Semerádův španělský asfalt – neasfalt s Monster Energy

Martina Semeráda za pár dní čeká první skoro – asfaltová soutěž v mistrovství světa PWRC, kde dosud drží průběžnou druhou příčku.

Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu se na tratích mistrovství světa předvedlo naposledy koncem července, kdy Martin Semerád se spolujezdcem Michalem Ernstem vyrazili do oblasti Jyväskyly bojovat s finskou šotolinou a horizonty. Jeden z nich bohužel ve druhé etapě ukončil působení české posádky v této soutěži a následovala dlouhá závodnická pauza, kterou tento týden ukončí Španělská Rally Catalunya.

Španělská Rally je letos jedinou soutěží zařazenou do mistrovství světa produkčních vozů – PWRC, kde budou soutěžní vozy po většinu rally zápolit na asfaltovém povrchu. Po loňském experimentu, kdy se pořadatelé této rally rozhodli postavit soutěž z části na asfaltovém a z části na šotolinovém povrchu, se totiž k tomuto pojetí vrátili i letos. První etapa Rally Catalunya se tak odehraje na šotolině a další dvě etapy na asfaltu. Na posádky i soutěžní týmy tak čeká skutečná výzva v nutnosti přenastavit podvozek závodních vozů mezi dvěma etapami, a možná ještě složitější změna se odehraje v hlavách závodníků, kteří se musí vypořádat se změnou povrchu a návyků z předchozího dne. Diváky tak ale vlastně čekají dvě samostatné soutěže v jednom.

Rally Catalunya má centrum zhruba 150 kilometrů pod Barcelonou na pobřeží středozemního moře ve městě Salou, které je díky nádherným plážím a třeba i kvůli velkému aquaparku hojně využíváno turisty k rekreaci. I přesto, že turistická sezona ve Španělsku již skončila, tak zatím v místě panují velmi příjemné teploty, které našincům dovolí prodloužit si léto. Příjemné klima si pochvaloval po pondělním testu i Martin Semerád: „ Bylo skvělé po dlouhé pauze opět usednout do závodního auta. Asfaltové tratě tady ve Španělsku připomínají okruhové podmínky s velmi hladkým asfaltem. Dnes jsme najezdili asi 40 kilometrů na testovacím úseku asi 150 kilometrů od Barcelony. Jezdili jsme jen na asfaltu a zkoušeli nové, asfaltové pneumatiky Dmack. Tušili jsme, že budeme proti lety prověřené konkurenční značce v MS nejspíš ztrácet a to se nám potvrdilo. Rozdíl je dost velký. Hlavním problémem je nedostatečný grip na přední nápravě a s ní související nedotáčivost vozu. Udělali jsme několik radikálních změn v nastavení, aby zadek vozu pomáhal odbourat nedotáčivost. Uvidíme, co na to řeknou stopky. Nejsme ovšem nijak skleslí, věděli jsme, do čeho jdeme. Musím jet s vozem opravdu hrozně disciplinovaně a přesně, abych neztrácel rychlost v zatáčkách a připadám si jak na okruhu, nebo ještě více snad jak na motokárách. Je to pro mě jiný styl řízení a to je výzva. Máme k dispozici dvě směsi a tvrdosti pneumatik. Jednu tvrdou a druhou ještě tvrdší. Doufáme, že během druhé a třetí etapy nebude ve Španělsku pršet, protože pak by naše situace byla proti konkurenci opravdu neradostná. Na šotolinový úvod se samozřejmě těším. Tento povrch mám moc rád a vypadá to, že rychlostní zkoušky budou ve Španělsku pěkné. Chci si tak úvod soutěže užít a ve zbytku neudělat nějakou hloupou chybu. Naším cílem je dojet do cíle s co nejvíce body. Na boj o nejvyšší příčky to nevypadá, avšak nehodláme vzdát boj o konečnou bednu v šampionátu!“

Od úterý čekají Martina Semeráda a Michala Ernsta seznamovací jízdy rychlostních zkoušek Španělské Rally. Posádky PWRC budou nejprve psát rozpis pro páteční, tedy první – šotolinovou etapu a k seznamovacím jízdám na asfaltovém povrchu dojde až následující den. Pro Martina Semeráda bude mít Španělská Rally ještě příchuť dalších novinek. Poprvé totiž pojede v novém designu přilby, která jasně dokumentuje jeho spojení se známou značkou Monster Energy. Zástupce společnosti Monster Energy Kristýna Kokešová – marketing manager CZ/SK, se k novému partnerství mezi Monster Energy a Martinem vyjádřila takto: „Monster Energy se rozhodla lokálně spojit síly s mezinárodním partnerem DC a pod svá společná křídla přijmout svěží tvář rally, kterou není nikdo jiný než samotný Martin Semerád! Tenhle mladý, talentovaný kousek je čerstvým a velmi nadějným přírůstkem, který svými dosavadními výkony dokázal, že zcela jistě patří mezi celosvětovou špičku v této kategorii sportu. Martin symbolizuje vše co Monster Energy představuje – je odvážný, beze strachu a nabitý energií – stejně jako my. Monster Energy je hrdým partnerem a věříme, že tohle spojení je pro nás to pravé a jedinečné stejně jako je jedinečný Martin sám. Věříme, že s ním půjdeme dál a budeme svědky jeho úspěchů. Věříme, že se budeme na něj dívat nahoru na stupně vítězů a věříme, že právě my s ním rozjedeme ten největší mejdan, až vyhraje PWRC ve své kategorii! Unleash the beast and welcome on board Martin!“

Komentářů celkem: 22
19. 10. 2011 14:35
0 0
mě by se líbilo kdyby se design auta moc nezměnil a jen by modrou vyměnil za zelenou smajlík
20. 10. 2011 13:04
0 0
Tak já jenom doufám, že jim časem dojde, aby Martinovi kůpili nové gumy.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!