5. 10. 2011 14:12 − 3154× − 8

Druhé kolo virtuálního závodění Team Rally

Kolotoč Team rally se pomalu rozjíždí na plné obrátky a koncem září se konala již druhá soutěž.

Kolotoč Team rally se pomalu rozjíždí na plné obrátky a koncem září se konala již druhá soutěž. Pořadatelství se zhostil Anvel Racing Team vedený Michaelem Vaňharou. Nováčci v kalendáři se své první rally nezalekli a připravili pro všechny posádky opravdu příjemné prostředí. Po prvním asfaltovém podniku tentokrát vedly tratě měřených úseků šotolinovými cestami a nejdelší erzeta měřila bezmála 14 km.

Přejímkami prošlo celkem 235 posádek a všichni museli řešit zapeklitý oříšek v podobě pneumatikové loterie. Hlavně v první etapě počasí ukázalo svou méně přívětivou tvář a rally se startovala za deště. Postupně ale tratě osychaly a občas vykouklo i podzimní sluníčko. Celkem čekalo na jezdce něco přes 200 ostrých kilometrů rozdělených do 26 erzet.

V královské kategorii WRC byl jasným favoritem Pavol Spišák z Frontlinu. Vítěz úvodní Kizz-me rally ovšem musel počítat s velkou konkurencí šotolinových specialistů a prosadit se chtěli určitě i domácí borci. Pavol ale od začátku ukazoval své kvality a od druhé erzety se usadil na čele. Úvod se povedl i jeho kolegovi z týmu Petru Taušovi. Na úvodní rychlostce si dokonce připsal nejrychlejší čas ze všech a po první mokré sekci mu patřilo druhé místo jen těsně před Ondrou Babákem z IF Motorsportu. Z S2000 přestoupil do nejvyšší kategorie Jan Resl a na úvod mu patřilo čtvrté místo jen s nepatrnou ztrátou. Také na dalších postech byly rozestupy minimální. O první pětku bojovali Jakub Řezníček a Jan Mořkovský z Nexusu. Jen desetinky za nimi byli Boris Klinovský z Šopa Motorsportu a Martin Bíca s Martinem Ptáčkem. Desítku uzavírala čerstvá posila HSF týmu Jaromír Matůšů. V dalším průběhu si i nadále hlídal vedení Pavol Spišák. Na osychající trati postupně navyšoval svůj náskok a po prvním dnu se jeho hodnota zastavila na minutě a dvacet sekund. Na 8. rychlostce chyboval Petr Tauš a téměř půlminutová ztráta jej odsunula z druhého místa. Využil toho Ondra Babák, který přenocoval na průběžné stříbrné příčce. Také Jan Resl se dostal před jezdce Frontlinu, ale o třetí místo se musel v závěru etapy pořádně poprat. S nasazením to málem i přehnal, když za cílovou fotobuňkou poslední erzety vyletěl ven a hodně poničil své Mitsubishi. Mechanici se v servise rozhodně nenudili. Na svou šanci čekali s nepatrnou ztrátou i další posádky. První pětku uzavíral Jakub Řezníček a dobře jedoucí Jarda Matůšů poskočil hned za něj na šesté místo. Nejrychlejší desítku doplňovali Martin Bíca, Ivan Šmidrkal, Martin Ptáček a Boris Klinovský. Odstup od druhého do desátého místa byl jen necelých 40 sekund a rozhodovala každá maličkost.

Tuhý boj pokračoval i ve druhé etapě. Tratě byly tentokrát převážně suché a tak se jelo opravdu na hraně. Hned na první ranní erzetě skončil Martin Bíca a své auto vážně poškodil i Martin Ptáček z Iridia. Pořadím se naopak prokousával nahoru domácí René Dohnal. Po odstoupení Ivana Šmidrkala z Monteku mu patřila už šestá příčka. Na 17. erzetě se měnilo pořadí i na podiu. Jan Resl totiž neudržel na nejdelší zkoušce celé rally svůj vůz na trati a po havárii musel odstoupit ze třetího místa. Iridium rázem mělo ze hry oba vozy. Petr Tauš, který začal etapu opatrněji, se posunul zpátky mezi tři nejrychlejší. Před ním byli pouze suverénně jedoucí Pavol Spišák a Ondra Babák. Čtvrtou pozici si hlídal Jakub Řezníček z Fido týmu. Půl minuty za ním pak byli oba domácí borci v pořadí René Dohnal a Martin Kožíšek. Ani v závěru rally drama nepolevovalo. Jen čtyři erzety před cílem boural Martin Kožíšek. O jeden test později pak odstoupil po chybě v rozpisu Jakub Řezníček. V té době figuroval na třetí příčce. Kalich hořkosti si domácí vypili až do dna. Na poslední erzetě totiž zradila technika René Dohnala a Kunovický jezdec musel odstoupit z výborné čtvrté příčky. Premiérovou Anvel rally s velkým přehledem vyhrál Pavol Spišák. Pro druhé místo si vyrovnanou jízdou dojel zaslouženě Ondřej Babák z IF Motorsportu a bronz si odváží Petr Tauš. Výpadky soupeřů posunuly na celkové čtvrté místo Jardu Matůšů a hned za ním dojel jeho kolega z týmu Tomáš Mikl. Body za šesté místo si připsal Boris Klinovský. Desítku nejrychlejších ještě doplnili Jirka Jarotek, Petr Němec, Vojta Uhlíř a Martin Dorotka.

Jakub Hoffmann nebo Štefan Spišák? Takovou otázku si kladli před Anvel rally všichni příznivci kategorie S2000. Oba mladíci sváděli těsný souboj už na první soutěži nové sezony a nejinak tomu mělo být i tady. Papírové předpoklady se naplňovaly od prvních měřených kilometrů. Oba jezdili vyrovnané časy a hned několikrát si vyměnili průběžné vedení. V polovině první etapy měl mírně navrch Slovenský jezdec, když na Kubu najel necelých 6 sekund. Oba sice svorně tvrdili, že jedou hlavně na dojetí do cíle, ale časy tomu vůbec neodpovídaly. Na třetím místě se usadil další mladík a to David Hrbáček. Jezdec KC Motorsportu už na své rivaly ztrácel po sedmi erzetách necelou půlminutu. O dalších 30 sekund za ním pak figuroval na čtvrtém místě Radek Garažija z Monteku. O post v nejrychlejší pětici bojovali tradiční rivalové Milan Ostrovský s Honzou Morávkem. Na sedmém místě je doplňoval ještě druhý jezdec z HSF Adam Nezval. Do první desítky se vešli také David Žák, Filip Červenka a Tomáš Sekyra. Na osmé rychlostní zkoušce ovšem přišel nečekaný zvrat. Štefan Spišák totiž chyboval těsně před druhým mezičasem a svou Fábii odstavil nepojízdnou v lese. A aby toho nebylo málo, cíl nespatřil ani Jakub Hoffmann, který havaroval prozměnu jen pár metrů před koncem erzety. Radoval se tedy třetí vzadu – David Hrbáček, který se nečekaně dostal do vedení. Za ním se seřadilo v těsném sledu trio ve složení Milan Ostrovský, Radek Garažija a Adam nezval. Do boje o bednu se postupně přidal také jezdec Nexusu Jan Morávek. Závěr etapy poznamenala havárie Radka Garažiji z Monteku, který odstoupil ze třetího místa na úplně poslední zkoušce dne. Startovnímu poli vládl s velkým náskokem David Hrbáček. Za ním se seřadili Milan Ostrovský z HSF, Jan Morávek, Adam Nezval a domácí Filip Červenka. Jen dvě sekundy za nejrychlejší pěticí byl Míra Krystýn z KC Motorsportu. Nepatrně větší ztrátu už nabrali David Žák, Tomáš Sekera a Petr Černý. Desítku uzavíral po prvním dnu Vašek Poustka z RBR Generation týmu.

