Vlastimil Resl - eWRC.cz
28. 9. 2011 19:26 − 2678× − 2

Krečmanova helma přináší štěstí

Josef Zimmermann a Pavel Zalabák letos původně plánovali pouhé tři seznamovací starty se špičkovým Citroënem C2 R2.

Josef Zimmermann a Pavel Zalabák letos původně plánovali pouhé tři seznamovací starty se špičkovým Citroënem C2 R2. Nakonec však bojují o prvenství ve třídě SA2 a absolutní pódium v rámci Poháru K4. Velmi důležitou porci bodů vybojovali v Kostelci nad Orlicí i v Třebíči a nyní se již těší na Jeseníky.

Soutěž v Kostelci nad Orlicí je v letošním kalendáři jedinou, organizovanou výhradně pro účastníky Poháru K4. „Absence sprinterů měla pro poháristy své výhody především ve větší mediální pozornosti. Mile nás překvapila nabídka pana Pátla na umístění onboard kamery v našem voze. Odbyli jsme si tím premiéru na stránkách Mediasportu. Velkým přínosem pro nás byla přítomnost Honzy Krečmana. Absolvoval s námi seznamovací jízdy a poskytl nám cenné rady především ohledně rozpisu. Je až neuvěřitelné, že jsme mu kdysi chodili fandit na Bohemku, a dnes s námi kamarádí a pomáhá nám. Já dokonce jezdím v helmě zapůjčené od něj. Už jen její fluidum nám pomáhá zrychlovat a především dojíždět. Vlastně jsme odstoupili jen v Lužických horách, kde mi helmu půjčil náš kamarád a obrovský smolař letošní sezóny Pavel Vedra,“ pochvaluje si rady spolujezdecké persóny Pavel Zalabák a přidává hodnocení soutěže samotné. „Tratě se nám moc líbily. Potěšilo nás patnáct procent šotolinových úseků, byť tankodrom na čtvrté vložce by si asi většina posádek klidně odpustila. Organizace fungovala vyjma slavnostních oficialit. Například nájezd na cílovou rampu nebyl vůbec značen ani nikým řízen. Všeho se musel svévolně ujmout až Honza Krečman, který ještě nakonec pomáhal s komentováním přímo na rampě. Tu jsme si znovu dosytnosti užili při večerním předávání pohárů. Každá kategorie totiž byla vyhlašována zvlášť, a jelikož jsme vybojovali kalíšků několik, jezdili jsme na rampu několikrát. To ale nemyslíme jako nějakou kritiku. Byla to spíše legrace:-)“

Společně s účastníky sprinterského šampionátů se sympatičtí Severočeši představili na Třebíčsku. „Z našeho pohledu šlo o velmi vydařenou soutěž. Tratě byly sice rychlejší, ale nám se moc líbily. Díky pozměněnému rozpisu jsme zrychlili a přetahovali jsme se s Jirkou Vrkoslavem. Považuji ho za špičkového pilota a je pro mě velkým měřítkem. Také suverénovi sezóny v K4 Poháru Andrejovi Chepilovi jsme se přiblížili na necelou vteřinu na kilometr. Naopak nás mrzelo odstoupení Miloše Dvořáka už na úvodní vložce a kotrmelec Jirky Svobody na té závěrečné. V neposlední řadě nás těšil opětovný zájem médií. Před startem čtvrté vložky jsme byli dokonce zpovídání regionální televizí R1. Rostoucí zájem o poháristy považujeme za správný už kvůli propagaci soutěžního sportu,“ hodnotí Horáckou Rally Josef Zimmermann.

Na startu jediného dvoudenního podniku poháru – Rally Příbram – frýdlantská posádka z finančních důvodů chyběla. Soutěž si však nenechala ujít v roli diváků. „Vydali jsme se především pozorovat naše soupeře ve třídě SA2 a vymýšlet strategii pro závěr sezóny. Mrzelo nás brzké odstoupení Míly Jirsy. Na souboj s ním v Jeseníkách se moc těšíme. Svým vítězstvím nám vzešel další soupeř v osobě Martina Lehkého. V dalších kategoriích nás potěšil předčasným ziskem pohárového titulu náš kamarád Andrej Chepil, radost pohledět byla tradičně na Vendu Kopáčka,“ svěřuje se Pavel se svými dojmy od trati.

Posádku bílého „Piškota“ doprovází po jednotlivých soutěžích také početný fan club. „Jsme moc vděčni našim fanouškům, kteří s námi v počtu okolo třiceti lidí jezdí na všechny soutěže. Díky jejich hlasité podpoře si je už dokonce několikrát našly i kamery ČT4:-) Jejich podpora nás motivuje k co nejlepším výkonům. Jen možná budeme muset příští rok pár startů vynechat a pošetřit peníze na autobus, aby se tam stále početnější fan club vešel:-),“ oceňují oba soutěžáci podporu svých příznivců a přidávají své nejbližší plány. „Určitě se představíme v Jeseníkách. Vzhledem k vyrovnanosti třídy SA2 a touze poprat se o titul zřejmě budeme nuceni zajistit i start ve Vsetíně. Z původně plánovaných třech startů je nakonec slušná porce soutěží. Tím více chceme poděkovat za podporu našim reklamním partnerům. Jsou jimi firma Kubát Energo, stavební firma Tobis s.r.o. Martina Tobišky, Luděk Folda a firma Folda s.r.o. a manželé Jiřina a Petr Vondrákovi. Za špičkovou přípravu vozu a atmosféru a zázemí v servisních zónách pak děkujeme týmu Montcar Autosport bratří Bryndů.“

Foto: Robert Balcar a Petr Poštolka

Komentářů celkem: 2
28. 9. 2011 20:021
0 0
JZ Racing Goooo smajlík
2. 10. 2011 18:272
0 0
Všichni z fanklubu nepochybují,že letošní sezóna nedopadne jinak než-li vítězstvím ve třídě!!!!smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!