Jiří Šteg - eWRC.cz
8. 10. 2011 08:12 − 2720× − 23

Z deníku Sebastiéna Ogiera po Rally France

Spekulace o postavení jezdců v teamu Citroen neutichají a výsledek Rally France otevřel cestu k spektakulárnímu finále mistrovství světa.

Spekulace o postavení jezdců v teamu Citroen neutichají a výsledek Rally France otevřel cestu k spektakulárnímu finále mistrovství světa. Spekulace o budoucnosti Fordu v mistrovství světa, odchodu Hirvonena, výměně Hirvonena za Ogiera nekončí. Zdá se, že jedinou jistotou v této době je přestup Juliena Ingrasii z horkého sedadla za volant. Ale více v samotném deníku.


Zdravím všechny,

jsem zpět poté, co jsem získal své první vítězství na Rally France. Po náročné soutěži jsem velmi spokojen. Byl to ale také velmi intenzivní týden, během něhož jsem měl velkou radost z obrovského počtu fanoušků.

Od počátku jsme měli velmi dobrý rytmus. Začalo to dobře, po dvou rychlostních zkouškách jsme měli na Sebastiéna Loeba ztrátu pouhé desetiny vteřiny. Ale ještě v této počáteční fázi rally odstoupil Sebastién pro poruchu motoru. Je to škoda, opravdu jsme ho litovali, protože nemohl obhajovat své domácí vítězství.

Nechtěl bych však zapomenout na team, který pořád odvádí bezchybnou práci. Náš vůz byl perfektní. Byl jsem velmi spokojený s jeho chováním od počátku do konce a chci opět teamu poblahopřát ke skvělé práci.

Od pátečního poledne jsme svou pozornost soustředili na Dani Sorda a Pettera Solberga. Oba jeli velmi dobře a zajeli super závod. Petter ztratil šanci kvůli defektu, ale Dani zůstal ve hře až do konce. Nedovolil nám vydechnout. Po tom, co se stalo Sebovi, jsem byl pod jeho neustálým tlakem. Donutil mě přepnout do „obranného modu“, abych nevyletěl z trati a zároveň nezpomalil natolik, aby mě předjel. Jsem spokojený se svým výkonem, jel jsem citlivě a chytře. Cílem bylo udržovat minimální náskok bez toho, abych nadměrně riskoval. Své útoky jsem směroval na čisté části tratě spíše než na místa obtížná nebo tam, kdy byly zhoršené podmínky. Bylo to náročné a v pátek odpoledne jsme byli s Julienem trochu nervózní. Ve velké rychlosti nám ulétl kryt střešní ventilační kapličky. A tento kus karbonu je velmi důležitý pro ventilaci vozu; cítili jsme pak ve voze silně benzín, což nás trochu rozhodilo. Vůz ale jel bez jakýchkoliv problémů. Byl to tedy spíše problém psychický, takové věci vás nutí být ostražitý a hrozí riziko narušení rytmu. V každém případě to byl boj o desetinky a museli jsme neustále kontrolovat splity. Je to neustálý tlak, ale pěkně jsme si zazávodili.

O závodním weekendu se hodně mluvilo o jedné věci. Jsou to ty kovové tyče umístěné uvnitř zatáček. Mají bránit katování. Tyčky ovšem měnily profil tratě a trajektorii, kterou jsme měli volit. To představuje problém, protože jsme vlastně nikdy nevěděli, zda-li v tyčky zatáčce budou nebo vzaly za své při předchozích průjezdech. Pokud tam nebyly, vozy mohly katovat a tak se měnily podmínky na trati. Myslím, že to byla dobrá myšlenka, ale byla špatně provedená. Masivnější tyče nebo přímo kamenné bloky by byly lepší volbou pro vytýčení trati. Je mi ale jasné, že by představovaly velký logistický problém. V každém případě myslím, že bude nutné se před příští Rally France nad touto věcí ještě zamyslet. Jsem přesvědčen, že divákům se rally líbila. Musím říci, že se mi od nich dostalo silné podpory. Přestože jsem na rychlostních zkouškách koncentrovaný na jízdu, byl jsem velmi rád, že vidím kolem trati tolik diváků. Byl to jeden z nejsilnějších zážitků sezony, takže vám všem děkuji.

Týden před závodem jsem byl v Gap na motor show, která měla také velký úspěch u diváků. Jsem rád, že ohlasy na tuto show jsou vesměs pozitivní. Mohl jsem tam potěšit ty, kteří mě podporují od mých začátků v Horních Alpách. Objel jsem čtyři kola, udělal pár koleček, ale také jsem se 7-8 hodin podepisoval svým příznivcům. Je to namáhavé, ale především je to radost. Další den jsem byl, opět v Gapu, patronem „Virades de l´Espoir“ (francouzská organizace podporující nemocné cystickou fibrózou). Rád se podílím na charitativních akcích a jsem rád, že jsem mohl přispět ke zmírnění utrpení lidí postižených touto chorobou.

Nyní si trochu odpočinu na Korsice a na rally zapomenu. Ale již za týden půjde zase do tuhého. Příští týden jedu do Pyrenejí s mým trenérem Xaviere Feuillém, který mě doprovází od počátku mé kariéry a který má velké zkušenosti z práce s automobilovými závodníky. A další velkou událostí tohoto konce sezony bude Rallye Terre des Cardabelles. Nepochybuji, že víte, že Julien se této soutěže zúčastní jako pilot. Dám Vám malou radu, která Vám ušetří čas, až jej budete hledat ve výsledkové listině: dívejte se na konec…

A pak – směr Catalunya kde, jak doufám, potěším své fanoušky.

Na brzkou shledanou

Seb

Komentářů celkem: 23
9. 10. 2011 13:42
0 0
Psát ve spojení s internetem o anonymitě je někomu k smíchu, ale mě spíš k pláči (nad autorem) a investigativní komisař zpod Špilasu mi to jistě rád potvrdí. Ještě víc se bavím nad tím, že mi bylo líto, když odsud zmizel willík. meca ho nejen dohnal, ale i předehnal a Jan1000 může jen závidět. Takovýho bijce za Francii kocouři potřebovali jako sůl.
10. 10. 2011 08:19
0 0
No s tou spekulací ohledně angažmá u Fordu nevím. Po vítězství ve Francii se ho na to jeden novinář ptal a Ogier se tomu smál a říkal že je to nesmysl, že s Fordem nejednal a že je spokojený tam kde je. Nevidím moc důvod mu nevěřit, Citroen má v současné době nejlepší auta (to říkám jako fanda modrého oválu) a v rychlosti už mezi oběma Sebastieny moc velký rozdíl není. Takže minimálně příští rok ho rozhodně očekávám v domácích barvách.
10. 10. 2011 17:19
0 0
Taktéž si myslím, že Seb neopustí Citroeny....A jak napsal, je pro něj výzva získat mistrovský titul v době kdy jezdí Seb starší,než po jeho odchodu a to by se mu jinde zřejmě nepovedlo a on to dobře ví....Takže nás nadále čekají nelítostné souboje dvou "galských" kohoutů,ale o to víc bude příští sezóna napínavější.....Ale na novoroční týmové rošády jsem fakt zvědavá. smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!