Druhá etapa přinesla o něco poklidnější průběh. Rozestupy mezi jednotlivými jezdci se postupně ustálily a čekalo se pouze na soupeřovu chybu. Dobře začal Míra Krystýn, který po úvodní erzetě nakoukl do první pětky. Domácí Filip Červenka mu ale oplatil stejnou mincí hned na další zkoušce a vrátil se zpátky na pátou příčku. Zatáhnout se snažil Adam Nezval ze čtvrté pozice. Postupně stahoval Honzu Morávka, ale pár sekund mu vždy chybělo. Svou snahu nakonec přehnal a během závěrečné sekce rychlostních zkoušek ho museli dokonce tahat diváci z příkopu. Propadnul se tím až na konečné páté místo. Za ním zakončili Anvel rally Míra Krystýn a Tomáš Sekera z Monteku. Desítku nejrychlejších doplnili Petr Černý, Lukáš Večeřa a David Žák. Ani na špici k dalším změnám nedošlo. Pro letošní premiérové vítězství si dojel David Hrbáček, za ním skončil na druhém místě Milan Ostrovský a bronzový věnec míří do Nexusu pro Honzu Morávka. Na domácího Filipa Červenku pak zbyla nepopulární bramborová medaile za čtvrté místo.

Mezi produkčními vozy měl velkou podporu domácích fanoušků Adam Barvík. Na Kizz-me rally si vyzkoušel vůz kategorie S2000, ale příliš se mu nedařilo a tak se vrátil za volant osvědčeného Subaru. A vrátil se ve velkém stylu, když po úvodní sekci mu patřilo první místo. V patách mu byl Lukáš Útrata z Iridia. Tempo prvních dvou nezachytil Pavel Novotný a jezdec z Monteku se musel spokojit až se třetím místem. Navíc jen v sekundách za ním byli seřazeni Jirka Petera s Víťou Drábkem a na dostřel byl i Marek Peter z BF Goodrich týmu. Do první desítky se vměstnali ještě Míra Sudický, Pavel Hejtmánek, Miroslav Kovaříček a Lukáš Valenta. S osychající tratí do toho pořádně šlápl Lukáš Útrata. Na páté erzetě se vyhoupl do čela a během pouhých tří testů si vyjel půlminutový náskok na zbytek pole. Dobrou etapu si ale Lukáš pokazil na poslední zkoušce, kde chybou ztratil téměř minutu a půl. V součtu mu patřilo po prvním dnu až čtvrté místo. K radosti modrožlutých se na čelo vrátil Adam Barvík. 14 sekund za ním figuroval Víťa Drábek z Frontlinu, který na suchu patřil k nejrychlejším a postupně stoupal pořadím. Na třetím místě přenocoval Pavel Novotný. První pětku uzavíral Míra Sudický, za ním byl Jirka Petera z RBR Generation týmu. Vítěz úvodní soutěže se na šotolině hodně trápil. V našlapané druhé pětce si našli místo i Marek Peter a Pavel Hejtmánek. S větším odstupem uzavírali desítku nejrychlejších Miroslav Kovaříček a Roman Škrabal.

Do druhé etapy se nejlépe vyspal Lukáš Útrata. Na prvních osmi erzetách nepoznal přemožitele a výbornými časy se posunul zpátky do hry o vítězství. V polovině etapy byl už druhý jen o 14 sekund za Adamem Barvíkem. Víťa Drábek a Pavel Novotný se museli spokojit se třetí, respektive se čtvrtou pozicí. Větší odstup měl na páté příčce Míra Sudický hájící barvy IF Motorsportu. I ve druhé etapě se trápil Jirka Petera, který bojoval až o šesté místo s Markem Peterem. Spanilá jízda Lukáše Útraty pokračovala i nadále a od 19. erzety byl jezdec z Doks zpátky na čele. Adam Barvík mu nestačil a navíc ze třetího místa zle dotíral Víťa Drábek. Oba si několikrát prohodili pozice, ale vše se mělo rozhodnout až na 14ti kilometrech závěrečné erzety. Žlutočerné Subaru v barvách Iridia se totiž do cíle doslova doplazilo a navíc s pořádnými kouřovými efekty. Lukáš Útrata opět na poslední erzetě zaváhal a ztráta půl minuty znamenala propad na konečný bronz. Závěrečnou erzetu vyhrál Adam Barvík a zajistil si tím vítězství na domácí půdě. Stříbro putuje do Frontlinu zásluhou Víti Drábka. Body za čtvrté místo si připisuje celkem nevýrazný Pavel Novotný a první pětku si s přehledem pohlídal Míra Sudický. Poslední zkouška se stala osudovou i pro Jirku Peteru a tak jako šestý byl klasifikován Jirka Borkovec. Za ním se seřadili Roman Škrabal a Jan Jironč. Z hloubi startovního pole se ve druhé etapě vyškrábal na deváté místo Roman Kratochvíl a desítku uzavřel Lukáš Valenta.

Dvoukolkářům tentokrát nebylo moc co závidět. Na promáčených tratích hlavně v první etapě to měli s jednou poháněnou nápravou opravdu hodně těžké a i ti nejlepší strávili na rychlostních zkouškách přes dvě hodiny. Dobrý vstup do soutěže se podařil Pavlu Steinerovi s Fusion rally teamu. V polovině úvodního dne hájil nepatrný náskok před vítězem zahajovacího podniku Michalem Streitem. První dvojici marně stíhal domácí Jan Hejtmánek. Těsně za ním byl Dennis Zeťák a první pětku uzavíral Petr Pajer, který stačil už na páté erzetě otočit svou ladu přes střechu. Manažer Anvelu Michael Vaňhara bojoval o post v první pětici a soupeři mu byli Jirka Frištenský s Ondrou Janáčem. Peter Lilge a Karel Nývlt na devátém a desátém místě už měli větší odstup. Zvrat přišel na osmé erzetě. Dosavadní lídr Pavel Steiner byl několikrát mimo trať a propadnul se až na třetí místo. Šanci využil Michal Streit a stal se novým vedoucím mužem. Nejdelší erzeta v soutěži se povedla i Petru Pajerovi z Kizz-me týmu, který se jen s nepatrným odstupem zařadil na druhou pozici. Se soutěží se musel na této erzetě rozloučit po havárii Dennis Zeťák a podium neudržel ani domácí Honza Hejtmánek, který klesl na pátou příčku. Michal Streit se neradoval z vedení dlouho a už na erzetě s číslem 10 podlehl tlaku Petra Pajera. Jezdec týmu Fist na konci dne ztrácel na svého soupeře necelých 13 sekund. Provizorní stupně vítězů po prvním dni doplnil Pavel Steiner. Dobře rozjetou soutěž si pochvaloval Jirka Frištenský z IF Motorsportu. Za ním se seřadili oba domácí v pořadí Michael Vaňhara a Jan Hejtmánek. V závěru etapy poskočil na sedmou příčku Karel Nývlt a za ním figurovali Tomáš Polák, Míra Čech a Ondra Janáč.

Druhá etapa začala bez výraznějších změn na předních příčkách. Nejrychlejší trojice pod vedením Petra Pajera postupně zvyšovala rozestupy a čekalo se na chyby soupeřů. Ta přišla na 20. erzetě a svou černou chvilku si vybral Pavel Steiner. Po vyjetí z trati narazil do stromu a musel nepojízdné Polo odstavit. Dobře si vedl ve druhé etapě Karl Nývlt z RBR Generation týmu, který se postupně prokousal už do první pětky. Před ním bojovali o bronz Jirka Frištenský s Honzou Hejtmánkem. Oba si několikrát vyměnili pozice a dlouho to vypadalo, že navrch bude mít jezdec IF Motorsportu. Na poslední erzetě ale Honza Hejtmánek zabral a bronzový věnec nakonec zůstává doma o necelých 6 vteřin. První dva jezdce nikdo neohrozil a tak si letošní premiérový triumf připisuje Petr Pajer a stříbro Michal Streit. Karel Nývlt uhájil těsně před Mírou Čechem páté místo. Michael Vaňhara nakonec dokončil domácí rally až sedmý. Desítku nejlepších doplnili Tomáš Polák, David Šenk a František Valena.

Mezi A8 vtrhl na měřené testy jako velká voda Láďa Barvík. Podporován domácím publikem se ujal vedení hned na první rychlostce a po první sekci si vypracoval téměř čtvrtminutový náskok. Jedním z mála, kdo mu stačil, byl Karel Kuncl z RBR Generation rally. Trojici nejlepších doplňoval v polovině etapy Vašek Šourek v modro-oranžových barvách HSF týmu. Slabší vstup do soutěže měl František Valenta, ale postupně se propracovával pořadím a na sedmém testu se dostal už na čtvrtou příčku. Odsunul tak druhou posádku HSF – Dana Krčmu. Po minulém výpadku začal opatrněji Martin Bruder z Monteku a v polovině dne mu patřilo až šesté místo. Pořadí se ustálilo a Láďa Barvík si udržoval přibližně dvacetisekundový náskok před Karlem Kunclem až do konce etapy. V závěru chyboval Vašek Šourek a jen pár metrů před cílem celé etapy rozbil svůj Ford Escort. V té době figuroval na skvělém třetím místě. Na bedně jej nahradil týmový kolega Daniel Krčma a jen o devět setin za ním byl čtvrtý Ferry Valenta. První pětku doplnil Martin Bruder. Za ním se seřadili v těsném závěsu Michal Kučera z RBR Generation týmu a druhá posádka Monteku David Pelánek. Jan Brablec, Leo Vonka a Josef Kubičík uzavírali nejrychlejší desítku.

Začátek druhé etapy se nesl ve stejném duchu. Pouze František Valenta hned na úvod zabral a trochu poodskočil Danu Krčmovi v boji o bronz. Pěkný souboj sváděli David Pelánek, Jan Brablec a Michal Kučera v boji o šesté místo. Pořadí se několikrát měnilo, ale nakonec do cíle vydržel jen jediný z nich. David Pelánek havaroval na 21. erzetě a Honza Brablec z Fusion týmu se rozloučil se soutěží na zkoušce číslo 24. Chyby se nevyvaroval ani Láďa Barvík, ale ztráta 15 sekund na předposledním testu už na jeho vítězství nic nezměnila. K radosti všech domácích fandů tak zůstal zlatý pohár v Anvelu. Pro stříbro si dojel trpělivou jízdou Karel Kuncl a také byl se svým výsledkem spokojen. Letošní první bednu si připsal František Valenta a body z čtvrté místo putují do HSF zásluhou Dana Krčmy. První pětku ještě doplnil Martin Bruder. Půl minuty za ním pak dojel Michal Kučera. Výpadky soupeřů využil Leo Vonka z Frontlinu a v cíli byl klasifikován jako sedmý před kolegou z týmu Josefem Kubičíkem. I s pětiminutovou penalizací se dokázal vrátit mezi nejrychlejších deset Vašek Šourek a na desátém místě skončil za ním Míla Duda.

