Daniel Porazil - eWRC.cz
2. 9. 2005 00:00 − 2722× − 0

Analýza 35. BARUM RALLY Zlín

Analýza – 35. ročník BARUM RALLY Zlín se měl stát vrcholem letošní soutěžácké sezóny. Podle několika kritérií se jím také skutečně stal. Především díky účasti tria jezdců Jean–Joseph, Tra


Daniel Porazil – eWRC.CZ

35. ročník BARUM RALLY Zlín se měl stát vrcholem letošní soutěžácké sezóny. Podle několika kritérií se jím také skutečně stal. Především díky účasti tria jezdců Jean-Joseph, Travaglia a Basso netřeba zlínským pořadatelům upírat nejkvalitnější jezdecké pole. Také v otázce atmosféry kolem celého podniku i péče o žurnalisty je pozice Barum rally prakticky neohrozitelná. Oproti minulým ročníkům pořadatelé vypustily super rychlé pasáže na některých rychlostních zkouškách, a tak trať letošního ročníku snesla ta nejpřísnější měřítka. Malými vadami na kráse velké krasavice jsou nadále přetrvávající problémy se stísněnými prostory servisního areálu a překvapivě i chyby v itineráři, který opomněl jezdcům sdělit, jak se dostat z místa startu na start úvodní rychlostní zkoušky. Přesto všech 111 dvojic ze čtrnácti zemí světa šťastně odstartovalo. Jak se jim na typicky českém rozbitém asfaltu dařilo, vypovídá naše obvyklá analýza.

A8
Přestože se vozy kategorie A8 a A7 (velké kity) nemohly zlínské Barum rally zúčastnit, což se mimo jiného projevilo i na menší návštěvnosti podniku, je na místě zmínit několik faktů. Předesílám, že tato analýza nemá ambice soudit či rozhodovat, kdo je či není v právu, ale podle všech dostupných indicií se zdá, že rozhodnutí pořadatele i FASu nevpustit vozy zmíněné kategorie na start, bude mít dohru u soudu. Týmy Štěpána Vojtěcha i Karla Trněného zvažují soudní vyřešení sporu. Otázkou ovšem zůstává, zda se oba jezdci do boje u zeleného stolu pustí a zda vůbec proti dlouhým prstům případné žalované strany budou mít šanci na úspěch.

A7
Počet vozů na startu: 7
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 2 (6x CZ, 1x PL)
Počet značek: 6 (2x Nissan, 1x Honda, Opel, VW, Renault a Seat)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Jestliže jsme na Bohemii málem slavili, když se v této třídě na startu objevilo 5 vozů, netušili jsme, že ve Zlíně se o body ve skomírající třídě utká plných 7 dvojic. Vítěz Bohemie Skoupil s Almerou měl tentokrát smůlu a i když byl po čtyřech erzetách nejrychlejší, do cíle nedojel. Na čele ho vystřídal Karlík s Astrou a až do projetí cílové rampy před sebe nikoho nepustil. Stříbro získal Pospíšil s Integrou, třetí dojel Polák Meresiňski s Renaultem Clio. Posledním vozem "á-sedmiček", který dojel do cíle, byla Krbcova Almera. Vedle již zmíněného Skoupila cíl neviděli Mol (Seat Ibiza) a Fišer (VW Golf).

A6
Počet vozů na startu: 19
Počet vozů v cíli: 12
Počet zemí: 5 (13x CZ, 2x I a PL, 1x NL, 1x F)
Počet značek: 7 (5x Škoda a Renault, 3x Suzuki, 2x Fiat a Citroen, 1x Lada a Ford)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Vzhledem k tomu, že v mistrovství starého kontinentu je start vozů A8 a A7 VK zakázán, přesunulo se těžiště bojů do kategorií A6 a PV. Prvně jmenovaná třída A6 představovala ve Zlíně špičkové startovní pole. Prakticky jediní tři kvalitní a pravidelní účastníci Mistrovství Evropy přijeli a slibovali náramnou podívanou. Přesto, že v tabulce průběžného hodnocení ME je loňský mistr Jean-Joseph hodně vzadu, jezdecké kvality jsou především na jeho straně. Vědom si své bodové ztráty, začal rodák z Martiniku pěkně zostra, ale už na druhém měřeném úseku ztratil kolem 4 minut výletem mimo trať. Ztrátu pak mocně doháněl, nicméně jen do poslední vložky první etapy, kdy po havárii z přílišné snahy se svým Cliem definitivně odstupuje. Do vedení po dvojce poskočil na chvilku Prokop s Ignisem, druhý jel Travaglia (Clio), třetí Basso (Punto). Na mezičasech byl až neuvěřitelně rychlý Valoušek, ale tentokrát dělal příliš mnoho chyb a pohyboval se tak kolem 5. až 6. místa. V následujících metrech zrychlil Travaglia a pevně se usadil v čele. Skvěle jel druhý Prokop, Basso byl třetí. Po pomalejším začátku se rozjížděl i Nizozemec DeWinkel s dalším Cliem. Kvalitní výkony předváděli Tlusťák (Saxo KC) a Minařík (Felicia KC). Smůlu měli Poláci Kosciuszko (Ignis) a Guzek (Puma), kteří odpadli ještě před koncem prvního dějství. Druhou etapu začal náporem Basso, který se tak přibližoval za záda Prokopa. Ten, snad s vědomím modrého Punta v týlu, vylétl bohužel na RZ 12 mimo trať a bylo po nadějích na dobrý výsledek. Hlavní zápletka tak byla vyřešena. Zvítězil Travaglia před Bassem a DeWinklem, následoval Valoušek, Tlusťák, Minařík, Odložilík (Clio)…

A5
Počet vozů na startu: 15
Počet vozů v cíli: 11
Počet zemí: 3 (CZ, 1x GB a 1x I, 2x A)
Počet značek: 4 (Škoda, 1x Fiat a Suzuki)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Třída A5 se stala znovu kořistí Mr. Cimbu a jeho kitové Felicie. Po triumfu na červencové Bohemii přišlo přesvědčivé vítězství na dalším velkém podniku. Pilot se tradičně rozjížděl pomaleji, začínal z osmého místa po první erzetě, ale od RZ 7 se pevně usadil v čele. Úvodní diváckou erzetu vyhrál sice Pilka, poté se do čela dostal Brit Hughes a Sedláček na pohárových Fabiích, ale na Felicii se startovním číslem 66 to nestačilo. Pro důležité body do poháru si dojel druhý Sedláček, kterého již prakticky nelze dostihnout. Bronz si vybojoval Mika s další Fabií, když v prachu za sebou nechal Nováka, Návoje i Hughese – všichni Škoda Fabia. Dále následovali na shodných strojích jedoucí Vokál, Lešanský a Kopelent. Zahraničním jezdcům této třídy se nedařilo a obsadili desáté (Drapela/Felicia), respektive jedenácté místo (Polato/Cinquecento). Levora, Achs, Pilka a Rakušan Gartner do cíle nedorazili.

N4 – PRODUKČNÍ VOZY
Počet vozů na startu: 40 (!)
Počet vozů v cíli: 20
Počet zemí: 7 (31x CZ, 2x NL, 1x A a BG, 2x I, 1x PL, 2x SK)
Počet značek: 2 (31x Mitsubishi, 9x Subaru)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Neuvěřitelný počet čtyřiceti vozů kategorie Produkčních vozů dorazil na start letošní Barum rally. I přes to, že se jeden z velkých favoritů soutěže Polák Kuzaj omluvil, byl peloton dvoulitrových čtyřkolek nesmírně kvalitní. Obvyklé účastníky navíc doplnili jezdci, kteří za normálních okolností startují s vozy skupiny A8 – Pech (Lancer), Triner (Lancer) nebo Otto (Impreza). Ze zahraničí přijel Polák Solowow (Impreza), Ital Cavigioli (Impreza) nebo Bulhar Tanev (Impreza). Od prvních kilometrů ovšem čelo okupovali dva jezdci – Kopecký a Pech. Jezdili prakticky identické časy a několikrát se vystřídali ve vedení. A to i přes fakt, že Kopecký testoval nové pneumatiky a Pech seděl ve voze skupiny N po dlouhé době. Z vítězství se nakonec radoval Kopecký, který Pecha, na oko jedoucího stejnou stopu jako s Focusem WRC, porazil. Bronz získal Arazim, před Caisem a Jandíkem. Překvapivě kvalitní výkon předvedl Ital Cavigioli s Imprezou, který se dlouho držel na čtvrtém místě ve skupině a dokonce mu v průběžném pořadí patřilo až do jeho odstoupení místo v první desítce absolutně. Smůlu měl naopak Solowow, kterého trápila technika již na testovací RZ, nedařilo se ani slovenským jezdcům Bérešovi (Impreza) a Cserhalmimu (Lancer). Odstoupil i překvapivý vítěz Bohemie Štajf (Impreza), obdobně se vedlo i Votavovi, Liškovi, Barvíkovi nebo Landovi. Do cíle dorazilo 20 vozů, což představuje 50%ti procentní úmrtnost.

