Víkendové soutěže v zahraničí – 38. týden

Nejen mistrovstvím světa živ je rallyový fanoušek, a tak se pojďme podívat na národní a regionální soutěže uplynulého víkendu.
68. Rajd Polski
Přehled uplynulého týdne začneme v Polsku, kde se ve městě Mikolajki odehrála další soutěž kalendáře kontinentálního šampionátu. Tu již podrobně shrnul redakční kolega komentářem zde.

Výsledky Rajdu Polski:
1. Kajetan Kajetanowicz / Jaroslav Baran (Subaru Impreza R4)
2. Michal Solowow / Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) +10.3
3. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski (Peugeot 207 S2000) +26.3
(kompletní výsledky včetně časů v RZ najdete na ewrc-results.com)


Kajto s Imprezou R4 podruhé v řadě triumfuje na Rajdu Polski; Foto: Marcin Kaliszka on autoklub.pl



38. ARBÖ-Rallye
Rakouské mistrovství letos probíhá ve znamení souboje mladého hraběte Harracha s dosavadním dlouholetým lídrem tabulek Baumschlagerem. Lépe na tom je po celou sezónu Harrach, Baumschlager navíc po pádu na kole vynechal minulou Schneebergland Rallye. Harrach ale odstoupil a svůj mečbol přesunul na další soutěž, ARBÖ-Rallye.
Populární Mundl začal v duchu uplynulých sezón skvěle a cestou za povinným vítězstvím sbíral jeden dílčí triumf za druhým. Harrach ale evidentně zvolil taktiku na jistotu a hlídal si body potřebné k jistotě titulu. Třetí příčku udržoval překvapivý vítěz minulé soutěže Manfred Stohl s plynovým Mitsubishi.
Vítězné tažení Fabie S2000 pak vrcholilo v závěru soutěže, kdy Baumschlager navýšil svůj náskok už na 24 vteřin a do cíle tak dorazil po právu jako první. To však již nemohlo nic změnit na titulu rakouského mistra pro Harracha, který si v poklidu pohlídal druhé místo a k tomu ještě stihl nadělit další minutu a třičtvrtě třetímu Stohlovi.
Baumschlager se tak po letech dominance musel sklonit před mladším soupeřem, závěrečnou Waldviertel Rallye proto pravděpodobně vynechá a bude se soustředit na příští sezónu, kdy by rád Harrachovi letošní porážku vrátil.

Výsledky ARBÖ-Rallye:
1. Raimund Baumschlager / Thomas Zeltner (Škoda Fabia S2000)
2. Beppo Harrach / Andreas Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) +24.1
3. Manfred Stohl/Tina-Maria Monego (Mitsubishi Lancer Evo IX CNG) +2:06.3
(krácené výsledky této soutěže najdete i na ewrc-results.com)


Populární Mundl a jeho Škoda Fabia S2000; Foto: Harald Illmer on ir7.at



Trackrod Rally Yorkshire
Labutí píseň pro posádky na čtyřkolkách, to byl závěrečný podnik britského mistrovství, Trackrod Rally Yorkshire. Této soutěži se podrobně věnoval redakční kolega ve svém komentáři zde.

Výsledky Trackrod Rally Yorkshire:
1. Elfyn Evans / Andrew Edwards (Subaru Impreza STi)
2. Jonathan Greer / Dai Roberts (Škoda Fabia S2000) +28.3
3. David Bogie / Kevin Rae (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:55.5
(kompletní konečné výsledky nabízí i ewrc-results.com)


ADAC Saarland Rallye
Souboj o každý bod, tak by se dala charakterizovat poslední soutěž hlavního mistrovství u našich západních sousedů. Výrazně prořídlé pole letos dalo vyniknout hlavně dvěma zkušeným jezdcům s produkčními vozy, Gassnerovi staršímu s Lancerem a Sandro Wallenweinovi s Imprezou. Druhý jmenovaný na tom byl před soutěží o něco lépe, rozhodnuto však ještě nebylo a tak se od obou čekal souboj na ostří nože.
Lépe začal Wallenwein, vyhrál první čtyři testy a po první etapě se usadil na čele. Gassner byl ale nedaleko a kontroval dvěma nejlepšími časy v ranních zkouškách. Souboj pak ale předčasně rozhodla servisní pauza po první sekci druhé etapy, kdy Wallenwein prostál u svých mechaniků o sedm minut více času, než kolik mu povoluje itinerář a v časové kontrole mu za to pochopitelně vyměřili penalizaci. Problémy s motorem se sice podařilo vyřešit, ale o vítězi soutěže už bylo takřka rozhodnuto. Gassner i přes potíže svého rivala rozhodně neubral nic z nasazeného tempa, přidal ještě dalších pět dílčích vítězství a odjetí všech měřených úseků odjížděl domů jako vítěz.
Paradoxně ale neměl ze svého vítězství takovou radost jako druhý v cíli, kterým byl Sandro Wallenwein. Ten nakonec dotáhl neposlušné Subaru až na rampu, kde díky potřebnému bodovému přídělu oslavil letošní německý titul. Na Gassnera v celkovém účtování zbylo „jen“ stříbro. Třetí pozici si v soutěži i v hodnocení šampionátu podržel Carsten Mohe s Meganem RS.

Výsledky Saarland Rallye:
1. Hermann Gassner sen. / Karin Thannhäuser (Mitsubishi Lancer Evo X)
2. Sandro Wallenwein / Marcus Poschner (Subaru Impreza STi N16) +1:27.1
3. Carsten Mohe / Katrin Becker (Renault Megane RS) +3:00.1


Hermann Gassner sice vyhrál, na titul to však nestačilo; Foto: Sascha Dörrenbächer on rallye-magazin.de



Rally Hedemarken
Mads Ostberg letos předváděl dobré výkony v mistrovství světa, pak mu ale došly peníze a tak se soustředil alespoň na boj o titul doma v Norsku. Po nedávném zrušení předcházející Rally Telemark se mistrem stal bez boje, když už po sérii vítězství nemohl být předstižen. Přesto však dorazil i na závěrečnou soutěž, kterou byla právě Rally Hedemarken. Ta Ostbergovi jde, vždyť od roku 2006 nepoznala jiného vítěze. Letos chtěl pochopitelně svou šňůru triumfů rozšířit a potvrdit tak dominanci v celém šampionátu. Proti byl tradičně Anders Grondal se starší Imprezou WRC.
Pilot Subaru ale nakonec bojoval spíše s neposlušným řazením, než s Ostbergem a byl nakonec rád za druhou příčku, která mu patří i v bodovém hodnocení. Mad Mads měl cestu k šestému zlatému věnci z Rally Hedemarken otevřenou a po vítězství ve většině testů zaslouženě slavil.
Velké drama se nekonalo ani mezi produkčními vozy, třetí příčku absolutně a luxusní náskok před další Imprezou v pořadí si pohlídal Sveinung Bieltvedt.

Výsledky Rally Hedemarken:
1. Mads Ostberg / Jonas Andersson (Ford Fiesta S2000)
2. Anders Grondal / Veronica Engan (Subaru Impreza S10 WRC) +55.1
3. Sveinung Bieltvedt / Roger Eilertsen (Subaru Impreza STi) +1:55.3
(krácené výsledky hledejte i na ewrc-results.com)


Mads Ostberg pošesté triumfuje na Rally Hedemarken; Foto: Glenn W. Olsen on flickr.com



Rally Stari Stolici
Bulharskému mistrovství letos chybí větší množství posádek, rozhodně však neztratil nic na své zajímavosti a souboje špičky s technikou skupiny 2 jsou stále velmi atraktivní. Rychle se do souboje o titul přihlásil i Petar Gyoshev, který před sezónou přesedlal na Peugeot 207. Stejnou technikou disponuje i občasný účastník evropského šampionátu Krum Donchev, Fabii pak druhou sezónu sedlá Dimitar Iliev. Pilot Vivacom Rally Teamu si letos vede velmi dobře, ovládl většinu odjetých soutěží a na Stari Stolici již mohl předčasně oslavit mistrovský titul.
Trochu ve stínu svých soupeřů jede Jasen Popov, proto se v průběhu sezóny rozhodl přestavět svůj Lancer do kategorie R4, přestavba se ale příliš nevydařila a rodinná posádka před touto soutěží ještě ani jednou nedojela až do cíle.
Iliev místo jízdy na jistotu zvolil ostré tempo a kazil Gyoshevovi radost z několika dílčích vítězství. Snažil se i Donchev, bohužel chvílemi až přespříliš, což mu vyneslo především velké poškození jeho vozu a propad až na čtvrté místo, zcela mimo boje o přední umístění. Dobrou soutěž naopak zajel Popov, který již zřejmě vychytal všechny mouchy na svém R4 kitu a po smolné sezóně si trochu spravil chuť třetí příčkou na předposledním podniku.
V tahanici o vítězství nakonec tahal za delší konec Iliev, Gyosheva odsunul na druhou příčku a symbolicky tak potvrdil letošní situaci v bodovém hodnocení šampionátu, kde si závod před koncem zajistil již šestý mistrovský titul a další národní primát pro Fabii S2000.

