Body pro Citroën a Loeba

Díky týmové taktice skončily posádky Citroën Total World Rally Teamu na Rally Austrálie na 10. a 11. místě.

Díky týmové taktice, která přišla ke slovu po pátečních haváriích obou posádek a následném návratu do soutěže s penalizací, skončily posádky Citroën Total World Rally Teamu na Rally Austrálie na 10. a 11. místě. Sébastien Loeb / Daniel Elena a Sébastien Ogier / Julien Ingrassia podali výkony, které pomohly týmu udržet náskok na čele Poháru konstruktérů. Sébastien Loeb si připsal celkem čtyři body, a tak tři soutěže před koncem sezony drží stále první místo v pořadí pilotů.

Po černém pátku skvělý finiš

Závěrečný den Rally Austrálie se stovkou předepsaných kilometrů začal v teplém slunečním svitu. Zahrnoval dva průjezdy dlouhé erzety Plum Pudding. Rychlá lesní trasa lemovaná velkými stromy severovýchodně od Coffs Harbour byla pro piloty velkou výzvou. Stejně jako předcházející den Sébastien Ogier a Sébastien Loeb nechtěli zbytečně riskovat a hodlali splnit hlavní cíl – dojet do cíle a co nejvíce bodovat v Poháru konstruktérů mistrovství světa. Nicméně Loeb se opět našel a zajel nejrychlejší čas v sektoru, který se využívá pro závěrečnou Power Stage. Na konci prvního kola figuroval Ogier na 10. pozici, zatímco jeho týmový kolega byl 12.

Po půlhodinové pauze v servisním parku v Coffs Harbour vyrážely posádky na stejnou porci tří rychlostních zkoušek. Vedení týmu vzalo do úvahy umístění největších rivalů v kontextu hodnocení obou mistrovství světa s tím, aby maximalizovalo šanci na nejlepší umístění v pořadí pilotů, ptalo se Sébastiena Ogiera na možnost přepustit pozici kolegovi Sébastienu Loebovi v předposlední rychlostní zkoušce. Toto rozhodnutí pak díky šesté a sedmé pozici posádek Citroënu bodově přispělo do Poháru konstruktérů.

Minimalizovat škody

Rally Austrálie zvršila Power Stage, na které mohli první tři počítat s bodovými prémiemi. Loeb zajel nejrychlejší čas a připočetl si navíc tři body. Díky víkendovému zisku 4 bodů má tak před Rally Francie na čele pořadí pilotů patnáctibodový náskok před Mikko Hirvonenem.

„Po našem pátečním vypadnutí jsme museli dělat maximum pro to, abychom neztratili mnoho bodů. Abychom získali i body do Poháru konstruktérů, řekl jsem si, že musím bezpodmínečně vyhrát Power Stage," uvedl Loeb. „Musím poděkovat technickému týmu, který udělal DS3 WRC opět konkurence schopným a umožnil nám se znovu zapojit do závodu, což bylo stejné i pro mého týmového kolegu. Tím jsme minimalizovali škody a náš cíl je nyní vyhrát v Alsasku!"

V Poháru konstruktérů má Citroën Total World Rally Team pohodlný náskok 62 bodů.

Australské stupně vítězů pro Pettera Solberga

Petter Solberg a Chris Patterson dosáhli nejlepšího umístění na Rally Austrálie ze všech Citroënů DS3 WRC – třetí místo. Petr van Merksteijn Jr. a Erwin Mombaerts v druhém voze připraveném Citroën Racing Technologies sice nebodovali mezi piloty, ale získali cenné body pro svůj tým Van Merksteijn Motorsport team.

Letos, kdy bylo centrum rally přesunuto na Coffs Coast v Novém Jižním Walesu, byl hned první den poznamenán deštěm. Tyto hrozné podmínky se staly osudnými pro řadu posádek, které vypadly. Petter Solberg a Chris Patterson byli rychlí a vyrovnaní a zúročili zkušenosti ve třetí pozici v celkové klasifikaci.

„Nevzpomínám si, jestli jsem na tak bahnitých tratích vůbec někdy jel," řekl norský pilot, který vyhrál ve Walesu při svém čtvrtém startu. „Několikrát jsem se také otočil a ztratil čas, ale zůstal jsem v závodě. Auto se dalo ovládat velice dobře, i když naše nastavení nebylo zcela ideální a nemohli jsme jet zcela naplno v těchto extrémních podmínkách."

V sobotu a v neděli se mistr světa z roku 2003 rychlostně srovnával s tandemem Mikko Hirvonen a Jari – Matti Latvala a nakonec si vyjel druhé pódium této sezony. „Během víkendu jsme se zlepšovali. Jsem rád, že jsem opět na pódiu. Na takový výsledek jsme se dlouho načekali. Že jsme opět na stupních vítězů je ohromnou odměnou pro celý tým."

Norský pilot byl třetí nejrychlejší také v závěrečné Power Stage a připsal si navíc jeden bod, což ho řadí na průběžné páté místo v mistrovství světa. Petter Solberg World Rally Team je tři soutěže před koncem sezony na třetí pozici v Poháru konstruktérů. Petr Van Merksteijn Junior a Erwin Mombaerts byli mezi posádkami, kterým se nevyhnuly problémy, když hned během prvního dne museli zastavit pro dvě píchlé pneumatiky na RZ 6. „Jeli jsme jen tak rychle, abychom zbytečně neriskovali. Zkoušku od zkoušky jsme byli rychlejší. Jsem sice zklamaný, že jsme nedojeli první den, ale díky restartu jsme byli schopní opět bodovat do Poháru konstruktérů."

