Jan Dobeš - eWRC.cz
15. 9. 2011 09:51 − 3019× − 19

Seriál virtuálního závodění Team Rally odstartoval

Čest zahajovat nejpopulárnější pohár v České Republice měl tým Kizz-me a manažer Petr Pajer se svými pomocníky připravil opravdu náročnou rally.

Seriál virtuálního závodění Team Rally odstartoval do své páté sezony a jezdci koncem srpna změřili své síly na prvních erzetách nového ročníku. Čest zahajovat nejpopulárnější pohár v České Republice měl tentokrát tým Kizz-me a manažer Petr Pajer se svými pomocníky připravil opravdu náročnou rally.

Asfaltové úseky čítaly necelých 163 měřených kilometrů a do dvou etap se vešlo celkem 24 ostrých testů. Nechyběly ani divácké superspeciálky na stadionech, ale prim hrál uskákaný asfalt a úzké cestičky středních Čech. Program byl opravdu nabitý a závěr první etapy se jel dokonce v noci. Počet přihlášených posádek se zastavil na čísle 238 a všichni se už nemohli dočkat soubojů na trati. Pojďme si tedy přiblížit průběh Kizz-me rally 2011.

V královské kategorii WRC byl hlavním adeptem na vítězství Pavol Spišák z Frontline rally teamu. Loňský vítěz této třídy měl ale zdatné soupeře a mezi favority se zařadili například domácí Vojta Uhlíř, asfaltový specialista Jirka Jarotek z Monteku nebo René Dohnal z Anvelu. Výborně začal Martin Zvěřina z nově vzniklého týmu Fusion Racing. Několikrát se s Pavolem vystřídali ve vedení a po první sekci rychlostních zkoušek je dělilo jen 7 vteřin. René Dohnal na třetím místě už ztrácel téměř 40 sekund. O čtvrté místo těsně bojovali domácí Vojta Uhlíř a Jirka Jarotek. Jezdci Monteku ale vystavila stopku technika hned na další, v pořadí šesté, erzetě. Druhá polovina první etapy zahrnovala dvakrát průjezd hrbolatými Mlýnky a navíc se dojíždělo až za tmy. A právě na předposlední noční zkoušce se musel s dobrým výsledkem rozloučit Martin Zvěřina, který havaroval z druhého místa. Za vedoucího Pavola Spišáka se tak posunul René Dohnal, který o stříbro bojoval s Vojtou Uhlířem. Skvělý finiš předvedl Martin Bujáček z Iridia a posunul se na celkové čtvrté místo s nepatrnou ztrátou na bednu. První pětku uzavíral Jakub Řezníček v modro-černých barvách Fido týmu a s minimálním odstupem za ním figurovali Petr Tauš a Ondra Babák. Nejrychlejší desítku doplnili po první etapě Martin Kožíšek, Martin Dorotka a Petr Fix z Nexusu.

Ani druhá etapa nebyla o nic lehčí a čítala celkem 4 sekce rychlostních zkoušek. Pavol Spišák do ní vstupoval s náskokem téměř dvou minut a tak se bojovalo hlavně o další pozice. A byl to pořádně ostrý souboj, protože druhého a sedmého dělila pouhá půlminuta. Na 16. erzetě si polepšil o jedno místo Jakub Řezníček a o dvě zkoušky později už figuroval dokonce na třetím místě. Na 20. erzetě označkoval svůj focus o strom René Dohnal o propadnul se ze druhého místa na čtvrté. Hned v následujícím testu ale zabral a vybojoval jedno místo zpět. Před závěrečnou sekcí si stále s přehledem držel vedení Pavol Spišák. Na druhém místě se usadil Vojta Uhlíř a v těsném závěsu za ním bojovali René Dohnal a Kuba Řezníček. Ani poslední zkoušky nezměnily nic na dominanci Pavola Spišáka a do Frontlinu míří první zlatý věnec. Výborný výsledek v podobě druhého místa si z domácí rally odváží Vojta Uhlíř a boj o bronz nakonec vyhrál Jakub Řezníček. Na René Dohnala zbyla nepopulární bramborová medaile. S větším odstupem následovali Ondra Babák a Martin Kožíšek. Sedmou příčku vybojoval Martin Dorotka před Ivanem Šmidrkalem. První desítku uzavírali Petr Fix a Maty Honzek.