Výsledky Rally Stari Stolici:
1. Dimitar Iliev / Yanaki Yanakiev (Škoda Fabia S2000)
2. Petar Gyoshev / Dimitar Spasov (Peugeot 207 S2000) +4.5
3. Jasen Popov / Daniel Popov (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) +34.8


Dimitar Iliev vítězí na Rally Stari Stolici; Foto: wrcfan.snimka.bg



Rallijs Latvija
I v lotyšském šampionátu je o letošních mistrech rozhodnuto. Vyřešit tuto tajenku pomohla poslední soutěž tamějšího kalendáře, Rally Latvija. Mistrovství letos mezi produkčními auty ovládají především bratři Neikšansové, z nichž tím lepším je pilot oranžovobílého Evo X Andis. Častým hostem v lotyšském šampionátu byl finský pilot Jari Ketomaa, ale jeho Lancer R4 velmi často stíhaly technické potíže a nejinak tomu bylo i na poslední soutěži sezóny. Konečná šestnáctá příčka je toho nejlepším důkazem.
Andis Neikšans ovládl již první etapu a na cestě za vytouženým titulem vyhrál čtyři ze šesti testů prvního dne. Držet se ho snažili jak průběžně druhý Janis Vorobjovs, tak Raimonds Kisiels s Lancerem WRC. Oběma však Neikšans nadělil něco z drahocenných vteřin a do tříkilometrové superspeciálky, která zahajovala druhou etapu, vstupoval jako první.
Druhý den už Neikšans lehce zvolnil, protože měl jistotu titulu na dosah, přesto díky potížím soupeřů jeho náskok neustále narůstal, až se zastavil na konečné hodnotě téměř dvou a půl minuty. Andis Neikšans je tak po zásluze letošním šampionem. Bratrskou nadvládu nad lotyšským mistrovstvím pak třetím místem v soutěži a druhým v šampionátu stvrdil ještě Maris Neikšans s dalším Lancerem. Konečné výsledky Rally Latvija byly nakonec ovlivněny ještě vyloučením původně třetího Aivise Egleho s dalším Lancerem Evo X.
Zajímavostí na závěr může být třeba fakt, že za soutěž bylo uděleno nezvyklé množství penalizací za předčasný start, hned sedmkrát doplatila některá z posádek na toto pravidlo deseti vteřinami navíc.

Výsledky Rallijs Latvija:
1. Andis Neikšans / Peteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo X)
2. Janis Feldmanis / Anrijs Jesse (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +2:20.9
3. Maris Neikšans / Ringolds Berzinš (Mitsubishi Lancer Evo X) +2:42.9
(krácené konečné výsledky najdete i na ewrc-results.com)


Andis Neikšans doskočil až k titulu mistra; Foto: janisasaris.com



53. Rally Sanremo (Trofeo Rally Asfalto)
Italské Sanremo nehostilo o uplynulém víkendu jen další podnik IRC, dostaveníčko si na něm daly i posádky, bojující do asfaltového mistrovství Itálie. A v zákulisí se chystal další souboj novodobých WRC s těmi staršími, upravenými podle původních pravidel. Na startu totiž stály hned dvě Mini WRC a proti nim čtyři nabroušená „stará“ WRC.
Výborně začal Piero Longhi, když zaznamenal úvodní nejrychlejší čas a usadil se v čele. Po dalším testu ale musel soutěž nedobrovolně opustit a přenechat tak vedení Citroenu C4, který po asfaltových cestách vodil Felice Re. V těsném závěsu za ním dokončil krátkou první etapu favorizovaný Luca Pedersoli s další „cé-čtyřkou“ a za ním se usadil Alfonso di Benedetto s Peugeotem 207 S2000. Zkázu vozů Mini potvrdil odstoupením na prvním testu i Corrado Fontana a souboj generací tak skončil vlastně dřív, než začal.
Jak těsný je rozdíl mezi oběma vedoucími jezdci, dokázal hned na počátku druhého dne Pedersoli. Felice Re od něj dostal téměř sedmnáct vteřin a poroučel se na stříbrný post. I dalších pět testů se odehrálo v režii Pedersoliho a ten tak mohl v cíli slavit vítězství s minutovým náskokem na svého nejbližšího pronásledovatele. Tím byl Felice Re, finišující v poklidu bez přímého ohrožení posádkami za ním. Téměř sedmiminutovou ztrátou se totiž prezentoval třetí Luigi Fontana s Peugeotem 206 WRC a čtvrtý Roberto Vellani už ztrácel více jak osm minut.
V celkovém pořadí TRA vede po Sanremu Luca Pedersoli, o titulu však rozhodne až závěrečná soutěž v Comu.

