ti to někdy sedne více a někdy méně. To je celé.
11. 9. 2011 11:014
0 0
Příspěvek byl smazán redakcí, děkujeme za pochopení!
11. 9. 2011 11:565
0 0
burianvlasta: jj, byl to samo fór. Kluci(stejně jako další na této úrovni), jsou i co se životasprávy a kondiční přípravy týče, těžcí profíci. Dával jsem sem např. před pár dny link na článek, jak v rámci přípravy chodí v "plné polní" do sauny a tam ještě cvičí...Kdo tvrdí, že dnešní špičkoví piloti jsou zhýčkaní, je vedle jak ta jedle!!smajlík
11. 9. 2011 13:096
0 0
Oksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!