Martin Prokop a Jan Tománek budou bojovat o naději

„Spés moritur ultima – Naděje umírá poslední“. Toto latinské přísloví by si mohla posádka napsat karosérii svého Fordu Fiesta S2000.

„Spés moritur ultima – Naděje umírá poslední“. Toto latinské přísloví by si mohla posádka Czech Ford National Teamu napsat vedle log sponzorů na karosérii svého sportovního nářadí – Fordu Fiesta S2000.

S tím letos svádějí boje v šampionátu SWRC a šance na zisk letošního titulu jsou před posledními dvěma závody (Francie a Španělsko) poměrně vzdálené. Martin Prokop figuruje v této kategorii momentálně na třetím místě za vedoucím Hanninenem, továrním jezdcem mladoboleslavské Škody a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který se stal největším objevem letošní sezóny. Potud to pozitivní, třetí pozice zdaleka špatná není. Pokud však pohlédneme na bodové skóre těchto hlavních aspirantů na titul světového šampióna není tuze mnoho důvodů k bezbřehému optimismu. Za Tanakem zaostává český pilot pouhé čtyři bodíky. Od vedoucího Hanninena však jihlavského jezdce dělí plných 22 bodů. Za vítězství se přitom na konto připisuje 25 bodů. Pokud by tedy ve Francii ztrátu v tabulce nesnížil, ale ta by případně o více než 3 body vzrostla, byl by pro španělské vyvrcholení SWRC konec jakýmkoli nadějím. Jak se půjde na start s tímto vědomím?


Foto: Marcin Rybak

„Z předchozího závodu v Německu jsme si dovezli 2 zprávy. Ta špatná: po páteční nehodě z vedoucí pozice jsme bodově hodně ztratili. Ta dobrá: po návratu v rámci superrally předváděli Martin s Jendou skvělý výkon a byli na těžkých asfaltových testech nesmírně rychlí. Takže se v Alsasku budeme snažit žít z té dobré zprávy a celý tým udělá maximum proto, aby svou rychlost znovu prokázali,“ říká Quirin Muller, manažer českého týmu.

Jak se na náročný finiš připravil jezdec, o jehož budoucnosti se mezi fanoušky a novináři v posledních dnech usilovně spekuluje? Není už myšlenkami spíše v roce 2012?

„Také jsem si leccos přečetl“, usmívá se Martin Prokop. „Ale jediné, co momentálně čtu s opravdovým zájmem jsou startovní listiny a itineráře posledních dvou letošních závodů. Do letoška jsme vstupovali s velkými ambicemi a přestože jsme si německým výletem do rýnského ryzlinku vše řádně zkomplikovali, pořád doufáme, že ze závěru ještě detektivku uděláme. Německo se rozhodně opakovat nebude! Už proto, že tady pěstují hlavně Pinot Gris…..,“ zaříkává se Martin Prokop.

A co ta budoucnost? „Teď koukám nanejvýš do neděle!“, nenechává se vtáhnout do debat o možném přestupu mezi elitu WRC, který naznačují mnohé komentáře.


Foto: Marcin Rybak

Z loňského ročníku, kterým se naši reprezentanti protrápili bez posilovače řízení, není mnoho použitelných poznatků. “Loni to kvůli počasí a množství vytahaného bláta byla spíše šotolinová rally,“ vzpomíná co-pilot Jan Tománek. „Ale hlavně ji provázelo nezvyklé množství organizačních kiksů, které jsme tady nečekali. Snad se letos počasí i francouzští organizátoři polepší!“

Boj české dvojice o naději začne v pátek v sedm hodin ráno. A pokud se vám zdá, že nemohou mít nic společného jezdci rally a římský řečník a politik Marcus Tullius Cicero tak vězte, že právě ten kdysi řekl „Dokud dýchám, doufám!“ „Tak tohle rozhodně podepíšeme!“, shodují se Martin Prokop s Janem Tománkem. „Uděláme maximum, držte nám palce!“, vzkazují českým fanouškům.

Komentářů celkem: 5
29. 9. 2011 07:57
0 0
Držím palce a už se "těším" na tu spoustu chytrejch, co budou vědět, jak máte jet a co máte dělat, co jste udělali špatně apod. Takže Martine a Jendo - jedem.... smajlík
29. 9. 2011 08:20
0 0
Držim palcesmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
29. 9. 2011 08:50
0 0
Tak hodně štěstí smajlík
29. 9. 2011 08:58
0 0
Mentor:máš naprostou pravdu to zase bude...smajlíksmajlík
29. 9. 2011 10:10
0 0
Tak já budu prví.Loni sem tam byl a i v pátek na suchu to byl dost průser.A bláto měli všichni v sobotu stejný.Ono je to jiný u tratě se stopkama a u PC.Klukům bych samozdřejmě flek přál,ale jsem realista.Pokud se něco nepřihodí,tak ani ze srandy.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!