Výsledky Rally Sanremo (TRA):
1. Luca Pedersoli / Matteo Romano (Citroen C4 WRC)
2. Felice Re / Mara Bariani (Citroen C4 WRC) +1:03.2
3. Luigi Fontana / Roberto Mometti (Peugeot 206 WRC) +6:49.7
(krácené výsledky soutěže najdete i na ewrc-results.com)


Luca Pedersoli dovedl Citroen C4 WRC k vítězství



20. Rallye de San Luis
Domovina speciální kategorie Maxi Rally, Argentina, viděla o uplynulém víkendu další ze závodů místního šampionátu. Jezdcům exotických speciálů se po rozpačitém úvodu sezóny konečně začalo dařit a ani při dalším pokračování mistrovství tomu nemělo být jinak.
Jednomu z hlavních favoritů, jímž byl Gabriel Pozzo, nestihl tým Baratec připravit jeho Volkswagen Gol a Pozzo si musel narychlo vypůjčit produkční Lancer deváté evoluce. Na startu chyběl vedoucí muž šampionátu Federico Villagra, tradičně startující s Fordem Fiesta.
Od počátku šli do vedení dva jezdci s „maxíky“ – Baldoni s Volkswagenem a Menzi s Fiatem. Po ospalém úvodu se několika rychlými časy přiblížil i Pozzo a až za ním se srovnali ostatní s Fordy a Chevrolety. Další rychle ukončenou soutěž má za sebou Alejandro Cancío s Peugeotem, když dokázal dokončit pouze jedinou RZ.
Po krátkém vedení Baldoniho šel do čela Menzi, ani on však nevydržel dlouho a po defektu v pátém testu vzdal pro související velké poškození jeho vozu. Šanci vycítil Pozzo a začal tlačit na Baldoniho, ten ale sérií třech nejrychlejších časů v závěru etapy dal najevo, že rozhodně prohrát nehodlá. Talentovaný pilot využíval dokonale znalosti domácích tratí a po etapě vedl o devatenáct vteřin.
Pro druhou etapu zvolil vedoucí muž pořadí vyčkávací taktiku a pouze udržoval vybudovaný náskok před dotírajícícím Pozzem. To se mu vyplatilo, když v konečném účtování zvítězil s náskokem 25 vteřin. Gabriel Pozzo si druhým místem zajistil důležité body a třetí příčku vybojoval dobrým závěrem Juan Gil de Marchi s Chevroletem Agile.
Tabulku argentinského mistrovství vede i nadále Federico Villagra, před závěrečnými dvěma podniky disponuje sedmdesátibodovým náskokem před druhým Juanem Marchettem.

Výsledky Rallye de San Luis:
1. Miguel Baldoni / Gustavo Franchello (Volkswagen Gol Trend MR)
2. Gabriel Pozzo / Daniel Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +25.6
3. Juan Gil de Marchi / Mauro Albornoz (Chevrolet Agile MR) +2:08.3
(krácené konečn výsledky prostudujte podrobně na ewrc-results.com)


Miguel Baldoni pospíchá za vítězstvím na Rally San Luis



Rally de San José
Šestý podnik mělo o víkendu na programu uruguayské mistrovství. Na posádky čekalo 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 144 kilometrů. Délka soutěže umožňovala domácí federaci hodnotit oba dny bodově zvlášť a nejlepší časy se čekaly od dvou pilotů, kteří spolu po celou sezónu bojují o titul, oba shodně za volantem Mitsubishi Lancer. Lépe na tom před soutěží byl Rodrigo Zeballos, ten ale v minulém klání lehce zaváhal a umožnil tak Enrique Pereirovi bodově se dotáhnout.
První dva testy byly ale zrušeny a bojovat se začalo až od třetí RZ. Tu ovládl Pereira, ale Zeballos kontroval hned v dalším testu a zkrátil Pereirův náskok na pět desetin. Mezi oba kohouty se dokázal vklínit i Martin Canepa, když vyhrál další test a přeskočil Zeballose na druhé místo. Pak ale začal úřadovat Pereira a dalšími dvěma dílčími výhrami lehce odskočil. Zeballos tak musel vzít za vděk bojem o druhé místo a i tady nakonec nebyl úspěšný, když podlehl Canepovi o necelých šest vteřin.
Začátek druhého dne Pereira prováhal a toho dokonale využil Zeballos. Ani on ale nevydržel ve vedení dlouho, když do hry zasáhly technické potíže s jeho Mitsubishi. Přesně podle hesla „když se dva perou, třetí se směje“ šel do čela Canepa. Zeballos sice zahájil divokou stíhací jízdu, ale ztrátu už neumazal. To Pereira finišoval nenápadně, bídné ráno dokázal napravit, ale Canepu nakonec porazit nedokázal. I když součet jejich časů byl naprosto shodný, o vítězství nakonec rozhodl lepší součet časů bez penalizací, který mluvil ve prospěch bratrské dvojice Martina a Omara Canepových. V samostatném hodnocení druhého dne triumfoval i přes potíže Zeballos.
Dva závody před koncem sezóny je tak všechno ještě otevřené, Enrique Pereira nyní vede šampionát o pouhé čtyři body, průběžnou třetí příčku díky pravidelnému sbírání bodů udržuje Juan San Martín. Ten už ale ztrácí 44 bodů a do boje o titul už může zasáhnout jen teoreticky.

Výsledky Rally de San José:
1. Martin Canepa / Omar Canepa (Mitsubishi Lancer Evo IX)
2. Enrique Pereira / Juan Antelo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +0.0
3. Rodrigo Zeballos / Sebastián Dotta (Mitsubishi Lancer Evo IX) +5.8


Toyota Cape Dealer Rally
Zajímavé souboje se odehrávají tradičně i na tratích jihoafrického šampionátu, který pokračoval o víkendu předposledním podnikem. I jeho průběh shrnuje komentář redakčního kolegy, který najdete zde.

Výsledky Toyota Cape Dealer Rally:
1. Conrad Rautenbach / Nicolas Klinger (Ford Fiesta S2000)
2. Enzo Kuun / Guy Hodgson (Volkswagen Polo Vivo S2000) +23.0
3. Charl Wilken / Greg Godrich (Ford Fiesta S2000) +29.6


Conrad Rautenbach a Nicolas Klinger; Foto: rallyworld.net



28. Rally Internazionale Città di Bassano
Další díl Mitropa Cupu se odehrál v italském Bassanu. Hlavní favorit Gassner tentokrát dal přednost závodům v německém mistrovství a ani ostatní se tentokrát do Itálie nijak nehrnuli. V hodnocení Mitropy tak zůstala v roli favorita slovinská závodnice Asja Zupanc s jedinou čtyřkolkou mezi kandidáty o body. V historické kategorii pak nerovný souboj se silnými Porsche svedl Aleš Jirátko s BMW 2002 TI.
Startovní listina ale díky domácím i tak nabídla zajímavá auta i několik známých jmen, hlavními kandidáty na absolutní vítězství byli především jezdci na vozech kategorie WRC, kterých se na startu sešlo hned pět. V případě jejich zaváhání čekala v záloze armáda Peugeotů S2000.
Od prvních kilometrů začal úřadovat Luca Bertin s Xsarou, zbytek pole pak trochu překvapivě deklasoval Eddie Sciessere s Peugeotem 306 Maxi. Když pak sedmý test ukončil naděje Bertina a poslal ho mezi odstoupivší, Sciessere dokonce chvíli vedl. Druhá Xsara v rukou Ezia Soppy začala zvolna a postupem času se prokousávala pořadím vzhůru. Nakonec ale technická převaha zvítězila a Soppa šel do čela.
Stejné pořadí pak vydrželo až na cílovou rampu, kde se jako první objevil Soppa, následovaný Sciesserem a Mikem Pizzatem na Peugeotu 207 S2000.
Mezi jezdci bodujícími do Mitropa Cupu zkušeně uhlídala vítězství Asja Zupanc a zachovala si tak alespoň teoretickou šanci na celkový triumf. Pořadí i přes neúčast na soutěži v Bassanu nadále vládne Hermann Gassner starší.
Mezi historiky se třetím místem absolutně a důležitou druhou příčkou v Mitropa Cupu blýskl Aleš Jirátko, když podlehl pouze Wernerovi s Audi Quattro a domácímu Scalabrinovi s Opelem Kadett GT/E. Celkově v pořadí historiků drží Jirátko senzační vedení. Před posledním podnikem má na druhého Wiegera náskok osmnácti bodů.

Výsledky Rally Città di Bassano:
1. Ezio Soppa / Mauro Marchiori (Citroen Xsara WRC)
2. Eddie Sciessere / Francesco Orian (Peugeot 306 Maxi) +16.6
3. Mike Pizzato / Davide Emanuele Cortese (Peugeot 207 S2000) +30.1


Novorossiysk Rally Russia
O body do ruského šampionátu i do Evropského poháru východ se mělo bojovat na tratích Rally Russia. Soutěž však byla v současné podobě zrušena. Jako náhrada se finále mistrovství uskuteční v termínu 8.-9. října na tratích Rally Tuapse, která by měla pořádání soutěže převzít i s názvem Rally Russia.


