Ladislav Kopelent - eWRC.cz
20. 10. 2011 18:08 − 3040× − 1 0

Dva jezdci usedli do jednoho soutěžního auta

Je tomu 10 let, kdy Tomáš Denk prvně třímal v ruce volant soutěžního vozu a dnes se může pyšnit titulem nejlepšího historika v Rallye Cupu.

Je tomu již deset let, kdy Tomáš Denk prvně třímal v ruce volant soutěžního vozu, jeho současný spolujezdec Pavel Breník, původně také pilot, se věnuje motosportu o tři roky méně.

V letošním seriálu Rallye Cup 2011 si velmi dobře počínala po celou sezonu posádka složená ze soutěžních jezdců, kdy vůz 120 S pilotoval Tomáš Denk a noty četl Pavel Breník. Výsledkem jejich dobré spolupráce a kvalitního jízdního projevu je již podnik před koncem seriálu první místo ve třídě H3 a vítězství i v absolutním pořadí bez rozdílu tříd ve skupině historiků. Poháry Tomáši máte v kapse, pojedete i poslední podnik v Kralovicích? „Střela je pro nás domácí podnik, jezdíme ho oba rádi a těšíme se na něj, tuto soutěž si rozhodně nenecháme ujít a pojedeme. Pavel na něm ve svých začátcích v roce 2004 dosáhl na čtvrté místo ve své třídě se spolujezdcem Jirkou Šmídlem.“

První soutěžácký počin byl v podání Tomáše v roce 2001 s replikou Škody 120 S na akci v okolí Lnář. Další dva roky jezdil domácí soutěže Střelu Kralovice. Tomáši, kdy se ti podařilo zaznamenat první počáteční úspěch ve tvé soutěžácké kariéře? „Bylo to na rallye Světlá Nad Sázavou v roce 2005, kdy jsem dojel s Michalem Peškem do cíle na třetím místě ve třídě A1.“ Pavle, ty si se ze soutěžní scény po několika odjetých podnicích vytratil, co bylo příčinou? „Ano, je tomu tak, přerušil jsem ježdění z důvodu stavby, která mi odčerpávala nejen finance, ale hlavně čas.“ Čas je vzácná veličina, jak si na tom s uvolňováním ze zaměstnání na soutěže ty Tomáši? „Mistr dílny je ke mně velmi vstřícný.“ Jak jsi na tom v tomto směru Pavle? „Beru si po domluvě dovolenou a někdy si s někým prohodím směnu.“

Letos se vaší posádce daří, jak tomu bylo loni? Slova se ujímá Pavel Breník: „V roce 2010 jsme jezdili sporadicky, jednou při volném poháru jsme navštívili Hořovice a dvakrát v rámci RC domácí Střelu.“ Jak hodnotíš Pavle letošní tratě, které jste absolvovali v RC? „Žihle, to byla velmi technická trať, Rychnov se nám také líbil, v Litoměřicích byl kousek šotoliny ipěkný asfalt na vytočenou pětku. Chrudim střídavé povrchy, velmi technická trať, ke konci skrápěná deštěm. Letošní tratě se nám jeví nejkompaktnější a pořadatelsky vše dobře zvládnuté. Není co vytknout proti výběru tratí, bylo tam od všeho něco, šotolinou počínaje od rychlejších pasáží až po členité, zatáčkovité úseky. Stále sbíráme zkušenosti a učíme se.“ Kdo byl největším soupeřem na trati? Tomáš jednoznačně odpovídá: „Byl to Hary se Škodou 130 RS. K celkovému našemu úspěchu nám napomohlo to, že Žihly nejel a v Rychnově ho zradila převodovka.“

Máte již obstarožní auto, jak funguje Tomáši? „Je to vlastně Škoda 100 s motorem z Favorita a pětirychlostní převodovkou. V minulosti jsme měli s autem technické problémy, motor a převodovka občas zazlobily. Letos auto drží, pouze jsme zaznamenali ohnutou tyč řízení – paroh, to byla jezdecká chyba v Litoměřicích při pravém odbočení.“ Jaké máte zázemí Tomáši? „V začátcích nám pomáhal i bývalý soutěžní jezdec Petr Šašek a rallyekrosař Pavel Janda z Třemošné. Nyní s přípravou auta nám pomáhají Michal a Dušan Monhart, Aleš a Filip Burda. Na Chrudim se přidal i bývalý spolujezdec Pavla, Michal Pešek. Pomáhají nám jak při přípravě vozu, tak při vlastní soutěži, bez jejich pomoci, obětavosti, vloženého času, není možné soutěžit.“ Neuvažujete o účasti ve vyšší soutěži, jakou je K4 pohár? „Taková účast znamená další peníze navíc, testaci auta, oblečení atd. Zatím o tom neuvažujeme, jedeme v rámci našich možností pro radost a potěšení.“

Pavle, nesvrbí tě ruce, uchopit opět volant do ruky? „Rád bych se svezl, uvítal by to i Tomášovo spolujezdec Michal Pešek, který by se vrátil na své původní místo mitfáry. Stavba by musela jít na chvíli trochu stranou.“ Jaké máte reklamní partnery? „Je to pan Mudra z Kralovic, který nám poskytuje kovoobráběčské práce na motoru, poradí, pomůže a nikdy nás neodmítnul. Podporuje nás také Motochema Rudolf Hubač z Plzně.“ Tomáši, jak si se dostal k rallye? „Na rallye jsem se jezdil dívat nejdříve jako divák. Pracoval jsem ve stejné firmě jako Jarda Myslík, který jezdil s bratrem Vladimírem. Jednou mě vzal na soutěž jako mechanika, dění okolo soutěží mně učarovalo a udělal jsem vše proto, abych usedl i já sám za volant soutěžního auta.“ Jaký máš nejhorší zážitek z rallye? „To je závěr chrudimské soutěže, kdy jsme prokaučovali volbu pneumatik a za průtrže mračen jsme jeli na suchých gumách. Pneu neodváděly vodu, vše vlhlo, potilo se sklo, ale i toto k rallye patří.“ Co posádku Pavle čeká v dohledné době? „Pojedeme Kralovice, bude to s respektem na nočních vložkách. Po této akci se budeme věnovat přes zimu repasi auta.“ Pánové mnoho zdaru.

Komentářů celkem: 1
20. 10. 2011 20:23
0 0
Gratulace klucísmajlík Doufam že na příští sezonu seženu prachy a zazávodíme si spolu smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama