Bramborová Třebíč bratrů Lapdavských

Posádku Deštrukt Projekt Racing Teamu – Lukáše a Juliuse Lapdavských čekala po úspěšně absolvované Rally Vysočina další soutěž mistrovství Slovenska.

Posádku Deštrukt Projekt Racing Teamu – Lukáše a Juliuse Lapdavských čekala po úspěšně absolvované Rally Vysočina další soutěž mistrovství Slovenska. Tou byl na začátku sprna Rajd Rzeszowski, jenž byl zároveň započítáván i do mistrovství Polska. Zde se bratrům Lapdavským podařilo v první den zajet 13. místo absolutně a v rámci mistrovství Slovenska to byla příčka osmá. „Na Rajdu Rzeszowski jsme měli možnost startovat už v roce 2009, takže jsme věděli do čeho jdeme a taktéž jsme věděli, že to bude velmi rychlá soutěž se silnou konkurencí. Ale když zavzpomínám na Rajd Rzeszowski 2009 a porovnám ho s letošním rokem, tak se odehrál prakticky úplně stejný scénář. V roce 2009 jsme první den skončili na 8. místě absolutně a druhý den jsme odstoupili kvůli technické závadě,“ říká jezdec Lukáš Lapdavský.

„Ale zpět k soutěži. Nechtěli jsme nechat nic náhodě a chtěli jsme zabojovat alespoň v rámci našeho mistráku, což se nám v prvním dnu i celkem dařilo. Škoda, že se do našeho mistráku přihlásili i Poláci, kteří pravidelně nejezdí na soutěže u nás. Mohli jsme tak na tom být lépe. První den se nám jakš takš dařilo. Neměli jsme žádné problémy, neděli jsme žádné chyby, až na jednu, když jsem na městském okruhu nestihnul dobrzdit do jedné ze zatáček, ale z jízdy jsme měli dobrý pocit,“ říká k první etapě Lukáš.

Druhá etapa ovšem znamanela pro bratry Lapdavské stopku v soutěži. A co se vlastně stalo? „Druhý den jsme chtěli náš výsledek trochu vylepšit a získat ještě větší příděl bodů. Bohužel, hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy pro nás skončil celý závod kvůli úplné banalitě, doslova. Asi 2 km po startu jsem moc „katoval“ a musel jsem v jednom místě trefit kolem nějaký kámen, nebo obrubník, který jsme v tréninku neviděli. Náraz jsem cítil a snažil jsem se tomu přizpůsobit jízdu. Čekal jsem, že teď nebo později dostaneme pomalý defekt a aby se auto v nějaké rychlejší zatáčce nedostalo mimo trať. Asi po 5 kilometrech takové opatrnější jízdy guma stále držela, takže jsme zkusili ještě zatáhnout aspoň na těch pár kilometrech, které zbývaly do cíle. Bohužel, v jednom odbočení jsem byl moc rychlý, auto nám na štěrku sklouzlo mimo trať a zastavilo se o strom. Byl to naštěstí jen malý ťukanec, ale ztratili jsme tam cca. 20 sekund. Snažili jsme se ještě na té samé RZ tuto ztrátu zlikvidovat. Ovšem po těch chybách jsem se až do cíle nemohl zkoncentrovat a snažil jsem se víceméně tento test dokončit, i když to místama ani na dojetí nebylo. V cíli hned za stopkou jsme šli zkontrolovat auto, jestli se něco nepoškodilo od toho nárazu do stromu, ale nic vážného jsme neviděli. Jenom přední nárazník byl trochu naprasklý (banalita). Při nasedání do auta si můj spolujezdec Julo všimnul, že máme proražené kolo. Bylo tak proražené, že jsme byli rádi, že se nám nic nestalo. Na jednom místě byla guma prořízlá a byla i trošku vyzutá. Trochu jsme nechápali, jak to ten slick mohl až do cíle vydržet. Hned jsme se pustili do výměny a co se nestalo od toho nárazu po 2 km? Nejen, že jsme měli prořízlou gumu, ale dokonce jsme nemohli povolit jednu matku na šteftě. Prostě se točila na místě a nešla ani dolů, ani zpět. Kvůli jedné matce na kole pro nás skončil celý závod a taktéž jsme byli bez bodu. Byli jsme hodně zklamaní, protože i přes tyto problémy a chyby na první RZ druhé etapy se nám dařilo držet 15. místo absolutně, což jsme vůbec nečekali. Ale i takovéto věci se stávají a jsou cennými zkušenostmi v tomto sportě.“