Francouzské regionální soutěže
I uplynulý víkend nabídl v zemi galského kohouta několik zajímavých regionálních soutěží. Pojďme se na ně ve stručnosti podívat.
Přesná stovka posádek se přihlásila účasti k Rallye du Ternois. Prim samozřejmě měly hrát vozy kategorie WRC, které se na startu sešly v počtu tří. Imprezy řídili José Barbara a Arnaud Gautier, postarší Corollu osedlal ostřílený borec Vincent Christiann. Ze silných vozů bývalé skupiny A8 jim pak přijela sekundovat Melissa Debackere s Celicou GT-Four. Soutěž stylem start cíl ovládl Barbara, který od prvního vyhraného testu neustále navyšoval svůj náskok, jehož hodnota se zastavila na hodnotě jedné minuty a dvanácti vteřin. Debackere dokončila na třetí pozici, tu druhou jí vyfoukl Antony Mortier s Imprezou GT.
Jubilejní desátý ročník Rallye des Camisards hostilo o víkendu městečko Anduze. Ta se stala kořistí Nicolase Lirona s Renaultem Megane Maxi, který dokázal soupeřům odskočit o dvanáct vteřin. Tuhý boj o druhé místo mezi sebou svedli Yannick Vivens s Peugeotem 106 a favorizovaný Christophe Casalta s BMW Compact. Vivens využil větší obratnosti malého Peugeotu a i přes značný výkonový rozdíl dokázal Basaltu porazit. Rozdíl mezi oběma jezdci ale ve výsledku činil pouze vteřinu a půl.
Nadšené reakce vyvolává každoročně Rallye du Pays de Fayence, regionální podnik s čtvrtstoletí trvající historií. Jeho startovní čáru letos nepřejelo žádné WRC, když jediný přihlášený Dominique de Meyer svůj start s Peugeotem 206 na poslední chvíli odvolal. Roli favorita tak převzal Mathieu Arzeno, který si na soutěž přijel odzkoušet jiný speciál značky Peugeot – 207 S2000. Arzeno splnil svou roli dokonale, když vyhrál všech devět měřených úseků a do cíle dorazil s luxusním náskokem dvou minut a šesti vteřin. Ostatní už tak mohli bojovat jen o další příčky a my pro splnění informační povinnosti dodejme, že druhou příčku obsadil Mikael Perrussel s BMW Compact a poslední stupínek zabral Alain Viano s Peugeotem 206 Maxi.
Na závěr přehledu francouzských regionálních soutěží se společně podíváme do Firminy na 34. Rallye des Noix. I tady dominoval Peugeot 207 S2000, tentokrát pilotovaný Davidem Salanonem. Jeho vítězství však nebylo tak snadné, jak by se mohlo zdát. Ani na chvíli vydechnout mu nenechal velezkušený Jean-Marie Cuoq s Peugeotem 306 Maxi a jejich vzájemný souboj nakonec rozhodlo čtyři a půl vteřiny právě ve prospěch Salanona. I broznovou pozici obsadila 306 Maxi s Pascalem Clairetem za volantem. Ten ale už dojel zcela mimo boj o vítězství, když za 35 ostrých kilometrů dokázal nabrat ztrátu třičtvrtě minuty.


Test Peugeotu 207 S2000 vyšel Mathieu Arzenovi skvěle; Foto: rallygo.com



Britské a irské regionální soutěže
Zajímavé soutěže se každý víkend odehrávají i na území, odděleném od Evropy kanálem La Manche.
Prvním podnikem, na který se zaměříme, byla McKelvey Bushwacker Rally. Tady se na startu sešlo hned několik speciálů WRC a k vidění byla i Fabie S2000 Roberta Barrable. Pravidelný účastník britského mistrovství tentokrát dal přednost závodění v rodném Irsku a šotolinová soutěž mu příliš nesedla. V cíli z toho bylo až sedmé místo se ztrátou minuty a půl na vítěze. Tím se stal Conor McCloskey s Imprezou WRC, skvělý sport předvedl i druhý Donagh Kelly s produkčním Lancerem Evo IX, když udolal i další známé jméno v Imprese WRC, Kennyho McKinstryho.
Britský asfaltový šampionát si pro změnu přichystal Patriot Stages Rally. I tady bylo k vidění několik vozů specifikace WRC, Gary le Coadou s Corollou ale do bojů příliš nezasáhl a s tříminutovou ztrátou dokončil jako sedmý. Soutěž se stala kořistí Damiana Cola s Focusem, za ním do cíle dorazily dva tradičně rychlé Darriany, a to v pořadí John Indri a Mark Straker. Cíl naopak nespatřil další Focus WRC s Dickem Maugerem za volantem.
Fanoušci mohli zamířit i na Hutton Kitchens Woodbridge Stages. Šest asfaltových rychlostních zkoušek zvládl nejrychleji Peter Elkins se starším Focusem WRC, další vůz této značky, pilotovaný favorizovaným Nigelem Mummerym, dokončil po problémech až jako sedmý s takřka pětiminutovým mankem na vítěze.


Conor McCloskey na trati McKelvey Bushwacker Rally; Foto: markbreenphotography.com



Italské regionální soutěže
Vedle Rally Sanremo a Rally di Bassano nabídla italská regionální scéna jako obvykle i další podniky, které stojí za připomenutí.
Prvním z nich byla Rally dei 5 Comuni. Teprve třetí ročník této soutěže měl už od počátku jasného favorita. Tím byl Max Rendina s Lancerem Evo X. Tomu chtěli život znepříjemnit především piloti tradičně rychlých dvoukolek kategorií S1600 a R3 a několik produkčních vozů. Právě z poslední jmenované kategorie se rekrutoval budoucí vítěz, další zkušený pilot s Evo X, Franco Lagana. Laganu po celou soutěž naháněl Francesco Rizzello s Cliem S1600 a po zásluze nakonec bral druhé místo. Až třetí pozice zbyla na Rendinu, ten ale ztrácel již dvě a půl minuty.
Za další soutěží se musíme přesunout na Sicílii, kde se o víkendu odjela šedesát kilometrů dlouhá Rally di Caltanissetta, započítávaná do místního mistrovství a do osmé zóny. Tady triumfoval osamocený speciál S2000, a to Peugeot 207 v rukách Carla la Roccy. Necelých dvacet vteřin ztráty nabral na vítěze Bartolomeo Mistretta s Cliem R3.