Pořádná konkurence se letos sešla ve třídě S2000. Prvenství z minulých ročníků obhajuje Štefan Spišák z Frontonu. K tradičním pronásledovatelům Milanovi Ostrovskému a Janu Reslovi se nově přidali i Jakub Hoffmann nebo loňský vítěz ze třídy A8 David Hrbáček z KC Motorsport. A tyto posádky figurovaly na špici hned od prvních ostrých kilometrů. V servisu po první sekci byl na čele Štefan Spišák o 15 vteřin před Kubou Hoffmannem z nově založeného týmu BF Goodrich. Následovali David Hrbáček, Milan Ostrovský z HSF a Honza Resl ve žlutočerných barvách Iridia. Postupně se boj o první místo zúžil pouze na dva jezdce. Na konci první etapy dělilo Štefana Spišáka od Jakuba Hoffmanna pouhých 6 sekund. Třetí David Hrbáček už ztrácel na vedoucí duo přes padesát vteřin a podobnou ztrátu měl i čtvrtý Milan Ostrovský. Jen těsně za Milanem figuroval na páté pozici Jan Resl. Ostré boje se odehrávaly i na konci první desítky. Jan Morávek z Nexusu držel na šestém místě nepatrný náskok před Mírou Krystýnem a Adamem Nezvalem. Příliš nezaostával ani domácí David Žák, který se prokousával nahoru hlavně ke konci etapy. Desáté místo patřilo Lukáši Večeřovi z IF Motorsportu.

Druhá etapa slibovala pořádné drama a diváci se rozhodně nenudili. Už na 15. RZ stáhl Jakub Hoffmann svou ztrátu na necelou sekundu. Na devatenáctém měřeném testu se vyhoupl na čelo a rozhodující krok k vítězství udělal výhrou na 20. erzetě, kde porazil svého rivala o téměř 8 vteřin. Nepatrný náskok si Jakub udržel až do cíle a může tak se svým týmem slavit premiérové vítězství. O třetím místě nebylo pochyb a bronz si připisuje David Hrbáček. Napínavý souboj svedli o konečnou čtvrtou pozici Honza Resl s Milanem Ostrovským a nakonec byl o necelých 7 sekund rychlejší jezdec Iridia. Pro šesté místo si dojel celkem s přehledem Jan Morávek. Hodně rychlý byl ve druhé etapě domácí David Žák a pro Kizz-me vyjel body za sedmé místo. První desítku uzavírali Míra Krystýn z KC Motorsport, Adam nezval z HSF a Honza Turek z BF Goodrich.

Lukáš Útrata, Jirka Petera jun., nebo nově příchozí do této třídy Pavel Novotný, byli hlavními aspiranty na vítězství mezi produkčními vozy. Na svou loňskou převahu navázal Jirka Petera jun. Po druhé etapě se dostal do čela a postupně navyšoval svůj náskok. Hlavně první průjezd Šumburkem se mu povedl, když ostatním soupeřům nadělil přes 20 sekund. Nedařilo se naopak Lukáši Útratovi z Iridia, který po vyhrané superspeciálce několikrát chyboval a propadl se pořadím. Po první sekci se na stříbrném postu usadil Víťa Drábek z Frontlinu těsně před Mírou Sudickým. Čtvrtý byl Pavel Novotný z Monteku a o necelou sekundu za ním figuroval Marek Peter. Do konce první etapy i nadále určoval tempo Jirka Petera z RBR Generation týmu. Přituhovalo v boji o druhé místo. Do tempa se dostal Pavel Novotný a po první části byl nejrychlejším ze zbytku pole. Jen těsně za ním ale skončil Víťa Drábek a příliš nezaostával ani Míra Sudický z IF Motorsportu. Z první pětky vypadl Marek Peter a klesl až na osmé místo. Rychlejší byli Roman Škrabal, domácí Honza Lehečka a také Lukáš Valenta. Do desítky se dostali ještě Miroslav Kovaříček a Miroslav Zemek.

