Viktor Hausknotz - eWRC.cz
30. 8. 2005 00:00 − 2483× − 2

Sprintrally zpět na moravské půdě

PREVIEW – Böttcher Rally Vyškov vrací seriál sprintrally po dvou západočeských soutěžích zpět na moravskou půdu. Nelze než věřit, že vyškovští pořadatelé naváží na dobrou tradici a o Böttcher R

Böttcher Rally Vyškov vrací seriál sprintrally po dvou západočeských soutěžích zpět na moravskou půdu. Nelze než věřit, že vyškovští pořadatelé naváží na dobrou tradici a o Böttcher Rally se bude opět mluvit jako o jednom z nejlepších podniků šampionátu. Už teď můžeme konstatovat, že mezi 93 přihlášenými posádkami bude pěkná konkurence a 79 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek bude těžkou zkouškou. Ani jeden z úseků není úplně shodný s minulým rokem, v tomto směru se tedy máme na co těšit.

A8
Ve válce dvou titánů Štěpána Vojtěcha a Václava Pecha je míč na polovině prvního jmenovaného. Na Agropě totiž nedokázal navázat na svá předchozí vítězství a musel se před plzeňským jezdcem sklonit. Oba dva mají za sebou vskutku náročnou přípravu. Zatímco Pech se statečně a úspěšně pral s konkurencí v mitsubishi na Barum rally Zlín, Vojtěch zvolil dražší variantu svezení na mistrovství světa. Nic převratného zde nepředvedl, ale alespoň si nebude muset zvykat znovu na jiný vůz. Jen dodám, že loni zde slavil Václav Pech, nicméně o vítězství rozhodovaly desetinky.
Jestliže se od někoho čekají téměř zázraky, pak je to od domácího Jiřího Volfa. Po delší pauze usedne opět do kokpitu Octavie WRC a jeho cílem nemůže být nic jiného než stupně vítězů. Škoda jen, že nebude moci podstoupit konfrontaci třeba s Karlem Trněným, a tak jedinou rovnocennou konkurencí by mu měl být Viktor Szabó. Na domácí půdě se blýsknul pěkným výkonem, výhodu známého prostředí ale bude mít tentokrát Volf. Personální obsazení třetí octavie je největším překvapením. Po destrukci krásného Peugeotu 206 S1600 by měl vůz nejsilnější kategorie ochutnat i Jiří Vlček. Ač se bude jednat zatím pouze o seznámení se silným strojem, rozhodně to bude zajímavá podívaná. Tradiční společnost wéercéčkům budou dělat áčkové lancery Komárka a Flídra. Pokud bude Komárek bez technických problémů, mohl by atakovat i stupně vítězů.


St. č. 3: V. Pech / P. Uhel
(Ford Focus RS WRC)
Václav Pech obhajuje loňské vítězství a mohl by udělat rozhodný krok k titulu. Pro Leoše Flídra to bude další premiéra a měl by se pokusit stačit nejrychlejším enkům.
St. č. 12: L. Flídr / B. Ehl
(Mitsubishi Lancer EVO VII)

Průběžné pořadí MČR:Předchozí vítězové:
1.Václav Pech162 b.2004Pech/Uhel Ford Focus RS WRC
2.Štěpán Vojtěch138 b.2003Š.Vojtěch/ErnstPeugeot 206 WRC
3.Karel Trněný95 b.2002Chovanec/Holaň Škoda Octavia WRC

Produkční vozy
Na první místo pévéček se už díky letištním západočeským tratím propracoval obhájce titulu Josef Semerád. Vladimír Barvík sice zaostává jenom o pár bodíků, těžko lze ovšem předpokládat, že se mu povede nějak zvrátit situaci. Může v to doufat na technických tratích Vsetína a možná právě ve Vyškově. Ve velkém stylu se do seriálu vrátil Pavel Červenka s novou EVO VIII a je dost možné, že i ve Vyškově bude patřit k nejrychlejším. Dalším velkým aspirantem na první místo je vítěz letošního Tišnova Milan Chvojka s jedinou "emerkou" v poli. Dobré výkony se dají čekat i od Plška, Vlčka, Lišky, Tomáše Arazima či Trnovce. Jejich případné vítězství by ovšem bylo spíše velkým překvapením.

Průběžné pořadí MČR:Předchozí vítězové:
1.Josef Semerád59 b.2004Poulík/Z. Chvojková Mitsubishi Lancer EVO VI
2.Vladimír Barvík52 b.2003Prokop/Možný Mitsubishi Lancer EVO VII
3.Pavel Červenka43 b.2002Poulík/Novák Mitsubishi Lancer EVO VI


