24. 9. 2011 21:44 − 2362× − 15

V dramatické rally San Remo brala Škoda druhé místo

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru – devátá soutěž letošního IRC připravila atraktivní podívanou.

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru – devátá soutěž letošního IRC připravila atraktivní podívanou, kdy o vítězi opět rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro do té doby vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen 2 RZ před koncem. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.

Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů – vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů – nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.

Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil – v cíli byl celkově o 1.5 sekundy rychlejší než pilot ŠKODA UK Motorsport týmu.


Foto: Škoda motorsport

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.“

Jan Kopecký: „Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.“

Freddy Loix: „Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.“

Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.

Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1. Kopecký (ŠKODA) 128 bodů
2. Neuville (Peugeot) 103 b.
3. Loix (ŠKODA) 103 b.
4. Hänninen (ŠKODA) 98 b.

Komentářů celkem: 15
24. 9. 2011 21:571
0 0
Kdyby bylo bodování normální, Kopejda by mohl pomalu slavit titul. Na druhou stranu, kdyby nachali jet Haničku všechny závody, věřím tomu, že by byl s náskokem v čele tabulky. Bude to ještě hodně zajímavý. Vyrovnaný to je, ale podívaná proti WRC teda nic moc.
24. 9. 2011 22:492
0 0
Skvěle Mikkelsen, už na Bohemce ukázal skvělou rychlost na asfaltu, teď jen potvrdil. Další možná volba pro VW?
24. 9. 2011 23:373
0 0
Hlavně, že je Freddy O.K., mohlo to dopadnout o hodně hůř...Mladí jsou hodně rychlí a díky koeficientům a škrtům je ještě všechno otevřené. Doufám, že se Honzovi bude dařit.
25. 9. 2011 00:134
0 0
Lidožroute, ještě jednou si přečti, cos napsal a styď sesmajlík
25. 9. 2011 02:475
0 0
aosak: no tak místo Barumky napsal Bohemku, no a co, nevim, proč by se měl stydět smajlík
MPI
25. 9. 2011 05:466
0 0
Liboa,Kanibal: No on Mikkelsen na předloňské (zkrácené) Bohemce taky nejel zrovna pomalu...
25. 9. 2011 08:097
0 0
Co je lepší výsledek při případném škrtání bodů? 1. místo za 25 bodů či 3. místo na Kypru za 30 bodů?
25. 9. 2011 10:368
0 0
Škrtání jednoho nebo dvou nejhorších výsledků dejme tomu ještě beru, ale koeficient těch posledních dvou soutěží je podle mě kravina.
25. 9. 2011 11:299
0 0
Dyk by jim tam nikdo nepřijel. Už takhle jich tam je pět a půl...
25. 9. 2011 12:0210
0 0
Speeder: Souhlas, ale mně jde spíše o formulaci toho, co se bude škrtat. Protože je psáno, že se počítají nejlepší výsledky, a ne nejvíce obodované výsledky. Je to sice jen slovíčkaření, ale aby nedošlo ještě k tahanicím.
25. 9. 2011 12:0611
0 0
Novej: Prostě buď je šampionát o ničem a je rozhodnuto před posledníma závodama a nebo je o něčem a bojuje se do poslední soutěže, i když se za ní bere standartně bodů. Tohle je prostě výpomoc těm, který to celej rok rozbíjí a ti co berou pravidelně body a dojíždí jsou na tom biti. A ještě je to nepřehledný. Nebo ať ty soutěže promíchaj, ať je Skotsko a Kypr jindy v průběhu sezony.
Jyryb: Tvou odpověď jsem pochopil, ale na ní jsem neodpovídal. Odpověď ani neznám, ale spíš si myslim, že je to vázáno na počet dosažených bodů a ne na umístění.
25. 9. 2011 12:5712
0 0
Speeder, koeficienty alespon trochu vyrovnaji extremni nepomner asfaltovych a sotolinovych soutezi - 8 z 11 (73%), v MS je to 3 z 13 (23%).
25. 9. 2011 13:4713
0 0
Je ale otázkou, jestli koeficienty byly zamýšleny jako vyrovnání nepoměru soutěží nebo jako přilákání na poslední 2 soutěže. Já myslím, že za B. A to je blbost.
25. 9. 2011 19:3814
0 0
knight: Nemyslim si, že koeficient je tam kvůli nepoměru povrchů, ale protože jsou to poslední dva závody, kde v případě již rozhodnutého šampionátu nepřijede celá špička IRC.
26. 9. 2011 03:1115
0 0
Speeder má pravdu, kdyby tam nešlo o násobek bodů špička už zůstane doma. Bodování v IRC je trošku dementní
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!