Ani ve druhé etapě jezdci nepolevili z nastoleného tempa. Hlavně boj o druhé místo byl pořádně napínavý, když všechny tři jezdce dělilo méně než deset vteřin. Na dvacáté rychlostce se posunul na stříbro Víťa Drábek a svou šanci už nepustil. Pavel Novotný se musel spokojit se třetím místem a na Míru Sudického zbyla čtvrtá příčka. První pětku uzavíral Lukáš Valenta z Šopa motorsport, který se postupně prokousával pořadím. Čest domácím zachraňoval Honza Lehečka. Šesté místo je jeho nejlepším výsledkem kariéry. Za ním se seřadili Miroslav Kovaříček a Michal Šenk. První desítku doplnili ještě Michal Zemek a Martin Přerovský. Pro zlatý věnec si ale s velkým přehledem dojel Jirka Petera a v nových barvách RBR Generation týmu se uvedl opravdu na výbornou.

Ve třídě S1600 vlétl do závodu pořádně zostra Petr Pajer. Bouřlivě podporován domácím publikem se ujal vedení a vypadalo to na úspěšný vstup do sezony. Na 10 RZ ale chyboval a nabral velkou ztrátu. Po úvodním dnu nakonec uzavíral až první desítku. Pořadí se měnilo prakticky po každé erzetě. V první sekci byli za Petrem Michal Streit z týmu Fist a těsně za ním Dennis Zeťák z Frontlinu. Do první pětky se vměstnali i Jiří Frištenský a Michael Vaňhara. Postupně se rozjížděl také Jakub Mikšovský a nakonec se jezdec Iridia prodral až na druhé místo za Michala Streita. Stupně vítězů po první etapě doplňoval Dennis Zeťák. Za nimi byli už s větším odstupem Jiří Frištenský a obhájce titulu Karel Nývlt.

Rozestupy napovídaly, že bojovat se bude ve druhé etapě hlavně o stříbro. Hned na druhé erzetě dne ale chyboval do té doby vedoucí jezdec Michal Streit a svůj vybudovaný náskok ztratil. O deset vteřin se posunul do čela Kuba Mikšovský z Iridia. Stejná erzeta byla osudná i pro Dennise Zeťáka, který odstoupil po havárii ze třetího místa. Jirka Frištenský se rázem ocitl na bedně, ale musel odrážet útok Karla Nývlta. Na dostřel byli i Pavel Steiner s Michaelem Vaňharou. Stíhací jízdu přehnal domácí Petr Pajer a v půlce etapy po havárii odstoupil ze sedmého místa. První desítku doplnili Tomáš Polák, Peter Lilge, Michal Nodes a Lukáš Hudeček. Další zvrat přišel na 21. RZ, kde ve vysoké rychlosti havaroval Jakub Mikšovský. Posádka byla nezraněna, ale sen o vítězství se rozplynul. Michal Streit už svou šanci nepustil a vybojoval letošní první triumf. Skvělým závěrem se dostal na konečné druhé místo Pavel Steiner z Fusion racing a bronzový věnec si odváží Karel Nývlt. Čtvrtou příčku uhájil jen těsně před Jirkou Frištěnským Michael Vaňhara z Anvelu. Dobrý výsledek pro Fusion podtrhl šestým místem Tomáš Polák. Následovali Michal Nodes, Peter Lilge, Lukáš Hudeček a nejrychlejší desítku uzavíral Martin Pavlík.

Poslední vypsanou třídou byla tradičně skupina A8. Loni mezi historiky probíhaly opravdu vyrovnané souboje a ne jinak tomu bylo i při Kizz-me rally. Úvod nejlépe vyšel Martinu Jilemnickému, který byl na zdejších záludných tratích doma. Po první sekci byl nejbližším pronásledovatelem Tomáš Jarolímek z CRF rally týmu a na třetí místo se po vlažném začátku dostal Karel Kuncl. Překvapením byl Milan Spurný z BF Goodrich týmu na čtvrtém místě a nejrychlejší pětici uzavíral Dan Krčma. Nedařilo se naopak Ferrymu Valentovi, který byl až na konci druhé desítky. Na osmé erzetě zatáhl Karel Kuncl a dostal se za Martina Jilemnického na druhé místo. Tomáš Jarolímek se musel spokojit se třetím místem po první etapě. Na zbylých místech byla pořádná mela a jako čtvrtý z ní vzešel Daniel Krčma hájící barvy HSF týmu. Za ním s 20ti vteřinovou ztrátou figuroval Ludvík Kala z týmu Blue Devil. Další minutu zpátky byl na šestém místě Adam Burýsek těsně před Davidem Pelánkem. Desítku doplňovalo trio Láďa Barvík, Vít Březanský a Míla Duda.

