Jak jsem se svezl v závodním Subaru Impreza STi
Toto je zážitek jednoho fandy, který odmalinka snil o tom, že jednou usedne do takového rally speciálu, na který byl odsouzen dříve se jen dívat u tratí rychlostních zkoušek… 26.srpna jsem měl tučným písmem zablokovaný pátek. Nevím jak jiní, ale již od chvíle, kdy jsem obdržel voucher na svezení s N-kovým Subaru Impreza WRX STi, jsem se nemohl dočkat a neustále jsem přemýšlel, jaké to asi bude….Protože nebýt mého taťky, k rally bych se asi nikdy nedostal, oplatil jsem i jemu stejnou mincí a vouchery jsme tak měli oba.
V onen "den D" jsme dojeli do Motorlandu v Bělé pod Bezdězem, který jsem v minulosti hojně navštěvoval coby divák a věrný fanda motorsportu a "velkých kluků", kteří tu pravidelně testovali své náčiní. Avšak trochu se to zvětšilo a tak nějak "zkomerčnělo".U samotného vjezdu do areálu nás vpustil člověk s vysílačkou a i úplnému neznalci muselo být jasné, že se tu nezávodí na tříkolkách. Zaparkovali jsme u zázemí teamu Proracing a mé oči již dychtivě vyhlížely tu "mrchu".
Před každou akcí je nejhorší čekání, ale tady jako by to nějak nevadilo. V duchu jsem si hodnotil styly jednotlivých borců a borkyň (mimochodem nemálo z nich by strčilo mnohé do kapsy) a v duchu si představoval svou vysněnou jízdu. Všichni ze 160 !!! účastníků této neopakovatelné akce měli jednu věc společnou, co myslíte???……………. Každý když po své jízdě vylezl ven, měl doslova (někteří prominou) hubu od ucha k uchu. Tak se na místě poznali ti, kteří již absolvovali mezi těmi, kteří ještě čekali. Já osobně jsem si trať prošel a vrátil jsem se akorát včas, když mě volali.
Napětí by se dalo krájet. Proběhla předstartovní příprava – helma, usazení, přikurtování a pozdrav s řidičem a šlo se na věc. Po pár vyměněných slovech to odpíchl a se zvedající se frekvencí pískajícího turbodmychadla mi adekvátně vstávali chlupy na celém těle. Bylo to fajn svezení, někde jsem si dokonce říkal, že už se to přece musí urvat, ale pilot věděl co dělá a měl sůbo jistě pod kontrolou. Při druhé rundě jsem si začínal více všímat, jak kterou zatáčku najíždí, co tam má za kvalt a kdy řadí + brzdné body a adrenalin v mém těle mě pomalu, ale jistě začínal pohlcovat.
Ve chvíli, kdy jsem přelézal na místo pilota a ošahával si cockpit, jsem přestával vnímat cokoliv jiného než brumlajícího boxera. S prvním sešlápnutím plynového pedálu ze mě adrenalin musel doslova stříkat a v tu chvíli jsem se stal součástí imprezy. Překvapila mě krátká kulisa řazení a tak jsem to tam již při samotném výjezdu "poskládal" a v tu chvíli se mi chtělo radostí křičet. Jízdu jsem si nesmírně užíval a každým odjetým metrem jsem se cítil zkušenější a posunoval limit o krůček dál ( zodpovědnost tam však stále byla, neboť strašák vysoké ceny náhradních dílů byl dostatečně motivující :-) ). Nevím, jak má jízda vypadala z venčí, myslím, že jsem nejel až zas takovou "tužku", ale cítil jsem ještě velkou rezervu. Když jsem se konečně začal nadechovat, měl jsem za sebou 2 okruhy a musel jsem zpět do depa. Kdybych byl tak o 20 let mladší, nikdo by mě ven nedostal :-), ale protože po mne jel taťka a já byl zvědavý, co "můj učitel" předvede.:-), pustil jsem ho se stejným zubícím se úsměvem dál. Taťkovu jízdu komentovat nebudu, nebyl vysloveně ve své kůži a navíc začíná být ve věku, kdy auta spíše šetří než aby z nich výkony ždímal. A jak pronesla naše mamka: "Taťka jel profesorsky a ty, mladej, jsi jel takový pěkný agresivní styl."
Co říci závěrem? V budoucnu si nikdy nenechám ujít jakoukoliv další příležitost, kde mi opět (za nějaký ten slušný peníz) dovolí řídit takového nějakého závoďáka. Nikdy mě nelákaly okruhy ani supersporty, ježdění na maximálku není dle mého umění, ale řítit se po uskákaném asfaltu vlásenkami mezi stromy, tvrdě na brzdy před pravou 5 a plný 300, je to, co by každý, komu motorsport a především rally něco říká, měl zažít. Děkuji tedy celému teamu a snad jen pardon za tu dvojku :-) :-) Pilot bude vědět. Ať se Vám nadále daří a rozdáváte dál úsměvy a radost dalším fandům a plníte sny malých kluků.
Jediné by mne ale zajímalo, proč jsou všichni z těchto nafoukaných čtyřkolek tak mimo? To je to tak extra jiný pocit než třeba v nějaké dvoukolce?