Po smolném Rajdu Rzesowski si chtěli bratři Lapdavští spravit chuť na vrcholu letošní sezóny a tou byla bezesporu Barum Czech Rally Zlín, kde se sešla opět obrovská konkurence. Lukáš s Juliusem zde také představili nový design na svém Peugeotu. A co je vedlo ke změně designu? „V podstatě celý tento projekt – design vznikl těsně před Barum Rally Zlín. Navázali jsme spolupráci se skvělými lidmi, ktěří se zabývají výrobou vín uznávaných hlavně u nás na Slovensku, tzv. Chateu Topolčianky (mimochodem skvělá vína). Tímto jim patří velké díky a taktéž panu Luboši Švecovi, který nás s těmito lidmi seznámil,“ vysvětluje změnu designu pilot Lukáš Lapdavský.

Již 41. ročník Barum Czech Rally Zlín začal již v pátek večer superspeciální rychlostní zkouškou v centru Zlína, kterou opět obsypaly davy diváků. Peugeotu 207 S2000 s číslem 40 patřilo po této superspeciálce celkové 30. místo. „Městský okruh na Barumce se nám moc líbí, takže si ho hodně užíváme. Atmosféra je zde neskutečná. Zde se dá hodně ztratit, než získat. V takové konkurenci, která se sešla byl pro nás výsledek solidní,“ hodnotí superspeciálku Lukáš.

První etapa měla na pořadu osm rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Rozjezd bratrské posádky byl pomalejší, když po Biskupicicích a zrušené Pindule jim patřilo místo v páté desítce. Následoval Troják a Semetín. Ještě před startem Semetína ovšem musel Lukáš svůj Peugeot odstavit. A co se vlastně stalo? „Bohužel hned na úvodním testu jsme asi v půlce dostali defekt. To samé místo, kde jsme dostali defekt, tak trefilo dalších asi 15 posádek, takže sem tam moc laborovat nedalo. Druhá vložka se jela volným průjezdem kvůli nehodě Pavla Valouška a Zdeňka Hrůzy (kterým přejeme brzké uzdravení a brzký návrat na tratě). Další zkouškou v pořadí byl Troják a zde jsme chtěli trošku zatáhnout, ale přišlo další zklamání, když byla cesta zatarasená vozem Tamrazova, kterému jsme se s dalšími posádkami snažili pomoci, aby tato RZ mohla pokračovat. Pokračovali jsme tedy do cíle Trojáku a těsně před cílem nám začala blikat kontrolka motoru. V cíli jsme sice dostali náhradní čas, ale hned za stopkou začal ze spodku auta vytékat olej. Nemohli jsme přesně určit příčinu, protože v Peugeotě, stejně jako v ostatních vozech, je všechno natlačené a s našimi zkušenostmi zprovoznit takové auto, se rovnalo nule. Věděli jsme, že se jedná o motorový olej, což je dost choulostivá věc. Nechtěli jsme autu více ublížit, tak jsme raději z první etapy odstoupili. Až v servise jsme našli příčinu. Kvůli silnému nárazu na předek se trochu potlačil olejový chladič, tím pádem se uvolnily dvě hadice od motoru a všechen olej nám vytekl. Sice jsme druhý den nastoupili, ale jeli jsme pouze tak, abychom soutěž dokončili. O nic nám nešlo, ale chtěli jsme se dostat alespoň na rampu a podle toho jsme se i řídili. Prvních osm kilometrů na Majáku bylo vážně jen o přežití. V důsledku deště, který večer před druhým dnem úřadoval. Každá posádka, jenž tento úsek přežila či nepřežila, tak ví o čem mluvím. Výsledek jsme už neřešili a jeli jsme už na vzpomínanou rampu, o což nám v podstatě i šlo. Nasbírali jsme další cenné kilometry a stále se máme co učit, aby to bylo to pravé ořechové,“ dodává k Barum Rally pilot Lukáš Lapdavský.

