Ondřej Plšek - eWRC.cz
18. 9. 2011 12:25 − 2502× − 19

Ford přizval Markko Märtina k testu Fiesty WRC

Před nadcházejícími asfaltovými soutěžemi chce být Ford lépe připraven a tak mu na testu ve Francii bude pomáhat Markko Martin.

Po Austrálii se mistrovství světa v rally vrací na poslední tři soutěže letošní sezony zpět do Evropy. Dvě z nich se odehrávají na asfaltu, který ale není zrovna oblíbeným povrchem Fordu. Je to totiž již sedm let, co naposledy jezdec této značky slavil vítězství na asfaltu (pokud nepočítáme Rally Monte Carlo, která nebývala typickou asfaltovou soutěží). Tím pilotem byl Markko Märtin, když v roce 2004 vyhrál dokonce dvě soutěže na zpevněném povrchu za sebou.

A právě estonský jezdec má pomoci továrnímu týmu Ford v přípravě na Francii a Španělsko. Při testu ve Francii, který se uskuteční již příští týden, usedne Markko Märtin za volant Fiesty WRC. V přípravě dvojici továrních jezdců pak doplní ještě Ott Tänak. "Markko nám může nabídnout trochu jinou perspektivu pohledu. Je skvělé, že nám pomůže právě on," řekl autosport.com Mikko Hirvonen.

"Jsme nyní patnáct bodů za Sebastienem, takže mistrovství je opět napínavé. Musíme ale vyvinout maximální úsilí, abychom s ním mohli držet krok," uvedl dále finský jezdec. "Ještě jednou se podíváme na kompletní asfaltové nastavení. Nejsme s ním ale nespokojeni, protože v Německu fungovalo dobře," dodal Malcolm Wilson. "Udělali jsme dobrý pokrok, ale můžeme se ještě zlepšit. Na okruhu můžeme nasbírat konstatní data a tak zjistit, kde se s vozem nacházíme. A všichni víme, co Markko s vozem dokáže."

Komentářů celkem: 19
18. 9. 2011 13:03
0 0
Mně se zdá že byl Tanak někde na fotce při odklízení Turanovy fiesty po ráně v té kombinéze co visí na fotce smajlík
18. 9. 2011 13:11
0 0
"7 let bez vitezstvi na asfaltu....."
18. 9. 2011 13:41
0 0
Co se týká Fordu a asfaltu, spíš si myslím, že je to o jezdcích. Měli angažovat Sorda a šance byla mnohem vyšší. Martin může nastavit auto jak chce, ale pojedou s ním M + J
18. 9. 2011 13:44
0 0
2006 Marcus Grönholm vyhrál Rallye Monte Carlo s Focusem WRC.smajlíksmajlíksmajlík Tak že 5 let. Jestli je zamrzlej asfalt taky asfalt. smajlík
18. 9. 2011 14:11
0 0
Jo to pak Seb ukázal neskutečnou stíhací jízdu a vrátil se alespoň na 2. místo...
18. 9. 2011 14:13
0 0
Tanak dělá ve volném čase mechanika...
18. 9. 2011 15:50
0 0
jj., Tanak a jemu podobní kluci si nehrají na hvězdy, i když by mohli, třeba v Řecku místo seznamovacích jízd šrouboval Turánovi na autě jako mechanik...a pak až do své havárie jel jak urvanej ze řetězu.
18. 9. 2011 17:13
0 0
daniel.de co by za to Subaru dalo...

Ne vážně, problém bude určitě v jezdcích a následně i v autě, protože ti by si ho měli nastavit výborně sami... smajlík Další problémová věc je motor.

To že Markko Märtin v 2004 vyhrál dokonce dvě soutěže za sebou ukazuje, že to jde i s Fordem.

Spekuluje se o tom, že Hirvonen stejně nepojede už do konce roku naplno, protože příští rok bude dělat kolegu Loebovi u Citroenu. Zní to šíleně, ale je o tom článek na UK Autosportu.
18. 9. 2011 18:02
0 0
Marko už je starší kousek. Tanak by mohl mít budoucnost. Hlavně že konečně Ford přišel na to že musí pro výhru na asfaltu něco udělat smajlík
18. 9. 2011 21:45
0 0
Nemyslim si že by to nevěděli že proto něco musí udělat....spíš zjistili že to bude sptát mnohem vice penez než do ted. jestli do toho totiž už nic nevrazí mužou se příští rok rozloucit a bude po prd... Ale každopádně by to byla škoda.
19. 9. 2011 13:17
0 0
Jan1000: To, že Markko vyhrál 2 asfalty v roce 2004 nedokazuje, že to jde i s fordem, ale že to šlo i s fordem. Mimoto si myslím, že Citroen i Loeb teprve najížděli na tu svojí fazonu.
19. 9. 2011 15:11
0 0
Dle mého názoru byl Martin jediný, který měl na to porážet Loeba, bohužel přestup do Peugeotu a pak ta nešťastná událost ukončila kariéru tohoto velmi nadějného a rychlého jezdce...
19. 9. 2011 17:34
0 0
Speeder, Focus RS WRC 04 bylo dobré auto, ale lepší než současná Fiesta určitě asi ne. Markko by možné porážel Loeba i dnes smajlík

Prostě Focus RS WRC 04 stavěli stejní lidé. JML a Hirvonen nestačí a můžou se vymlouvat na auto do nekonečna a budeme jim to možná věřit dokud Ogier, Tannak pokud opravdu půjdou někdy k Fordu, nezajedou výrazně lépe na asfaltu, to bude ale potom pěkné faux pas.

Někteří rychle zapomněli jako Ogier na Monte poslední den proháněl pěkně Hirvonena...

Faktem je, že Hirvonen dnes nestačí ani na nedodělané Mini se Sordem. smajlík
19. 9. 2011 17:59
0 0
1. Kdo chvíli stál, již stojí opodál!
2. Janík chválí Ožíka na úkor Hurvínka? Hohó! To tenkrát jistě nepssal, takže hledám důvod k obratu smajlík
19. 9. 2011 18:00
0 0
To je jenom věštění.. Já například vidím jednoznačně nějvětší problém v autě a dokažte mi někdo, že to není pravda. Minimálně JML na ty dva vepředu má. Jediný co se z týhle diskuze dá doložit faktem, je sestupná výkonost Hirvonena.
kirra
19. 9. 2011 19:49
0 0
Pánové italský A-STYLE koupil 2 fiony WRC, údajně obě pojedou RMC ... což není tak daleko, takže pokud do toho posadí někoho šikovného, budou nějaké reference
20. 9. 2011 01:55
0 0
Novej, Ford chvíli stál? Chtělo by to doložit nějakými fakty.
20. 9. 2011 05:28
0 0
Jene, nikoli ford, ale Markko stál...
20. 9. 2011 10:35
0 0
Novej : to, že je Brod sračka, ví každej, jen Jeník hledá záminku v Mikkovi smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!