Rallye San Martino di Castrozza – komentář

O letošním šampiónovi je již několik týdnů jasno a závěrečné dvě rally roku tím přišly o svůj hlavní náboj.

8. podnik italského mistrovství, 15. – 17. září, asfalt, San Martino


V Itálii se příští víkend odehraje tamní druhá největší soutěž sezóny, kterou bude do IRC zařazené Sanremo. Paradoxně však tento podnik, který patří na Apeninském poloostrově k nejznámějším klasikám, pro tento rok vypadl z kalendáře italského šampionátu. Závěrečný podnik C.I.R. se tak odehrál o týden dříve, a sice na neméně zajímavých asfaltových cestičkách Rallye San Martino di Castrozza.


Foto: www.rallylink.it

O letošním šampiónovi je již několik týdnů jasno a závěrečné dvě rally roku tím přišly o svůj hlavní náboj. Nejrychlejší trojici mistrovství to ale neodradilo od účasti a ve Friuli i v San Martinu se sešli všichni. Korunovaný šampion Paolo Andreucci s Peugeotem 207 Super 2000 měl před sebou jako hlavní cíl zkusit ovládnout všechny podniky sezóny, což mu ale v Alpi Orientali překazil Luca Rossetti, bojující za volantem Fiatu Punto Super 2000 už jen o post vicemistra.


Foto: www.rallylink.it

Třetího do mariáše dělal zmíněným dvěma borcům Umberto Scandola, který pro tento rok vsadil na Ford Fiesta Super 2000. A poslední soutěž sezóny rozjel takovým způsobem, že to vypadalo na zapsání nového jména do seznamu vítězů soutěží C.I.R. Scandola jasně ovládnul hned čtvrteční kratičkou superspeciálku, kde favorizovaný Andreucci zajel až čtvrtý čas o 2,5 sekundy pomalejší. Pilota Fordu nezpomalil ani páteční ranní přechod na daleko náročnější přírodní zkoušky, znovu zajel nejrychleji a náskok na čerstvého letošního mistra zvednul o 1,1 vteřiny.


Foto: www.rallylink.it

Na třetí a čtvrté zkoušce se vzepjal k nejrychlejším časům Andreucci, ale ani jednou nedokázal vedoucího muže soutěže porazit aspoň o celou sekundu a stále zůstával za jeho zády. Scandola předváděl skvělý výkon, ale k takovému je zapotřebí se moci plně spolehnout na svůj speciál. A na jeho Fiestu od RZ 5 rozhodně spoleh nebyl, problémy s motorem mladého Itala v této i následující zkoušce stály hodně času a nakonec mu další jízdu znemožnily. Do čela soutěže se vyhoupl Andreucci, za jehož zády čekal na vhodnou příležitost k polapení novopečeného šampióna Rossetti. Pilot Fiatu do konce první etapy zajel jeden nejrychlejší čas, jeho sok zvládl ale čtyři a k dobru měl tak 9,2 sekundy.


Foto: www.rallylink.it

Sobotní ráno však ukázalo, že o vítězi letošní poslední soutěže italského šampionátu ještě není ani zdaleka rozhodnuto. Rossetti svůj Fiat donutil k maximálnímu nasazení, vyždímal z něj úplně vše a zcela ovládnul ranní sekci. Třemi nejrychlejšími časy dokázal snížit svůj odstup na méně než polovinu, konkrétně mu ke skalpu svého soupeře chyběly ještě 4,4 vteřiny. Andreucci se ale nehodlal smířit s druhou porážkou v řadě, v poslední sekci sezóny dvakrát udržel svého soupeře těsně za zády a sedmý letošní triumf uhájil.


Foto: www.rallylink.it

Na pódiu ostře bojující dvojici doplnil třiapadesátiletý veterán Gianfranco Cunico pilotující Peugeot 207 Super 2000. Ten si tímto úspěchem vydřel celkový bronzový post v mistrovství a zároveň se stal mistrem mezi soukromníky. Scandola, který během celého roku svou rychlostí dokázal pořádně trápit nejrychlejší duo Andreucci – Rossetti, kvůli častějším výpadkům nakonec obsadil až pátý post. Mezi juniory se stal letošním italským mistrem po právu Simone Campedelli, který s Citroenem DS3 R3T předváděl skvělý sport a nejen na poslední soutěži se vmísil mezi „dvoulitry“ a obsadil šestou pozici celkově.

Pořadí v cíli:
1. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 1:54.21,9
2. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 +4,7
3. Gianfranco Cunico/Rudy Pollet (I) Peugeot 207 S2000 +2.56,8
4. Alessio Pisi/Fulvio Florean (I) Peugeot 207 S2000 +2.59,2
5. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +3.49,3
6. Simone Campedelli/Danilo Fappani (I) Citroen DS3 R3 +4.51,9
7. Alessandro Taddei/Andrea Gaspari (I) Peugeot 207 S2000 +5.47,4
8. Edoardo Bresolin/Marco Zortea (I) Peugeot 207 S2000 +5.49,3
9. Andrea Carella/Ilaria Riolfo (I) Renault Clio R3 +5.50,7
10. Ivan Ferrarotti/Manuel Fenoli (I) Renault Clio R3 +6.08,9

Stav šampionátu: 1. Andreucci 175 (193), 2. Rossetti 106, 3. Cunico 78, 4. Perico 78, 5. Scandola 63, 6. Campedelli 56, 7. Pisi 50, 8. Chentre 37, 9. Gianfico 33, 10. Nucita 24

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!