st. č. 11: J. Plšek / P. Řihák
(Mitsubishi Lancer EVO VII
Jiří Plšek zatím na velký výsledek čeká, možná se dostaví se zkušeným Petrem Řihákem na pravé sedačce. Ještě hůře je na tom Petr Trnovec, pro kterého je letošní sezona za volantem krásné žlutozelené EVO VIII velkým zklamáním.
st. č. 23: P. Trnovec / K. Kárník
(Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Skupina A
Třída A7 bude obohacena o opětovný start Jiřího Skoupila, který se poslední dobou objevuje na tratích spíše sporadicky. Z tradičních účastníků nebude chybět Šimeček ani navrátilec Václavík, konkurenci obohatí Královi s dědečkem sunnym.
Třída A6 naproti tomu na dramatičnosti ještě nabyde, opět se totiž můžeme těšit i na kitovou fabii Jana Kopeckého. Tvrdý souboj se dá očekávat především s Petákem, který našel svou ztracenou formu, a také s moravskou částí startovního pole Tlusťákem a Odložilíkem. Tlusťák zatím tabulku vede, neškrtal ovšem zatím ani jeden výsledek, a Peták je na tom tedy papírově lépe. Právě Vyškov už by mohl mnohé napovědět o konečném pořadí. Až na další pozice mohou myslet hbité felicie, ačkoliv zejména Minařík se snaží potrápit i moderní "superšvestky". Přesto bude bojovat zejména s Jiřím Bryndou či s druhou fabií Vlastimila Brůzla.
Radek Řehák si na Agropě připsal další "dvacítku", a zatímco jeho soupeři pomalu ztrácí dech (či jej teprve nabírají), Řehák kráčí neohroženě k titulu. Devětadvacetiletého jezdce by snad mohl potrápit pouze Hora, který konečně dovezl svou pohárovku v Horažďovicích až do cíle, a nebezpečný by mohl být i Ducháček. Z dalších adeptů zmiňme Hodaně, Kuldu, Šaška či bratry Daňkovy se stařičkým, ale rychlým favoritem.

Průběžné pořadí MMČR skupině A:třída A7třída A6 třída A5
1.Antonín Tlusťák77 b.2004 Wagner/Tichý Honda/Tománek Fiala/Maříková
2.Josef Peták67 b.2003Malý/Novák J. Minařík/Marušák L. Minařík/Semela
3.Lubomír Minařík53 b.2002T. Fiala/M. Fiala Peták/Benešová Brynda/Pašek


St. č. 33: J. Roubíček / M. Hovorka
(Renault Clio)
Jaroslav Roubíček podstoupí důležitý souboj o bronz ve skupině N s Ladislavem Henzlem. Jan Kopecký bude bojovat tentokrát v kokpitu fabie kit car. Ve třech týdnech tak pojede s již třetím odlišným vozem.
St. č. 2: J. Kopecký / F. Schovánek
(Škoda Fabia Kit Car)

Skupina N
Dvě vítězství Václava Stejskala v řadě jej přiměla více se zajímat o rallysprintový šampionát. Přijede i do Vyškova, bohužel pro něj je ale na ohrožení prvního Novotného zřejmě příliš pozdě. Jen velká smůla by mohla přihrát titul právě Stejskalovi, bodově mnohem blíže je totiž Roubíček. Ten ovšem Novotného porazil díky defektu jen na Agropě a jinak se na modré clio dívá s povážlivým odstupem. Zajímavé je, že po letech stereotypního kralování hond civic je na stupních vítězů zpravidla "přecliováno". Jedinou podstatnou konkurenci cliím obstará civic Smékala a Slováka Čikora, pěkný pohled bude určitě na exotické "opécéčko" Jiřího Krajčíka.
Ani tentokrát se v šestnáctistovkách nedočkáme jezdců, kteří zpestřovali závody první polovinu sezony. Jedinou vážnější hrozbou pro Ladislava Henzla jsou mladíci Petr Matějovský a Roman Nedbálek. Protože ale do šampionátu nastoupili až v jeho druhé půli, bodově Henzla ohrozit nemohou. O další místa se budou prát více méně rovnocenní jezdci Dohnal, Josef Bartončík, Řeřicha, bratři Hrabcovi a další. Početně je třída N2 skvěle obsazenou, je jen na škodu, že zde nefiguruje více posádek, které mohou myslet na vítězství.
Martin Pinkas už má ve čtrnáctistovkách také téměř "vyděláno". O dílčí vítězství ovšem musí svést velkou bitvu s moravským mohykánem Robertem Mikulkou a jeho swiftem. Zajímavostí je, že se bude jednat o duel mezi dvěma vítězi – Mikulka zde vyhrál loni, Pinkas o rok dříve. Mezi dalšími účastníky lze čekat také napínavý souboj, Karel Pohner a Jiří Hladík jsou při své premiérové sezoně již rychlými závodníky, bratři Divocí a Feit se jim zase nebudou chtít vzdát bez boje.

Průběžné pořadí MČR:třída N3třída N2třída N1
1.Zbyněk Novotný87 b.2004 Tlusťák/Vorel Novotný/Vilímek Mikulka/Šivic
2.Jaroslav Roubíček51 b.2003 Křížek/Beneš Zbořil/Pospíšilová Pinkas/Pinc
3.Ladislav Henzl50 b.2002Vrbecký/Ocelík Fassman/Zeljenka Feit/Brož
Komentářů celkem: 2
31. 8. 2005 14:201
0 0
Můj černý kůň je Michal Řeřicha z Klatov
31. 8. 2005 15:132
0 0
No, pokud to hned v uvodu nekde nerozvesi... Rychly urcite bude, ale pochybuju, ze to vydrzi do cile.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!