Druhou etapu začal opět ve svižném tempu Martin Jilemnický. Vydrželo mu to ale jen do 20. RZ. 400 metrů před cílem dostal smyk a svou Lancii musel odstavit nepojízdnou v lese. Dobře se naopak vyspal do druhého dne Tomáš Jarolímek a postupně ukrajoval z náskoku Karla Kuncla. Na devatenáctém měřeném testu se před něj dostal, ale nedobržděná odbočka o dvě erzety později znamenala velkou ztrátu a konec nadějí na vítězství. Karel si už vítězství pohlídal a do RBR Generation týmu míří plný počet bodů. Tomáš Jarolímek se musel spokojit se stříbrem a na bednu vystoupal ještě vyrovnaně jedoucí Daniel Krčma. Ve druhé etapě se dařilo Láďovi Barvíkovi z Anvelu, který se posunul na konečnou čtvrtou příčku. O necelých 10 sekund za ním skončil na pátém místě Ludvík Kala. Premiérové body pro Montek si připsal na šestém místě David Pelánek a sedmý byl klasifikován Adam Burýsek. S osmou pozicí v cíli rozhodně nebyl spokojen František Valenta. Do desítky se vešli i Vít Březanský a Míla Duda.

Kizz-me rally byla opravdu náročnou zkouškou na úvod nové sezony. Jednotlivé týmy odkryly naplno své trumfy a dočkali jsme se i nejednoho překvapení. Celkově se nejlépe vedlo týmu Frontline. O dva body méně získali borci z RBR Generation rally týmu a na třetím místě se umístil Montek Motorsport.

Další pokračování už je připravené a od 18. 9. vyjedou první posádky na premiérovou Anvel rally. Tentokrát na ně čeká šotolina a určitě se můžeme těšit na další krásné souboje.

Ohlasy v cíli:

Vojta Uhlíř (2. místo WRC): „ jde se slavit, vážení! Řezňa jel moc hezky a měl jsem co dělat, abych ho za sebou udržel. Gratulace všem co dojeli. Tohle je pro mě životní výsledek, navíc na domácí rally. Díky Kizz-me!“

Jakub Hoffmann (1. místo S2000): „neskutečný boj i na poslední RZ. Štefane, díky moc za super boj, bylo to velké oživení a moc pěkně jsem si při premiéře zajezdil. Díky všem i Davidovi, jel super“

Pavel Novotný (3. místo N4): „snažil jsem se držet před Mírou a to vyšlo. Co je jisté, že bedna bude, ale ještě si počkám s jakou příchutí. Jirka je na asfaltu nedostižný, gratulace. Nepříjemný asfalt je za námi a už se těším na šotolinku.“

Pavel Steiner (2. místo S1600): „tak druhá etapa vyšla podle představ, ale pořád byla tréma z prvního podniku. Je to snad poprvé, co jsem dojel první podnik v TR.“ Karel Kuncl (1. místo A8): „no tak to jsem nečekal. Druhou etapu jsem chtěl jet trochu svižněji, ale prostě jsem si nedokázal poručit. Martin a Tomáš byli o poznání rychlejší, já pouze využil na maximum hyena tactic.“

Průběžné výsledky Team rally:

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 19
15. 9. 2011 14:12
0 0
dvoulitry jsou hodně našlapané smajlík letos to štefan nebude mít tak lehké, jak loni smajlík btw. kdy bude video?
15. 9. 2011 15:43
0 0
Tak pokud vím co bylo i na foru tak video nebude z každé soutěže ale cca po třech závodech bude video z těch tří odjetých podniků , mno doufám že to Štefan nebude mít lehké
15. 9. 2011 17:04
0 0
Moc hezky sepsaný souhrn naší domácí rally..
Díky za to smajlík
Kizz-me WRT smajlík
15. 9. 2011 19:53
0 0
cože? po třech soutěžích? smajlík ježiš, to su lempli smajlík
16. 9. 2011 10:51
0 0
Pane "kolego", máte možnost zapojit se do práce a udělat vše rychleji, lépe a kvalitněji. V práci se nikomu nebrání...smajlík
16. 9. 2011 11:44
0 0
K.Arno.. Taky jsem chtěl po přečtení komentáře reagovat, ale když jsem tady Pana Jana Kryglera ani nenašel v TR startovce, tak jsem jen mávnul rukou a pomyslel si své.. smajlík
smajlík
16. 9. 2011 11:58
0 0
Petře mě fakt takovíto vytáčí jak vrtuli. Nic nedokáží a jen do ostatních ryjí a flamují.
16. 9. 2011 13:02
0 0
Vítej ve světě reality, já to znám už takových let smajlík
16. 9. 2011 22:31
0 0
Flamují? Nadnesená kritika způsobená chvilkovou mánií do nečeho nového, a chlapci opět nechápou… Vůbec bych tu neměl nic psát, ale jsem holt čech smajlík Ty řeči typu „tak nekecej a něco udělej“ opravdu zbožňuju… klidně udělám, když řeknete co smajlík Ale jsem na pluginu nový, a zatím se porozhlížím… Fakt se omlouvám, že mě ty videjka tak zajímají, jsem prostě jen tupě fascinován českými tratěmi... Btw. vždycky jsem si myslel, že lidi, co se o plugin starají, nebo jsou nějací pomocníci admina, se snaží přilákat co nejvíc lidí na to „své“, ale holt když není čas, tak není čas. Jen nechte plugin chátrat, maďaři a francouzi to jistě uvítají smajlík
16. 9. 2011 22:33
0 0
že jsem tak smělý, jak to je s caradminem? našel se už někdo, nebo to taky necháváte napospas?
17. 9. 2011 07:39
0 0
Ne, nikdo se nenašel. Toto místo je stále volné. Máš příležitost.
17. 9. 2011 09:06
0 0
_WRCař_: Čeká se na toho správnýho srdcaře....WRCaře.
17. 9. 2011 11:25
0 0
no a co to obnáší? jak má člověk začít?
17. 9. 2011 13:03
0 0
Co CarAdmin obnáší ? Dělání fyzik pro nové auta a přidávání aut na plugin , ale hlavní je ta výroba fyzik smajlík a až tak jednoduché to nebude
17. 9. 2011 14:43
0 0
zajímavé, že od doby, co není CarAdmin tam přibylo nejvíce aut :D Kuba toho měl holt moc no smajlík jinak TR super, už se těším na další podnik, snad to bude bez SR, vloni mi blbnul volant, letos můj mozek asi smajlík GL všem smajlík
17. 9. 2011 15:39
0 0
tos mě Kubo nepotěšil smajlík to jediné jsem nechtěl, aby mi někdo řekl smajlík caradmin by potom měl být logicky ten, kdo modely dělá, popř. si umí perfektně nastavit auto a adekvátně s ním dojíždět na prvních místech, což není můj případ smajlík hlavně to chce asi studium toho, jak fyziky fungují, a to je fakt v mém případě na prd, když jsem si začal nastavovat auto poprvé tak před dvěma třema měsícema... ale výmluva to není. Je to o snaze a přístupu. (a o tom, aby byl člověk technický typ, bohužel smajlík ) Můžu se zeptat, kdo doposavad přidával na plugin nové modely?
17. 9. 2011 18:25
0 0
Kde je více fotek
...díky smajlík
17. 9. 2011 19:31
0 0
Bohužel se doposud webmasterovi nepovedlo rozchodit fotogalerii pro letošní ročník
17. 9. 2011 23:00
0 0
WRCař mno celkem nesouhlas car admin dělá trošku něco jiného smajlík , nejde tam o nastavení auta , ale řídíš se podle nějakých určitých tabulkama a čísel které zadáváš a vytváříš z toho fyziku smajlík která potom se potom testuje jestli vše funguje správně , nejde o nastavení jen se řídit tabulkama , jednou mi to psal Kuba , mno a jestli myslíš historii který se jako poslední dávali tak to snad dával Kuba ale fyziky jsou od francouzů tk že né naše , mno moděláři dělaj sice fyziky aby se mohlo s autem projet ale náš plugin má určité věci které musí být podle reality a to jsou ty tabulky s číslama pro dělání fyziky tak že asi tak smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!