Německé regionální soutěže
V Německu se o víkendu odehrály dvě soutěže typu rallysprint a jedna krátká regionální rally. Na všechny se pochopitelně ve stručnosti podíváme.
30. ADAC Reckenberg Rallye přichystala pro posádky 6 RZ, s kterými se přijelo popasovat 97 posádek. S nástrahami tratě si nejrychleji poradil Holger Knöbel s Imprezou STi, ale druhý v pořadí Walter Gromöller nedal svou kůži lacino a v závěru prohrál o nicotných jeden a půl vteřiny. Oba borce na pódiu doplnil další pilot produkční Imprezy, Torben Nebel.
To ADAC-Heidbergring Rallyesprint přivítal pouhých 24 posádek. Přesto se nedá říct, že by byla nouze o atraktivní souboje. Sám proti armádě všech možných BMW tady vybojoval cenný triumf Stephan Dzewas se starým Fordem Escort RS Cosworth. Jeden z favoritů, hamburský Fabian Pirrone nabral na vítěze během šesti krátkých testů ztrátu více jak dvacet vteřin, a to se ještě musel o svůj výsledek do poslední chvíle strachovat, když na něj zezadu tlačil Lennart Hahn s dalším BMW.
Posledním podnikem v Německu, který si telegraficky projedeme, byl 3. ADAC Rallyesprint in Aldingen. Na něm favorizovaný Fritz Köhler nezaváhal a dovedl své BMW M3 do cíle nejrychleji. Na druhého Klause Otterbacha s Opelem Kadettem GT/E najel během tří testů dvanáct vteřin, což v průměru znamená ztrátu téměř vteřiny na kilometr. Další z favoritů, Nico Dehner s BMW 325i, zcela zkolaboval hned v úvodu a než se stačil probrat, bylo z toho čtrnácté místo se ztrátou čtyřicet vteřin.


Portugalské regionální soutěže
Závěrečná soutěž Azorského mistrovství – to byl jediný podnik na portugalském území, který bylo možno sledovat o uplynulém víkendu.
Ricardo Moura letos zažívá skutečně famózní sezónu. Mimo nadvlády nad portugalským národní šampionátem kraluje tradičně i na Azorech, kde v místním regionálním mistrovství nenašel soupeře již od přestupu do čtyřkolek. Nic na tom nezměnila ani 11. Rali Além Mar – Ilha Lilás. Moura šel do vedení od samého začátku a profesorskou jízdou se neustále lehce vzdaloval svým soupeřům. Výhrou v sedmi z celkových devíti rychlostních zkoušek si zajistil minutový náskok na druhého Fernanda Menesese se Subaru Impreza N12. Bez ztráty bodu je tak letošním mistrem Azor opět Ricardo Moura.


Ricardo Moura a Sancho Eiró míří za jistotou titulu; Foto: Nuno Cabral on tac.com.pt



Španělské regionální soutěže
I ve Španělsku bylo o víkendu rušno. O definitivě titulu se rozhodovalo na Kanárských ostrovech, v Kantábrii se závodilo na tratích regionálního rallysprintu.
Kanárské ostrovy měly o uplynulém víkendu na programu poslední z podniků regionálního mistrovství, Rallye Villa de Teror. Už pohled do startovní listiny sliboval zajímavou podívanou, když o vítězství si to měli rozdat Marco Lorenzo s Focusem WRC a Antonio Ponce s Fabií stejné specifikace. A byl to právě Ponce, který začal lépe, vyhrál první tři testy a šel do čela. Pak ho ale na nejdelší RZ soutěže potkal defekt a výsledkem byl propad až na šestnáctou příčku. Tu do konce soutěže dokázal pilot Fabie výrazně vylepšit, ale na lepší, než konečné desáté místo, se dotáhnout nestihl. Nic v cestě už nestálo Lorenzovi, který tak přidal do sbírky další triumf a s velkým bodovým náskokem ovládl i letošní šampionát.
Poblíž Santanderu se odehrál i Rallysprint de Medio Cudeyo. Tady měl kralovat Francisco Javier España s desítkovým Lancerem, ale i on se musel sklonit před rychlostí Sema Múgicy s Lancií Delta Integrale. Nebezpečný byl i Daniel Peña s Citroenem C2 R2, ten však Españu přeskočit nedokázal a bral tak senzační třetí místo.