N3
Počet vozů na startu: 10
Počet vozů v cíli: 8
Počet zemí: 5 (CZ, 1x I, 1x S, 1x PL, 1x MC)
Počet značek: 6 (3x Renault, 2x Honda a Peugeot, 1x Seat, Fiat a Ford)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Sériové vozy o obsahu motoru do dvou litrů nepatřily mezi silně obsazenou kategorii ani ve Zlíně. Stejně tak jako v Boleslavi vypálil našim jezdcům rybník svým vítězstvím zahraniční účastník. Tentokrát šlo o Parliho s Renaultem Clio z Monaka. Nutno ovšem říci, že vítězství mu doslova spadlo do klína. V čele byl totiž od prvních kilometrů až do svého výletu mimo trať Křížek s Hondou Civic. Po Křížkových následných problémech s motorem se do čela dostal Bičák (Peugeot 206 RC), který tam vydržel jen do svého odstoupení po RZ 13. Za vítězným Italem dojel druhý Vanáč (Peugeot 206 RC) a třetí Kunovský s Escortem. Čtvrté místo uhájil před finišujícím Křížkem Švéd Jonsson s Ibizou. Další jezdci – Fumagali (Clio), Boruta (Clio) a Koukola (Civic) do bojů na špici z různých důvodů nezasáhli. Především Koukolova havárie vypadala hrůzostrašně – přejeme brzké uzdravení. Cíl spatřilo 8 posádek z 10ti na startu.

N2
Počet vozů na startu: 10
Počet vozů v cíli: 6
Počet zemí: 1 (10x CZ)
Počet značek: 3 (8x Honda, 1x VW a Citroen)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

V jednoznačný triumf se změnila letošní Barumka pro J. Tarabuse a jeho Hondu Civic v kategorii sériových šestnáctistovek. O jeho vítězství nebylo od prvních kilometrů pochyb. Druhé místo obsadil s dalším Civicem Běhálek, který zpočátku o stříbro bojoval s Trojanem na VW Polo, který ovšem po problémech soutěž nedokončil. Stejně tak se vedlo Drábkovi a Bartoníčkovi (oba Civic) nebo Černochovi se Saxem. Pro třetí místo si dojel Polívka (Civic) před nováčkem Matějovským (Civic). Páté místo obsadila Maňovská, šesté pak Dohnal, oba samozřejmě v této třídě s vozy Honda Civic.

N1
Počet vozů na startu: 7
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 2 (6x CZ, 1x SK)
Počet značek: 3 (5x Škoda, 1x Suzuki a VW)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Sériové třináctistovky se staly kořistí Radovana Ježka s vozem Škoda Fabia. Od úvodu sice nestačil na Březíka (Swift), Kapušanského a Dvořáka (oba Fabia), přesto se díky spolehlivé jízdě bez chyb a také díky odstoupení soupeřů mohl v cíli radovat právě on. K odstoupivším Kapušanskému a Dvořákovi přibil ještě Ševeček a pole rázem zchudlo na čtyři vozy. O vítězi tedy nebylo pochyb, na stříbrný stupínek poskočil v druhé etapě Hlach s Felicií, který za zády udržel Kulhana s VW Polo a Kapušanského.

D9
Počet vozů na startu: 3 Počet vozů v cíli: 3 Počet zemí: 1 (3x CZ) Počet značek: 1 (3x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Daniel Porazil – eWRC.CZ

Pole "nafťáků" představovalo na letošní Barumce pouhá 3 vozidla, která navíc musela soutěž absolvovat ve skupině s vozy A7. Naše analýza ovšem srovnává pouze boje vozů TDI se sobě rovnými. Zcela jasně zvítězil Marcel Tuček s Fabií, který jel s touto technikou nevídaně rychle. Zpočátku Tučkovi sekundoval Boček s Octavií, ale po havárii ve stejném místě jako například Křížek, musel odstoupit. A i když Boček využil jako mnozí další systému SUPER RALLY, na Tučka to nemohlo stačit. Třetí místo ve třídě připadlo Pistulkovi s další Fabií TDI.

35. BARUM RALLY ZLÍN 2005
Datum: 19. – 21. 8. 2005
Místo: Zlín, Česká republika
Zařazení: Mistrovství Evropy, Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR
Délka soutěže: 654,13 km
Počet RZ: 15
Délka RZ: 264,82 km
Počet posádek na startu: 111
Počet posádek v cíli: 68
Vítězství v RZ: Basso 5x, Travaglia 4x, Jean-Joseph 4x, Prokop 1x – RZ číslo 9 byla zrušena

Pořadí v Global Assistanece Mezinárodním mistrovství ČR po Barum rally Zlín: 1. Pech 153, 2. Vojtěch 112, 3. Kopecký 101, 4. Arazim 57, 5. Trojan 41 bodů

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!