Na Anvel rally se nejvíce dařilo týmu HSF, který nasbíral celkem 268 bodů. Druzí skončili borci z Frontlinu a třetím nejúspěšnějším týmem byl IF Motorsport. Celkovému pořadí vévodí Frontline, před HSF a RBR Generation týmem. Pohled na celkovou tabulku ale naznačuje, že to bude letos pořádně vyrovnaná sezona. Prvních šest nejlepších totiž dělí jen 82 bodů. Už nyní je připraveno další klání. Třetí podnik hostí RBR Generation tým a tentokrát se můžeme těšit na záludnou kombinaci šotoliny a asfaltu.

Ohlasy v cíli:

Ondřej Babák (2. místo WRC): vezu si první bednu v TR! S dneškem maximální spokojenost, jel jsem nad očekávání líp, než jsem doufal. Jsem maximálně spokojenej. Kluci z IF moc pěkný výkony.

David Hrbáček (1. místo S2000): když jsem nastupoval do této třídy, měl jsem přání. To přání bylo, abych vyhrál letos alespoň jeden závod a nekryl celou sezonu záda těm dvoum bláznům. Že se mi to ale podaří hned na druhém závodě, tak to jsem opravdu nečekal. Z mé strany k tomu není co říct. Jedno slovo: paráda!

Lukáš Útrata (3. místo N4): ach jo, tak jsem to pos*al i v druhé etapě. Měli jsme velké štěstí, že jsme dojeli. Po dvou kilometrech vyletěla teplota vody nahoru a vod půlky RZ jedem s fouklým těsněním. No uvidíme, kde nakonec skončíme… jsme zklamaní, ale aspoň, že budou nějaké body.

Jiří Frištenský (4. místo S1600): šílené, nevěřil jsem, že to v tomto tempu dovezu do cíle. Pro mě určitě nejnáročnější podnik co jsem kdy jel – povrch, tempo. Díky za fajn závod. Míro, držím palce, ať ti to vyjde. IF Motorsport boduje!

Martin Bruder (5. místo A8): Jsem rád, že vezu týmu body. Od chvíle, co vypadl Peldys jsem jel hrozně v křeči a do zatáček všude brzdil o velký kus dřív, než bylo potřeba, ale s pozicí jsem max. spokojen. Michala jsem udržel a nahoru na to v současný chvíli nemám. Montek pojďme, rozjedem to! Těším se na další podnik.

Průběžné výsledky Team rally:

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 8
5. 10. 2011 16:51
0 0
Super napsané.. díky Honzo..
Anvel Rally byla přesně podle mého gusta.. sra..ky a zase sra..ky smajlík
5. 10. 2011 20:14
0 0
sra..ky a zase sra..ky můžou být sranda ze čtyřkolou,ale já v s1600 jsem proklínal toho kdo to vymyslel. smajlík
5. 10. 2011 20:19
0 0
jo to jo.. Ale já jsem živej důkaz předokolaře, kterej ty sra..ky miluje!
Má to svoje kouzlo i s předohrabem smajlík
5. 10. 2011 21:12
0 0
Přesně tak Petře. Můžeme jezdit i se slabou P106 a stejně si to i na mokru užijem že ?
5. 10. 2011 21:55
0 0
Přesně tak! A s A5 je to teprv pošušnání.. to má skříň dělanou přímo na sra..ky smajlík
5. 10. 2011 22:59
0 0
ako ste do RBR dostali skiny tých áut ?smajlík
5. 10. 2011 23:25
0 0
tak ok,někoho to může bavit.Seš ale dobrej smajlík
A dostat tam skiny není zas tak lehké,nejlepší je asi photoshop,dds plugin a hrát si s texturama ve sloškách Cars.
6. 10. 2011 09:43
0 0
Dostat skin do hry je velice jednoduché. Jen se vymění soubory ve složce textures u konkrétního auta za nové, které se dají sehnat na mnoha stránkách. V tom nevidím žádný problém ani složitost. Je spousta lidí, kteří se jejich tvorbou zabývají a výběr je tak téměř neomezený. Vlastní tvorba skinu je o něčem jiném a bez základních znalostí Photoshopu se neobejdeš.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!