Švédské regionální soutěže
Kola závodních speciálů se ve Švédsku nezastavila ani o uplynulém víkendu, k mání bylo hned pět krátkých soutěží.
Dvě rychlostní zkoušky a převaha vozů s jednou poháněnou nápravou, to byl letošní ročník Fridaspecialen. Před soutěží byl do role favorita pasován Hakan Svensson s šestou evolucí Mitsubishi Lancer. Na startu se pak objevilo ještě pár dalších silných čtyřkolek, všechny se však musely sklonit před Matse Anderssona s Protonem Satria, jehož senzační vítězství podpořil druhým místem další pilot malém dvoukolky, Pär Karlsson s Peugeotem 205 GTi. Na Svenssona zbyl jen bronz.
Uplynulý víkend nabídl i Runt Mjölkpallen. Tady již favorité nezaváhali a celé stupně vítězů tak obsadili piloti různých evolucí Mitsubishi Lancer. Nejrychleji zvádl pět měřených testů Christoffer Jacobsson s Evo VIII, následovaný Mattiasem Ekmanem s Evo IV a jen těsně se na třetí příčku vměstnal Michael Holmgren, stratující pro změnu s Lancerem Evo VII. Cíl nespatřil jediný speciál WRC ve startovním poli, Ingemara Svenssona s Focusem totiž ve čtvrtém testu zradila technika.
Zajímavou podívanou slibovali i organizátoři Trillevallssprinten. Tři krátké testy zcela ovládl Lennart Gälliner s Audi Quattro, následovaný Micke Jonassonem. Až v posledním testu pak o stříbro přišel Peter Johansson s dalším Audi a musel se tak spokojit až s bronzem. Zajímavé souboje nabídly i další kategorie, o vítězi dvoukolek však bylo rozhodnuto hned od začátku. Pouhé tři vteřiny za absolutním vítězem dorazil za cílovou pásku Anders Jonsson s Volvem 240. Vítězství ve skupině historiků pak utrpěl Jöns Jonsson, když z celé kategorie dorazil do cíle jen on. Největší tahanice se tak rozputala mezi vozy skupiny N do 1400 ccm, kde rozhodovaly desetiny prvních šest jezdců se narovnalo do tří vteřin. Nejrychleji z nich zvládl trať Pether Lindblom s VW Golf.
Přesně 100 posádek přijelo na start Malmjärn Runt. Rozhodně nejlépe obsazená soutěž ze všech švédských regionálních soutěží uplynulého víkendu, přivítala i tři vozy kategorie WRC. Z nich ale Anders Johnsen skončil hluboko v poli poražených a Joachim Borg (oba Ford Escort WRC) nestačil tempu mnohem modernějších strojů. Nikým neohrožován si tak pro pohodlné vítězství dojel Kjell Sandberg s Corollou WRC, následovaný dvěma produkčními speciály, Lancerem Evo IX, který pilotoval Niklas Hägg a Imprezou STi Andersem Lundinem za volantem.
Pátou a poslední soutěží byla Rejmes-Knixen. Sem si přijeli potrénovat účastníci národního šampionátu, Mats Jonsson s Escortem WRC a Eddie Hörbing s Focusem WRC. Mimo ně se na start postavilo i několik jezdců s produkční technikou. Avizovaná Octavia WRC s Björnem Adolfssonem za volantem nakonec do závodu vůbec neodstartovala. Příliš brzy skončila soutěž i pro Jonssona, kterého zradilo turbo hned v prvním testu. Cesta za triumfem se tak otevřela Hörbingovi, který nabídnutou šanci beze zbytku využil a dovedl svůj Focus do cíle v čase o 24 vteřin lepším, než zaznamenal druhý v pořadí Kristian Johansson s produkčním Lancerem Evo X.


Finské regionální soutěže
Dva podniky nabídla fanouškům rally scéna ve Finsku. Ani tady nebyla nouze o zajímavé momenty, pojďme si tedy oba závody shrnout. Klasickou soutěží, i když nepříliš dlouhou, byla Jämi Ralli. Šedesáti kilometrům měřených úseků vládly juniorské posádky s dvoukolkami, když o vítězství si to rozdali dva piloti na Toyotách. S Corollou GT bojoval Kalle Soini, s menším Starletem Marko Salminen. Do bojů ještě měli zasáhnout Sundell a Aaltonen s dvoulitrovými Hondami, ty ale shodně vyřadila z boje technická závada. Dva povedené testy v řadě pak rozhodly soutěž ve prospěch Salminena, druhé místo bral Soini.
Druhou soutěží, na níž se zaměříme, byl Laihian SM-Rallisprint. Klasický severský sprint ovládl nejrychlejším průjezdem Tomi Hallia s Lancerem. I další místa na stupních vítězů obsadily vozy Mitsubishi, když shodně s šestou evolucí Lanceru dokončili v druhém a třetím nejlepším čase Anssi Rytkönen a Jarkko Särkkä.
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!