29. 9. 2011 21:41 − 2409× − 0

Toyota Cape Dealer Rally – komentář

V jihoafrickém šampionátu se v letošní sezóně začalo pravidelně ukazovat několik exemplářů speciálů Ford Fiesta Super 2000.

V jihoafrickém šampionátu se v letošní sezóně začalo pravidelně ukazovat několik exemplářů speciálů Ford Fiesta Super 2000. Dva z pilotů těchto vozů výrazně předčili ty ostatní a z šesti odjetých soutěží si mezi sebe rozdělili hned pět vítězství. Mark Cronje na šesté soutěži navíc završil čistý hattrick a stanul ve vedení šampionátu, které předtím třímal druhý nejrychlejší borec s Fiestou Conrad Rautenbach. V hodně dobrém světle se rovněž prezentují dvě oficiální posádky reprezentující značku Toyota. Leeroy Poulter dokázal triumfovat na Sasol Rally, zatímco Johnny Gemmell svůj Auris Super 2000 pravidelně dovážel do cíle na předních bodovaných příčkách a přímo se tak účastní boje o titul.


Foto: www.rallyworld.net

Na své domácí soutěži, respektive podniku sponzorovaném japonským výrobcem automobilů, zažily tyto dvě posádky dvě etapy, které se od sebe lišily jako den a noc. První etapa oběma borcům sedla naprosto dokonale, nikomu ze soupeřů nedali šanci a vyjeli si jasný etapový triumf. Lépe si během pátečního klání počínal Gemmell, který svému týmovému kolegovi nadělil 6,1 sekundy. V sobotu ráno ale jednička Toyoty nezačala vůbec dobře, když hned na první zkoušce kvůli chybě v rozpisu zachybovala a vylétla z trati. Vzniklou ztrátu se jezdec snažil dohnat na následující zkoušce, výsledkem byl ale trochu přehnaný skok se špatným dopadem na čumák vozu.


Foto: www.rallyworld.net

V servisu dostal Auris potřebnou péči a za srovnaného stavu šel Gemmell do další části boje s Rautenbachem. Bohužel ale u Toyoty na RZ 7 klesnul výkon a průběžně čtvrtý muž šampionátu musel speciál odstavit. Jediným zástupcem Toyoty v bojích o triumf na sedmé soutěži roku tak zůstal Poulter, ovšem i jej ze hry vyřadila sedmá zkouška. Defekt mu přivodil ztrátu skoro minuty a půl a Poulter se v cíli musel smířit s pouhou šestou příčkou. Zatímco posádkám Toyoty se moc nedařilo, jedna z posádek konkurenčního Volkswagenu zajela hodně dobře a nadále se drží v těsném odstupu za vedoucí dvojicí šampionátu.


Foto: www.rallyworld.net

Enzo Kuun se letos už několikrát umístil na bedně, ale zatím se nedostal výše než na bronzový post. V Toyota Cape Dealer Rally sice zajel jediný nejrychlejší čas, ale přesto tento start přetavil v nejlepší letošní výsledek, když cíl spatřil jako druhý nejrychlejší. V druhém dnu musel Kuun odolávat útokům vítěze čtyř RZ Charla Wilkena. Pilot Fiesty zajížděl nejlépe na asfaltových úsecích, na šotolině měl navrch konkurent od VW. Když se navíc u Fiesty objevily problémy s výfukem a pak ještě odešel posilovač, Kuun měl výhodu na své straně a nakonec stříbrný post uhájil. Zbylým třem pilotům Pol už štěstěna tolik nepřála, Hergen Fekken se ani nevešel do elitní desítky, Jan Habig ji jen uzavíral a Giniel de Viliers po vylomení levého zadního kola cíl vůbec nespatřil.


Foto: www.rallyworld.net

Po nepříliš vydařených předchozích startech se na sedmý pokus konečně podařilo zajet kvalitní výsledek stáji Pirtek Peugeot. Visser du Plessis sice cíl soutěže nespatřil, ale jeho stájový kolega Heinrich Lategan si počínal velmi dobře, dokázal zatápět i předním jezdcům a nakonec soutěž dokončil jako pátý nejrychlejší. Ale nyní se už podívejme, jak si v soutěži počínala v úvodu zmiňovaná dvojice jezdců s Fordy Fiesta Super 2000. Cronje jako vedoucí muž šampionátu musel ostatním čistit v prvním dnu trať a hodně na to doplácel. Při katování zatáček na této hodně rychlé soutěži ucpal trávou chladič a s přehřívajícím se motorem musel výrazně zpomalit.


Foto: www.rallyworld.net

V konečném zúčtování prvního dne to znamenalo ztrátu skoro půl minuty na vedoucího pilota Toyoty. A tím Cronjeho trápení v sedmé rally roku neskončilo, druhý den musel na jednom z testů zastavit a měnit kolo poškozené defektem. Do cíle tak Cronje dorazil až jako devátý, ale i nadále zůstává v těsném kontaktu s novým vedoucím mužem šampionátu a v závěrečné soutěži má stále oč bojovat. Rautenbach nalil do své Fiesty nově povolené ethanolické palivo a vyrazil vstříc náročným desítkám kilometrů. V první etapě se musel sklonit před nadvládou Toyot, ale jejich smůla v druhém dějství byla tou pravou živou vodou na Zimbabwanovy naděje na třetí vítězství v sezóně. Rautenbach nezaváhal, dojel si v Limpopo pro body za první příčku a vrátil se před velkým finále do čela šampionátu.

Pořadí v cíli
1. Conrad Rautenbach/Nicolas Klinger (ZW/F) Ford Fiesta S2000 1:39.16,3
2. Enzo Kuun/Guy Hodgson (ZA) Volkswagen Polo Vivo S2000 +23,0
3. Charl Wilken/Greg Godrich (ZA) Ford Fiesta S2000 +29,6
4. Jean-Pierre Damseaux/Carolyn Swan (ZA) Toyota Auris S2000 +1.13,8
5. Heinrich Lategan/Johan van der Merwe (ZA) Peugeot 207 S2000 +1.16,1
6. Leeroy Poulter/Elvene Coetzee (ZA) Toyota Auris S2000 +1.19,7
7. Jon Williams/Cobus Vrey (ZA) Ford Fiesta S2000 +2.05,8
8. Mohammed Moosa/Grant Martin (ZA) Toyota Auris S2000 +3.06,0
9. Mark Cronje/Robin Houghton (ZA) Ford Fiesta S2000 +3.17,3
10. Jan Habig/Robert Paisley (ZA) Volkswagen Polo Vivo S2000 +3.52,5

Stav šampionátu: 1. Rautenbach 125, 2. Cronje a Kuun 116, 4. Gemmell 93, 5. Ryan 87, 6. Wilken 86

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama