Soupeři chybují, Martin Prokop s Janem Tománkem třetí

9 RZ o celkové délce 148 km. To byla dnešní porce závodu pro účastníky Rally de France.

Nacvičené chorály oslavující očekávané vítězství Sebastiena Loeba francouzští diváci po poruše motoru jeho Citroenu sice neuplatní, přesto však tisíce Renaultů, Citroenů a Peugeotů naložených fanoušky,bagetami, sýry a bateriemi červeného vína vyrazily ke tratím rychlostních zkoušek. Na těch o body do klasifikace SWRC bojuje i posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Jan Tománek.

9 RZ o celkové délce 148 km. To byla dnešní porce závodu pro účastníky Rally de France. Martin Prokop vstupoval po rozpačité páteční etapě do druhého dne soutěže na třetí pozici v SWRC s mankem 8,8 sekundy na druhého Nora Brynildsena.

„Včera jsme nebyli úplně bezradní. Jen jsme si vůbec nevěděli rady,“ komentuje sarkasticky páteční etapu a skutečnost, že český tým bohužel nebyl schopen nalézt optimální nastavení Fordu Fiesta S2000. „Začínali jsme s autem tvrdým jako na okruhy, končili bezmála se šotolinovým nastavením. Přesto jsme Tanakovi zdaleka nestačili.“

První testy sobotní etapy bohužel nevěstily rapidní zlepšení. Česká dvojice nadále bojovala spíše s nastavením vozu a nevhodně zvolenými pneumatikami než se svými soupeři. V klasifikaci SWRC ji dokonce předstihnul i Fin Hanninen dotahující svou ztrátu po pátečním defektu. Na čtvrtém testu však chyboval a urazil kolo tovární Fabie S2000.

„Juho Hanninen nám nabízí jednu šanci za druhou na zkomplikování šampionátu. Bohužel stejně jako on nejsme schopni držet krok s vynikajícím Tanakem. Útočíme sice na druhou pozici, ale Juho se zítra vrátí v rámci superrally a vzhledem k množství odpadlých posádek si nejspíš přiveze slušné množství bodů. Naše pozice by tak pro španělské finále nic neřešila,“ uvažoval v poledním remote servisu Martin Prokop.

Druhá sobotní sekce byla ve znamení souboje o stříbrnou pozici mezi českým jezdcem a Brynildsenem, který se již „oklepal“ ze své spektakulární havárie na finské rally, při níž v kotrmelcích řádně ublížil své Fábii. O jeho vyrovnanosti svědčí fakt, že rozdíl, který na startu etapy činil 8,8 sekund byl na jejím konci 9,8. Jinými slovy – na 148 km rychlostních zkoušek je dělila jediná sekunda.

„Zítra máme už jen 41 ostrých kilometrů na vybojování druhého místa. Snad se Martin s Jendou dostanou v závěru do pořádného závodního rytmu“ doufá manažer týmu Quirin Muller před rozhodující krátkou nedělní etapou.

Komentářů celkem: 7
2. 10. 2011 00:35
0 0
Když Martin zítra dojede, ve Španělsku podá výkon hodný mistra, Otík S Juhou to ve vzájemné honičce neustojí, Mistrem je Martin.smajlík Ať tak nebo tak, stejně Tě rádi uvidíme ve WRC-u, letos i napřesrok.smajlík
2. 10. 2011 00:46
0 0
Good luck! smajlík
2. 10. 2011 11:15
0 0
No nic ve zlém , ale s tím výkonem hodným mistra si děláš pr.el ne? Martin na mistra nemá , o tom není pochyb . smajlík
2. 10. 2011 14:00
0 0
model: asi tak nějaksmajlík, ale když vidím, jak blbne Juho a Otík se může taky utnout...tak proč né. A Martin jezdit umí, to zas neblbni, spíš si myslím, že teď už moc přemýšlí o věcech budoucích a ani se mu nedivím...
3. 10. 2011 08:59
0 0
No Martin jezdit určitě umí , o tom není pochyb . Mně by určitě pojel smajlík Ale vážně jako mistra si ho nějak neumím představit , když srovnám jeho výkony třeba s Otíkem , nebo Juhou .smajlík
Fox
3. 10. 2011 16:13
0 0
model: Pod to se klidně podepíšu.
"Přesto jsme Tanakovi zdaleka nestačili."
To asi vystihuje ten rozdíl mezi někým, kdo má na to být mistrem a někým, kdo na něj ještě nedorostl. Nic ve zlém...
3. 10. 2011 19:33
0 0
Ale uvidíme, co předvede s WRCem...... je to sympoš a je náš, takže palce budu držet smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!