Komentářů celkem: 26
12. 9. 2011 16:28
0 0
Chorda: jsem holt dobrej češtín, už se červenám

hobit, WRCkoň: ano je to absurdní, honit se celý víkend na pokraji rizika a pak přepustit vítězství nebo místo v pořadí kolegovi v zájmu týmu, ale co naděláte(u Fordů na rozdíl od Citroenu, alespoň navenek, to zvládli s noblesou).
V F1 je taktika zakázaná, tak když jenom naznačí, tak se o tom mluví. V rally zákaz není, tak se do toho týmy pouštějí čím dál více. Fanoušci? Kdo to sleduje jen příležitostně, toho zajímají max. tak výsledky, kdo to sleduje pravidelně, toho to možná štve, ale...zkuste se pro změnu vžít do role člena týmu a podívat se na věc jeho úhlem pohledu...?
Většina lidí ani neví, co se tam třeba teď dělo, ale až si půjde koupit nový auťák do rodiny a uvidí reklamy, že to a to auto, automobilka vítězí v rally, může ho to ovlivnit. Už dávno se nejezdí pro fanoušky, nakonec ti "skalní" budou fandit těm "svým" i kdyby jezdili vzhůru kolama, ale pro reklamu a prodeje. Fanoušek stejně ví, že to "nezničitelné" auto v MS má s tím z obchodu stejný akorát název, ale "masy" na to slyší. A nakonec je tady otázka, jestli taktizování, tyhle malé podvůdky, nejsou součástí závodů, copak různé počty zastávek v boxech při F1 není taktika, různí špióni na trati při rally, "kouzla" s pneumatikami(Německo, Monte) atd.,to všechno jsou takové malé podvůdky a zvládnout je kvalitně je také umění. Pravda, to co předvedly týmy v Austrálii, to bylo hodně křiklavé a možná to FIA pohne k tomu, aby se nad tím zamyslela, pokud uzná, že je to takový problém.
Fanoušek má na výběr, buď to skousne a bude sledovat dál(já tedy ano) a nebo to sledovat přestane(o čemž pochybuji) a automobilky?, ty to rozhodně nepoloží, masy jsou pro ně mnohem důležitější!!smajlík
Beg
12. 9. 2011 16:36
0 0
Ve WRC jezdí týmy. Team se rozhodne, na co (vítězství v závodě, vítězství v "konstruktérech", vítězství v jednotlivcích) a případně také na koho pojede. Citroen jede na Loeba, Ford na Mikka.

Zkuste se zeptat sami sebe, jestli by pro vás bylo lepší mít 2. a 3. místo v jezdcích, nebo mít mistra světa a k tomu třeba 15. místo. Historie si pamatuje jen vítěze ...
Beg
12. 9. 2011 16:43
0 0
P.S.: od této sezóny je i v F1 týmova strategie opět povolena. Je v platnosti dodatek o činnech, které by poškozovaly sportovní stránku, ale to se týka jen umyslného vyřazeni protivníka či podobných věcí. V rallye se toto dá srovnat maximálně s úmyslným zpomalením a prášením soupeřům a toho snad nedočkáme, protože to by dle mě byla týmová strategie, která by si zasloužila zákaz. Samotné pouštění je dle mě naprosto v pořádku.
12. 9. 2011 18:18
0 0
Taky si myslím, že se tady řeší něco, co řešení nemá a ani si snad nikdo kromě několika fanoušků nepřeje, aby se něco měnilo. Dokud tam budou týmy, tak bude týmová strategie a týmový režie. Ta režie je i v jiných věcech, ale není třeba na první pohled tolik vidět. To fanouškům nevadí? Pokud tým například určí týmovou jedničku, tak to je taky jasná týmová režie.
Pokud tady někdo píšete o tom, že se někdo honí o vteřiny a pak někde stojí díky týmové režii, tak je potřeba si uvědomit, že režie se dá použít jen díky tomu, že je ten někdo někde vpředu. Pokud by závodník jel vzadu a nehonil se o ty vteřiny, tak se těžko bude režírovat.
Jinak nespokojeným s týmovou režií doporučuji založit nějaký finanční fond ze kterého se budou vyplácet jezdci, kteří se nenchají ovlivnit režií nebo se z fondu bude přispívat na šéfy týmů, kteří nedostanou potřebné peníze od fabrik, protože budou druzí ale hrdí, že nerežírovali.
12. 9. 2011 18:25
0 0
Naštěstí to někteří chápou.
Jinak se u každého zaměstnavatele hodně cení loajalita. Vybodnout se na nějaké týmové rozhodnutí se může v budoucnu hodně vymstít. Třeba Sordo neměl žádnou šanci, ať se to někomu líbí nebo ne. Loeb byl na vrcholu a francouzi "tvořili" legendu. Situace, kdy Loeb pomalu končí a z8rověň se objeví někdo opravdu moc rychlý a navíc opět francouz, to je opravdu něco jiného.
12. 9. 2011 21:00
0 0
Chlapci nehádejte se.Taktizování bylo a bude,a stejně budeme stát u trati a kochat se.Stejně jednou ,dvakrát za rok sedneme do auta a zajedeme se na ty střelce s WRC,IRC,SWRC a atd podívat.Ten sport prostě milujeme a to je hlavní. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!