30. 8. 2005 00:00 − 2171× − 0

Komentář k RALLY DELLE ALPI ORIENTALI

Přední italští jezdci se po prázdninové pauze sešli na sedmém podniku letošního mistrovství, kterým byla Rally delle Alpi Orientali. Soutěž se odehrává, což ostatně lze vyčíst ze samotného názvu, v ob

7. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
25. – 27. srpna, Udine, asfalt, 12 RZ – 191 km
posádky (start/cíl) – 91/61

Přední italští jezdci se po prázdninové pauze sešli na sedmém podniku letošního mistrovství, kterým byla Rally delle Alpi Orientali. Soutěž se odehrává, což ostatně lze vyčíst ze samotného názvu, v oblasti italských Alp. Šest úseků v okolí města Udine tak bylo vytyčeno na velmi zrádných úzkých a klikatých cestičkách. Profil tratí se velmi podobal předchozí soutěži Rally San Martino di Castrozza. Tu vyhrál Andrea Navarra a svůj úspěch chtěl zopakovat i zde. V současném bodovém stavu mistrovství je jediný, kdo reálně může pomýšlet na skalp suveréna Piera Longhiho.

Vedení v soutěži se ale jako první ujal právě Longhi, i když Navarra ztratil na prvním testu zanedbatelné dvě desetinky. Do prvního servisu po třetí zkoušce přijížděl jezdec Mitsubishi s odstupem tří sekund. Třetí pozice v ten moment patřila Cantamessovi, který na týmového kolegu Longhiho ztrácel 13 sekund. Další tři jezdci Sottile, Aghini a Cunico se však vešli do čtyř sekund odstupu za Cantamessou. Druhá sekce, skládající se ze stejných úseků jako ta první, měla jasného hrdinu v Aghinim. Ten vyhrál všechny ,,erzety“ a vyhoupl se na druhou příčku. K tomu mu pomohlo i odstoupení Navarry na RZ 5 pro potíže s převodovkou. Bronzovou pozici, která znamenala naprostou dominanci vozů Subaru v soutěži, si nadále hlídal Cantamessa, Cunico zaostával o osm sekund.

Do druhého dne nejlépe vstoupil Aghini a hned z rána se ujal vedení. Během celé etapy si svědomitě budoval náskok (zvítězil ve čtyřech ze šesti testů) a do cíle přijel s náskokem téměř dvaceti sekund na Longhiho. Stačil si ještě vychutnat pocit vítěze na cílové rampě a pak přišla nepříjemná zpráva. Až na samotném konci soutěže mu traťoví komisaři udělili nepříjemnou patnáctiminutovou penalizaci za výměnu kola v zakázaném místě. Radost z letošního prvního vítězství tak vystřídal obrovský smutek… Počtvrté letos tak maximální bodový obnos získal Piero Longhi a vzhledem k jeho 45 bodovému náskoku v šampionátu jej tak lze považovat za italského Loeba. Druhou příčku a double pro Subaru mohl díky Aghiniho penalizaci lehce získat Cantamessa. To by však nesměl v poslední zkoušce poškodit převodovku a ztratit téměř minutu. Tím se přes něj přehnali piloti Mitsubishi Perego a Bruschetta, pro něž umístění na bedně znamenalo nejlepší výsledek sezóny.

Jezdci vozů Super 1600 se letos na samotný vrchol výsledkových listin těžko probojovávají i na asfaltových podnicích, což dokazuje až šestá pozice nejlepšího z nich Andreucciho. Ten ve své kategorii podobně jako Longhi v absolutní klasifikaci platí za těžko překonatelného. V Rally delle Alpi Orientali si připsal již páté vítězství a náskok na druhého Travagliu je nyní 23 bodů. Vedoucí muž ME, který údajně nebude startovat v následující turecké Tofas Fiat Rally, se však v okolí Udine dost trápil. Hned na RZ 1 nechal vinou defektu třičtvrtě minuty. Pak jeden test vyhrál, avšak po první etapě mu patřila čtvrtá příčka s minutovým odstupem. Druhý den si připsal další tři vyhrané zkoušky, z toho jednu v absolutním pořadí, ale na RZ 10 dostal další defekt. Kolo tentokrát měnil přímo ve zkoušce a ztráta se tak vyhoupla na necelé tři minuty. V cíli byl klasifikován až jako třetí. Druhou příčku obsadil Bizzarri, který byl jako jediný schopen se držet Andreucciho. Dallavilla na posledním testu prvního dne utrhl u svého Citroenu kolo.

Následující soutěž bude skutečný vrchol mistrovství. Soutěžit se totiž předposlední zářijový týden bude na tratích v horách nad San Remem, kde ještě předloni bojovali nejlepší světoví jezdci. Organizátoři se rozhodli soutěž pojmout ve starém duchu, dá se tak opět mluvit o Květinové rally. Květiny jsou nejen v samotném symbolu soutěže, ale i jednotlivé testy nesou botanické názvy. První etapa navíc začíná v deset hodin večer a končí v půl třetí ráno. Celá se tak pojede za tmy, což bude hlavně na RZ Ginestra o délce 44 km skutečná lahůdka!

Pořadí v cíli:

1.Piero Longhi – Maurizio Imerito Subaru Impreza WRX STI spec C
2. Andrea Perego – Daniele De Luis Mitsubishi Lancer Evo VIII MR +31,8
3. Alessandro Bruschetta – Edoardo Civiero Mitsubishi Lancer Evo VIII +1:01,9
4. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX STI spec C +1:03,7
5. Gianfranco Cunico – Luigi Pirollo Mitsubishi Lancer Evo VIII MR +1:26,5
6. Paolo Andreucci – Anna Andreussi Fiat Punto Abarth S1600 +1:28,5
7. Stefano Bizzarri – Massimiliano Bosi Renault Clio S1600 +1:44,5
8. Umberto Scandola – Daniele Pasi Subaru Impreza WRX STI +2:29,4
9. Renato Travaglia – Flavio Zanella Renault Clio S1600 +4:56,8
10. Claudio De Cecco – Jean Campeis Subaru Impreza WRX STI spec C +6:48,5

Stav mistrovství:
1. Longhi 110, 2. Navarra 65, 3. Cantamessa 60, 4. Andreucci 54, 5. Travaglia 49

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!