Po nepovedené Barum Rally se celý Deštrukt Projekt Racing Team přesunul na Vysočinu, kde pokračovalo mistrovství ČR ve sprintrally. Tou byla Horácká Rally Třebíč a ta přinesla kýžené ovoce. Do Třebíče se kromě Pavla Valouška sjela celá sprintová špička včetně Romana Odložilíka s Citroenem Xsara WRC. Lukášovi s Juliusem se dařilo od začátku soutěže, když zajížděli časy na pomezí první a druhé desítky. Připsali si rovněž dva časy v první desítce a v cíli jim patřilo pěkné desáté místo absolutně a nepopulární čtvrté místo ve třídě 2. „V Třebíči jsme již startovali a při vzpomínce na ty rychlé testy jsme vůbec nepomýšleli, že se nám podaří zajet takový výsledek, což nás hodně, hodně potěšilo a dodalo nám to více na bojovnosti. Potěšil nás hlavně čas na čtrté rychlostní zkoušce, které měřila 20 kilometrů a nám se podařil zajet absolutní sedmý čas. Od pátého místa nás dělily necelé dvě sekundy. Bylo to vážně rychlé na všech RZ a našemu autu tyto tratě moc nevyhovují, ale snažili jsme se. Neudělali jsme žádnou chybu, neměli jsme žádné problémy, takže nám nemohlo nic bránit slušnému umístění. To se nám podařilo a měli jsme vážně velkou radost a taktéž celý tým,“ říká Lukáš.

Po skvělém výsledku v Třebíči si již fanoušci mohli všimnout, že Lukáš s Juliusem a jejich Peugeotem 207 S2000 odstartují i na závěrečném podniku MMČR, kterou je Rally Příbram. A jaké jsou další plány posádky Deštrukt Projekt Racing Teamu po zbytek roku? „Zatím máme v plánu jet všechno, co se bude dát. Hlavně u vás v ČR, kde se jede ještě minimálně pět soutěží a nejbližší soutěží bude pro nás Rally Příbram. U nás na Slovensku se jede už pouze jedna soutěž a tou je Košická Rally. Pokud chceme pomýšlet do budoucna na nějaké slušné výsledky jako se povedly na Vysočině či v Třebíči, tak musíme jezdit a jezdit, jako tomu bylo doposud. V podstatě každý víkend jsme seděli v autě a je to znát.“

„Ale nejdůležitější je, že za tím stojí lidé, kteří nás v tomto krásném sportu podporují. My se sice zlepšujeme, ale bez nich by to prostě nešlo. Proto děkuji našemu hlavnímu sponzorovi Juliusi Lapdavskému, dále našemu novému sponzorovi Chateu Topolčianky, se kterými jsme se dohodli v rekordně krátkém čase a zajistili jsme si tím starty do konce sezóny, hlavně v ČR. Taktéž děkuji skvělým mechanikům, kteří se vždy snaží, baví je to a nám připraví auto na 100%! Nesmím zapomenout na fanoušky, kteří vždy dokážou vytvořit neskutečnou atmosféru. Nedokážete si představit, jak to posádku potěší, když vám lidé přejí a podporují vás v tom. Už jen zdvihnutím vlajky, ruky či písknutím, nebo pokřikem. Jste super a těším se na vás, na každém dalším závodě.“ uzavírá Lukáš.

Ještě připomeňme, že Rally Příbram startuje již tento pátek. Peugeot 207 S2000 bratrů Lapdavských odstartuje s číslem 17.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!